← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

CzechTourism společně s Letištěm Praha a Prague City Tourism pracuje na návratu turistů do hlavního města České republiky. Spolupráce je podpořená zahraniční marketingovou kampaní ve vybraných zemích. Obnova a rozvoj leteckých spojení s Prahou závisí právě na příjezdovém turismu, který v době před pandemií představoval přibližně 70 procent provozu pražského letiště.
Cílem společného úsilí všech tří subjektů je zrychlit návrat turistů do Prahy a České republiky ze zemí, které umí generovat nejen zajímavé objemy turistů, ale i výše příjmové skupiny. Podle dat Českého statistického úřadu přijelo do tuzemských hotelů v prvním čtvrtletí letošního roku 2,8 milionů hostů. Loni se jednalo pouze o zhruba 280 tisíc a převažovali rezidenti. Nejčastěji Českou republiku navštěvovali lidé ze sousedních zemí.

Nejvíc do ČR v 1. čtvrtletí 2022 jezdili tradičně hosté z Německa (234 tisíc), následovalo Slovensko (98 tisíc) a Polsko (79 tisíc). Některé regiony zaznamenaly silnější domácí cestovní ruch. Týká se to například Prahy. Letos v 1. čtvrtletí zaznamenala víc než 267 tisíc ubytovaných rezidentů, vyšší hodnota, vezmeme-li posledních deset let, byla pouze v roce 2019, kdy se jednalo o cca 277 tisíc těchto hostů. Podrobnější rozbor návštěvnosti dle dat Českého statistického úřadu za 1.Q 2022 naleznete ZDE

Negativní dopad na cestovní ruch včetně příjezdů do České republiky má samozřejmě válka na Ukrajině. V tuzemských hotelích letos v 1. čtvrtletí bydlelo cca 8,7 tisíc hostů z Ruska, celkem v těchto hromadných ubytovacích zařízeních v ČR v daném období pobývalo víc než 887 tisíc nerezidentů. Před covidem v roce 2019 bylo ruských návštěvníků hotelů téměř 130 tisíc z celkových více než 2 milionů nerezidentů.
Domácí hosté v letošním prvním čtvrtletí nejvíc navštívili Královéhradecký kraj (282 tisíc), hlavní město Praha (267 tisíc) a kraj Liberecký (203 tisíc). Na Liberecku jsou dokonce domácí příjezdy nejvyšší od roku 2012. Podobná situace byla v Královéhradeckém kraji. Zahraniční hosté v lednu, únoru a březnu 2022 nejvíc navštěvovali hlavní město Praha (492 tisíc), Karlovarský kraj (76 tisíc) a Královéhradecký kraj (63 tisíc).

Letiště Praha se soustředí na podporu trhu v USA, CzechTourism na Blízkém Východě a Prague City Tourism podpoří poptávku po cestách do ČR na vybraných evropských trzích a v Izraeli.

Ze zahraničních turistů chybí nejvíce cestující z Asie a Ruska. CzechTourism proto aktuálně obrátil zaměření své kampaně na 14 vybraných zemí světa, především Saudskou Arábii a Kuvajt, jejichž obyvatelé by tento výpadek mohli nahradit. „Česká republika je na turisty připravena. Roli hrají také přímá letecká spojení, na kterých dlouhodobě pracujeme právě s Letištěm Praha. Věříme, že i díky těmto aktivitám dojde v brzké době k nárůstu příjezdů do České republiky ze sousedních a blízkých zemí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Věřím, že pozitivní roli sehrají i novinky letošní sezóny, naprosté unikáty, které v České republice máme. A to nejdelší visutý most pro pěší na světě Sky Bridge 721 či Muchova stezka.

„Naším cílem je podpořit obnovení přímých leteckých spojení a poptávku po cestách do metropole a dále do celé České republiky. Praha je, a vždy bude, největším lákadlem pro cestující ze zahraničí. Právě na základě jejich poptávky budou přibývat letecká spojení, která budou k dispozici i Čechům. Ti pak budou mít víc možností k návštěvě a výběru destinací v zahraničí,“ říká ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip. “S marketingovou podporou počítáme také pro příští rok, protože navazování leteckých spojení je dlouhodobou záležitostí, zejména v případě dálkových linek, jejichž další obnovu a rozvoj očekáváme v následujících letech,” dodává Jaroslav Filip.

Prague City Tourism pak investuje do podpory na hlavních evropských trzích. „Naše společnost v červnu spustí digitální kampaň Stay in Prague. Využijeme k tomu behaviorální data společnosti Mastercard, abychom cílili na vybrané skupiny lidí, které zajímá historie, památky, kvalitní služby nebo gastronomie a v Praze v průměru stráví více nocí a tím pádem zde utratí i více peněz,“ dodává předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

 

Přejeme všem úspěšné a klidné léto!

Tým Agentury Dream Job s.r.o.

 

Zdroj: www.czechtourism.cz 

Incoming – 1.Q 2022 a nová kampaň Stay in Prague