← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Dobrý den, Václave, jak jste jako firma Julius Meinl zvládli tento nelehký rok?

Našimi hlavními zákazníky v České republice jsou kavárny, restaurace a hotely.  Tedy segment trhu, který byl covid krizí postižen nejvíce. A my jsme vždy s našimi  zákazníky byli a budeme na jedné lodi. V dobrém i špatném.

Bývali jste velmi aktivní na řadě kulturních akcí, seznámíte čtenáře, kde všude vás budou moci v budoucnu potkat?

Julius Meinl je prémiová kávová značka, která má své kořeny ve Vídni. A Vídeň a kultura si jsou velmi blízké.  A proto i my máme ke kultuře blízko a jsme rádi, že jsme bývali partneři velkých festivalů jako Colours of Ostrava, ale i unikátní akce SlavoniceFest.  A těšíme se, až tahle divná doba skončí, že budeme zase.

Jakou novou aktivitu jste mi jednou zmiňoval brunch na lodi. Mohu se zeptat, o jakou akci se jedná?

Nebyla to naše aktivita, ale jsme pyšní, že jsme mohli být partnery. Byla to akce IF Cafe (dnes IPPA CAFE). V létě, těsně  po první covidové vlně, kdy se celá gastronomie teprve oklepávala, připravili majitelé IF Cafe společně s Prague Boats na luxusní lodi Grande Bohemia opulentní nedělní brunch na Vltavě. Popíjelo se šampaňské, jedly se vybraná jídla a hosté se kochali se krásou Prahy. Kávový catering byl ve znamení JULIUS MEINL.  Ale proč to zmiňuji. Pro naše zákazníky nejsme jen dodavatel kávy, jsme jejich partneři. Naše cesta nekončí prodejem kávy. Postaráme se kávovary, vyškolíme personál a zároveň pomůžeme třeba i s kávovým cateringem.

Jaké vidíte trendy ve vašem oboru? Kam se bude ubírat coffeeindustry…

Já si myslím, že  slovo  „udržitelnost“  bude  stále více  slyšet, bude nabývat na významu .  Naše zákazníky bude stále více  zajímat nejen původ kávy, ale také podmínky lidí kteří kávu pěstovali a zpracovávali. A také nesmíme zapomenout na obaly. Například jednoduše „kompostovatelné“ kávové kapsle by měli být standardem.  

Jaké druhy kávy jsou dnes nejvíce „in“?

Poslední roky je zcela jasný rostoucí  trend poptávky po prémiové kvalitě. Ať v kavárnách, tak v hotelech. Myslím, že dnes již není myslitelné aby  5 nebo 4* hotel na snídaně a kongresy používal instantní nebo jinak průmyslově zpracovaný polotovar. Bez čerstvé kávy to již dnes nejde.  Stejný trend je i v kavárnách. Dnes už není vzorem „kafe na první italské benzínové pumpě“ Kvalitní filtrovaná káva stále více je stále více oblíbenější, Cold Brew je již dnes běžnou součástí nápojových lístků kvalitních kaváren. Ale espresso si stále drží svojí neotřesitelnou pozici.

Proč je Vaše káva tak výjimečná a odběratelé by si měli vybrat právě vás?

Kávu pražíme ve Vídní již od roku 1862, takže si myslím že know how máme zvládnuté. Ale vážně – díváme se na celý proces přípravy kávy komplexně a snažíme se ovlivnit všechny její fáze. Kvalitu kávových zrn, kávové technologie i baristické dovednosti personálu.  Proto jsme nejlepší.

Máte nějaké novoroční přání a předsevzetí?

Přání mám stejné jako všichni ti,  kdo milují gastronomii. Těším se na dobu, kdy zase budeme moci číst noviny v kavárnách, obědvat v restauracích a večer si zajit na koňak do baru.  Těším se na to, na co jsme byli zvyklí a co považujeme za součást našich životů.

Rozhovor s osobností – Václav Lednický