zuzana-kozdonova

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Zuzana Koždoňová, MBA (36) zastává funkci Administrativní ředitelky ve společnosti Bohemia Properties a.s., která provozuje hotely Duo, Růže a Old Inn v Českém Krumlově. Zuzana je vystudovaný odborník v oblasti práva, se zaměřením na obchodní právo a management lidských zdrojů. Ve své pozici je zodpovědná za HR procesy a nábor, včetně tvorby pracovně právní dokumentace a motivačních programů. Její profesní kariéra začínala na pozici asistentky obchodního oddělení ve společnosti Clear Jirkov. Poté zastávala obchodní pozici ve společnosti Pietro Filipi. V roce 1999 přišla nabídka od společnosti Bohemia Properties a.s., kde byla přijata na post asistentky předsedy představenstva. Působila též jako jednatelka European superior Properties a.s., developerské společnosti se zahraniční účastí, která je vlastníkem administrativních objektů a pozemků. V roce 2006 se vrátila zpět do společnosti Bohemia Properties, kde působí dodnes.

Mohu Vás poprosit o krátké přestavení Jan Hotels?
Společnost Bohemia Properties a.s. byla vybudována v roce 1994 na základě vize a inspirace jejího zakladatele, pana Jana Horala. Jedná se o rodinnou firmu, po smrti jejího zakladatele v roce 2011 je společnost prezentována pod obchodní značkou Jan Hotels a provozuje tři hotely: v Praze 4* hotel DUO se 642 pokoji, v Českém Krumlově 5* hotel Růže se 70 pokoji a 4* hotel The Old Inn s 52 pokoji.

Hotel Duo prošel nákladnou rekonstrukcí, co nového u vás najdeme?
Hotel DUO se v letošním roce podrobil rozsáhlé rekonstrukci, během které se zrenovovaly veřejné prostory Lobby, restaurace Formanka, hotelový vchod, venkovní zahrada, kongresové centrum a 101 pokojů. Flexibilní kongresové centrum nyní nabízí celkem 13 konferenčních místností o celkové rozloze 1574 m2, které jsou vybavené moderní audiovizuální technikou. Největší sál Prague Congress Hall pojme až 410 osob. Ti, kteří znali hotel DUO před rekonstrukcí, jsou velmi mile překvapeni tou ohromnou změnou. Nebudeme však zahálet a již na letošní zimní sezónu plánujeme v rekonstrukcích hotelu pokračovat. V hotelu je k dispozici i sportcentrum s bowlingem, bazén, sauna, ricochet, masáže a kosmetické studio.

Na jakou cílovou skupinu zákazníků se zaměřujete?
Naše cílová skupina zákazníků je velmi široká a rozmanitá. Po rozsáhlých renovacích hotelových interiérů, konferenčních prostor a pokojů se zaměřujeme na segment MICE, dále pak korporátní klientelu, FIT a samozřejmě i na turistické skupiny.

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Hledáme kolegy, na které se můžeme dlouhodobě spolehnout, kteří mají vlastní názory a nebojí se přijít s novými nápady, jak věci udělat lépe. Vítáme ty, kteří slepě nenásledují zaběhnuté standardy, ale jsou ochotni projevit vlastní iniciativu. Ty, kteří budou loajální a do jejichž rozvoje budeme rádi investovat.

Nabízíte nějaké zajímavé benefity pro zaměstnance?
Naší hlavní snahou je udržet si spokojené zaměstnance a samozřejmě přilákat i ty nové. Snažíme se tedy firemní benefity neustále rozšiřovat. Kromě těch obvyklých v rámci hotelnictví jako jsou: zvýhodněné závodní stravování, slevy pro zaměstnance na služby hotelů v rámci naší sítě, nabízíme i řadu dalších: 5 dnů sick days, příspěvky na penzijní či životní připojištění, zvýhodněné půjčky, další volno při narození dítěte/doprovodu do školy, pořádáme akce pro děti. Investujeme hodně rovněž do rozvoje našich zaměstnanců, společnost má interního trenéra, který zajišťuje vzdělávací potřeby zaměstnanců, klademe důraz na prohloubení jazykových znalostí, pořádáme kurzy anglického a německého jazyka, výměnné pobyty zaměstnanců v ČR i zahraničí a mnoho dalších aktivit. Připravujeme program kariérního růstu zaměstnanců.

Dáváte příležitost i čerstvým absolventům bez praxe?
Rádi pracujeme s absolventy, kteří mají o práci zájem. Bohužel v některých oborech je jich dnes minimum. Ve společnosti je celá řada zaměstnanců z řad učňů, kteří u nás absolvovali praxi v rámci učebních oborů a následně se postupně vypracovali. Spolupracujeme rovněž se studenty vysokých škol již v době jejich studia a snažíme se postupně je začleňovat do našeho týmu. Tato spolupráce se nám osvědčila a řadu studentů jsme následně přijali do pracovního poměru.

Aplikujete testování kandidátů?
Kandidáti na všechny pozice prochází určitým druhem testování a rovněž dostanou možnost vyzkoušet si, v případě zájmu, budoucí pracovní prostředí. Pro různé pozice využíváme různých druhů testů, ale obvykle jsou testy tvořeny praktickými úkoly, se kterými se uchazeč běžně potká v rámci dané pozice. Testy tvoří nadřízení pracovníci ve spolupráci s personálním oddělením a následně jsou společně vyhodnocovány. Pro vyšší management a obchodní pozice využíváme rovněž assessment centra a psychologické profilování ve spolupráci s externí firmou.

Co je Vaše oblíbená otázka u pohovoru?
Je těžké vybrat jen jednu. Ale pokud už musím, byla by to otázka: „Jaké jsou Vaše slabé stránky?“. Je zajímavé pozorovat reakce uchazečů o zaměstnání. Ti zkušenější se již s podobnou otázkou setkali a mají odpovědi nacvičené, těch je potřeba se zeptat i na jiné otázky. Ostatní se obvykle zarazí a po chvíli přemýšlení směřují odpověď spíše k nedostatečné jazykové vybavenosti, nedostatku praxe apod. Nikdo z nás nerad přiznává před ostatními, že my všichni máme nějaké ty chyby nebo slabé stránky, na kterých můžeme zapracovat.

Jaké je Vaše životní krédo?
„Nic není nemožné“ aneb „Nemožné na počkání a zázraky do tří dnů“…. Pracuji v oblasti hospitality již 15 let a naučila jsem se, že každý den přichází nové podněty a nové problémy k řešení, které nepočká do příštího týdne. Právě tato různorodost a výzvy jsou to, co mě na této práci nejvíce baví.

Máte Vy svůj pracovní vzor?
Mým pracovním vzorem je určitě zakladatel společnosti Bohemia Properties – Jan Horal. U společnosti jsem začala pracovat na pozici jeho osobní asistentky a měla jsem tak možnost ho dobře poznat. Byl to výjimečný člověk, který i přes svůj pokročilý věk nikdy nepřestal bojovat za své přesvědčení a všem říkal: „Nechci slyšet, že to nejde. Očekávám, že přijdete minimálně se třemi nápady, jak to udělat jde.“ Nikdy neodmítl vyslechnout své zaměstnance a vždy se jim snažil pomoci. Jediné, co nikdy netoleroval, byla nečestnost.

Děkuji za rozhovor. Ať máte stále řadu zajímavých uchazečů o zaměstnání.

Ing. Pavla Berková
Managing director
Personální agentura Dream Job

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Zuzana Kožďoňová