radka-telyckova

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

V letních dnech se nám podařilo udělat rozhovor s úspěšnou podnikatelkou paní Radkou Telyčkovou (32) ze společnosti Smart HERO. Hotelem a cestovním ruchem žila již od raného věku. Její kariéra začala v hotelu InterContinental Praha, kde prošla všemi „front of house“ středisky, rezervačním a obchodním oddělením. Nejvíce jsem si však oblíbila Revenue & Channel management a to i díky studiu na Vysoké škole hotelové v Praze a později i v australskémMelbourne, kde prohloubila své vědomosti i o Finanční management a Sales & Marketing.

Čím Vás obor cestovního ruchu okouzlil?
V životě jsou důležité momenty otázkou náhody. Okouzlení cestovním ruchem začalo již v dětství, kdy jsme se s rodiči po revoluci přestěhovali na „konec světa“ a celá rodina jsme tam začali provozovat horské chaty. Nejdříve jsme měli na starosti 2, pak tři, k tomu lyžařský vlek, koně, tenisové kurty atd. Kompletní zázemí pro rodinnou dovolenou. V cestovním ruchu jsem vyrůstala a láska k němu se budovala postupně. Baví mě rozmanitost klientů, baví mě to, že můžete plnit jejich přání ve formě poskytování služby. Děláte jim radost, chcete, aby u vás byli spokojeni. A pokud jsou, není lepší odměny.

Na jaké pozici jste v tomto oboru začínala?
Když nepočítám pomoc rodičům na našich horských chatách (např. sobotní úklid a příprava na příjezd dalších hostí nebo loupání brambor), pak moje první profesionální zkušenost proběhla opět náhodou a to v hotelu InterContinental Praha. Zde jsem nastoupila ještě jako studentka střední školy na praxi
k panu Hlinkovi. Byla jsem pomocnou rukou Renée Machové na pozici Guest Relations Manager. Moje první práce jako taková pak na sebe nenechala dlouho čekat. Ihned po maturitě jsem nastoupila do rezervačního oddělení hotelu InterContinental Praha.

Jaký je Váš recept na úspěch?
Mým nejosvědčenějším receptem je lidskost v každé podobě. Ve své práci jsem vždy uplatňovala zásady s cílem být tím, koho lidé následují. Základem se stala komunikace a sdílení všech informací (samozřejmě ty, které lze sdílet), předávat své zkušenosti dalším a být podporou pro ostatní kolegy a podřízené. A dále respekt a úcta ke všem kolegům a přestat si brát některé věci osobně.

Jaké tři nejdůležitější kritéria upřednostňujete při výběru nových kolegů?
Do svého týmu jsem si vždy vybírala takové kandidáty, kteří byli podobní nasazením, energií a byli ochotni se učit a vstřebávat nové podněty. A především, aby zapadli do týmu. Když jsem přijímala kolegyně do rezervačního oddělení hotelu Crowne Plaza Prague Castle (dnes Lindner Hotel Prague Castle), důležité pro mě bylo, aby uměly hovořit se zákazníkem, hovořily min. 2 světovými jazyky a byly ochotné se naučit. Ty, které jsem přijala, neměly v podstatě žádné zkušenosti. Splňovaly však tyto požadavky a vše ostatní se časem naučily.

Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Často postrádám nadšení a zájem. Nejen o práci jako takovou, ale především o zákazníka. Náš zákazník je ten, který platí naši výplatu. Není to hotel, pro který pracujeme. Hotel je pouze zprostředkovatelem jejich práce. Radost z práce a z toho, co děláme. Práce v cestovním ruchu není práce od devíti do pěti.

Jak motivujete své podřízené kolegy?
Vždy se snažím být dobrý příkladem. Jsem přesvědčena, že podpora a porozumění jsou dobrým motivačním faktorem. Také vytvoření příjemného pracovního prostředí mělo vliv na to, že moji podřízení měli svou práci rádi. Pohodové pracovní prostředí je nezbytné. Další motivace je pak otázka individuálního přístupu ke každému kolegovi,
podřízenému, který pracoval v mém týmu. Někdy je nutné uplatnit i metodu cukru a biče 😉

Co byste na cestovním ruchu změnila a jaký vývoj podle Vás můžeme v tomto oboru očekávat?
Odpověď je velmi jednoduchá – přístup k zákazníkovi. Způsob, jakým poskytujeme službu, jak se zákazníkem hovoříme. Jak jsme schopni vyjít vstříc jeho požadavkům. Jak odpovídáme. Přála bych si, aby se projevilo již zmiňované nadšení a zájem. V některých oblastech cestovního ruchu to je běh na dlouhou trať, jinde už vědí, že toto je základ našeho oboru a klíčem k tomu stát se oblíbeným a vyhledávaným hotelem.

Kde a jak nejraději trávíte svoji vlastní dovolenou?
Pracuji pro hotely a v hotelech, takže mám vlastně dovolenou pořád 😉 … Ne, vážně. Dovolenou vybírám vždy podle nálady. Letos vyhrály citybreaky. Nikdy však neodmítnu jakoukoliv příležitost k vykoupání se v moři a poležení na krásné oblázkové pláži spojené s výlety do okolí.

Máte nějaký nesplněný sen?
Dříve bych řekla, že ke štěstí mi chybí můj vlastní hotel. A dnes? Přeji si, aby .. neplní se sny právě pro to, že jsou sny? Pak vám to nemohu prozradit 😉

Jaké je Vaše pracovní motto?
S úsměvem jde všechno lépe a že žádný učený z nebe nespadl.

Co byste doporučila těm uchazečům, kteří chtějí mít podobně úspěšnou kariéru jako Vy?
Kariéra není otázka rychlého postupu, ale pokorné práce, čerpání zkušeností a především se neustále učit od nadřízených a kolegů. Že všechno má svůj čas. Mějte oči otevřené a nespěchejte. Objevujte v sobě své silné a slabé stránky. Naslouchejte svoji intuici. Ta i v práci vede dobře.

Radko, děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí v podníkání. Určitě toho v životě hodně dosáhnete.

Pavla Berková
Headhunting & Recruitment consultant
Dream job – personální agentura

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Radka Telyčková