zdenek-kovarik

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Pan Zdeněk Kovařík (38 let, 2013) zastává již druhým rokem pozici Director of Business Development v Mamaison Hotels & Residences. Jeho tým se spolupodílí na obchodních aktivitách řetězce ve východní Evropě a Rusku. Z jeho předchozích pracovních aktivit zmiňme pozici Director of Sales & Marketing v Radisson Blu Resort Split a Dubrovník. Stejnou pracovní pozici zastával i v Kempinski Hotel Grand Arena, Bansko a pražském Crowne Plaza Prague. Jeho profesní kariéra však začínala v malém tříhvězdičkovém hotelu Chodská na pražských Vinohradech v klidné ulici poblíž Bezručových sadů. Záhy však přechází do Corinthia Hotel International na pozici Credit Manager a poté Director of Sales – Travel Trade, čímž jeho kariéra nabírá dynamický spád. Je ženatý, v loňském roce se stal šťastným otcem dcery Anny.

Jaké bylo Vaše první zaměstnání?
Vystudoval jsem strojařinu v Hodoníně, na vysokou školu jsem nešel, protože mi v té době studium připadalo jako ztráta času. Chtěl jsem pracovat a nastoupil jsem jako soustružník v Sigmě Hodonín. Psal se rok 1992, bylo krátce po Sametové revoluci a otevírala se spousta možností. Soustružníkem jsem nebyl dlouho, po několika měsících jsem dostal novou nabídku jako plánovač výroby. Moje historicky první povýšení a hned manažerská pozice. Měl jsem obrovskou radost a užíval jsem si každý den čistých montérek a teplé kanceláře. Staral jsem se o dvě směny v počtu třiceti lidí, plánoval nákupy materiálu, rozděloval práci a plnil požadavky obchodního oddělení. Vynikající zkušenost ve všech směrech.

Jak jste se dostal k práci v hotelnictví?
Vše začalo v roce 1999, kdy jsem se rozhodl vylepšit si moji takřka neexistující angličtinu. Učit se anglický jazyk v České republice pro mne nepřipadalo v úvahu, protože bych si připadal jako kokos na sněhu. Pokud se učit anglicky, tak pouze v Anglii! Netrvalo dlouho od nápadu k samotné realizaci a já se ocitnul v Londýně. Mé finanční náklady rostly ovšem rychleji než znalost jazyka a proto jsem zjišťoval pracovní příležitosti. Nevěděl jsem kde hledat a jak zaujmout potencionálního zaměstnavatele, ale měl jsem celkem jasno o tom, že chci pracovat v restauraci. Potřeboval jsem mezi lidi tak, abych si rychleji zdokonalil angličtinu a současně pokryl mé životní náklady. První práci v KFC vystřídalo ještě pár restaurací, zajímavých i noblesních, abych ve finále zakotvil v hotelu. Základní pozice v provozu, která mne dokonale uvedla do hotelového světa. Do České republiky jsem se vrátil na jaře roku 2002 a krátce poté jsem začal pracovat na recepci Hotelu Chodská. Zjistil jsem, že hotelnictví je mne jako stvořené.

Co bylo dál, jaké další pozice jste prošel?
Asi po dvou letech práce na recepci jsem hledal novou výzvu. Našel jsem ji v Corinthia hotelích v Praze. Začal jsem na pozici Credit Manager ve finančním oddělení. Chtěl jsem být v kontaktu se zákazníky, ne dlužníky a proto po více jak dvou letech jsem se posunul do obchodního oddělení. Tam jsem zastával pozici Director of Sales pro Leisure Market. Po odchodu z Corinthie, jsem získával zkušenosti v Crowne Plaze v Praze, v Kempinski hotelu v Bulharsku, v Radissonu ve Split a Dubrovniku v Chorvatsku. V hotelovém obchodě jsem de facto do dnes pouze s tím rozdílem, že již nesedím v hotelu samotném, ale na centrále hotelového řetězce.

Nestýská se Vám po hotelu, po provozu jako takovém?
Po deseti letech v hotelnictví musím upřímně uznat, že jsem vděčný za současný pracovní režim, tedy 5 pracovních dnů v týdnu. Každý hotel má svoji duši, která je tvořena zaměstnanci. Citlivě ji vnímám a rád vzpomínám na ty časy, kdy jsem byl součásti každodenního shonu. Dnes je to tak, jak to je, ale jeden nikdy neví, možná se do hotelu vrátím.

Co máte na Vaší současné pracovní pozici nejraději?
Spoustu věcí, jedná se o velmi kreativní práci na východoevropských trzích. Hotelový řetězec Mamaison má své nemovitosti v Praze, Ostravě, Bratislavě, Budapešti, Varšavě a také v Moskvě. Mezi těmito destinacemi stále cestuji a monitoruji obchodní trendy tak, abychom spolu s mým týmem v Praze zvolili vhodnou obchodní strategii pro každou destinaci zvlášť. Jsem zodpovědný za obchodní výsledky celého řetězce s využitím všech dostupných technologií a znalostí mých kolegů. Jsem rád, že se v Mamaisonu sešla dobrá parta a já mohu být její součástí.

Co Vám práce v hotelnictví dala a naopak vzala?
Tak především dala mi svobodu poznání díky všem těm lidem, které jsem měl možnost potkat jak na cestách, tak při mých pracovních pobytech v zahraničí. Troufnu si říct, že jsem měl štěstí a poznal řadu skvělých odborníků, kteří se stali mými přáteli. Neuvědomuji si, že by mi práce v hotelích něco vzala. Možná proto, že můj práh bolestivosti je celkem nízce nastaven. Pokud se něco nedaří, mám od přírody vnitřní sílu k provádění změn k lepšímu zcela automaticky zakódovanou. A především jsem se poznal s mojí manželkou Lidijí a společně teď sdílíme slasti i strasti rodičovství.

Máte nějaké životní / pracovní krédo, kterým se řídíte?
Věřím v pár věcí a třeba i v to, že každé jedno krédo tvoří naši životní filozofii. Dokonce Vám mohu říct mé osobní tajemství o existenci deníku, do kterého si takové kréda zapisuji. Jedno pracovní krédo, kterého si cením a dodržuji v každodenním životě je následující: ,,Popularity goes away, principles stays. And not every principle will make you popular. Still, that’s only the way how to lead an organization. Raději vám nebudu říkat, kdo je autorem tohoto kréda.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí ve Vaší kariéře.

Pavla Berková
Headhunting & Recruitment consultant
Dream job – personální agentura

Rozhovor s osobností – Zdeněk Kovařík