GM miroslav-bukva|rozhovor-miroslav-bukva

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Ing. Miroslav Bukva, MBA vystudoval technickou univerzitu ČVUT v Praze. V roce 1991 se však dostal do hotelového průmyslu, když začal pracovat na recepci v hotelu Atrium. Během následujících let se postupně seznámil s celým provozem hotelu. Mezi jeho předchozí zaměstnání patří například práce na pozici generálního ředitele v pražském Mamaison Hotels & Residences. Za zmínku zcela jistě stojí i zkušenost u Clarion Congress Hotel Prague, kde Miroslav ve stejné pozici působil dlouhých deset let. V současné době je úspěšným generálním ředitelem Aquapalace Hotelu v Čestlicích na jihovýchodním okraji Prahy. K jeho zálibám patří kromě klasické také rocková hudba. Miluje hory, vodu a divokou přírodu, kterou rád navštěvuje. Je ženatý a má již dospělého syna. Nedílnou součástí jeho rodiny jsou také dva bílí švýcarští ovčáci.

rozhovor-miroslav-bukva

Miroslave, vystudoval jste vysokou školu technickou. Jak se člověk, který má toto zaměření, dostane do cestovního ruchu?

Do roku 1989 byla možnost pracovat v mezinárodním cestovním ruchu velice omezená. Po revoluci se naskytlo mnoho nových příležitostí a cestovní ruch ve svém nebývalém rozkvětu nabízel velmi atraktivní práci. Také po příjmové stránce to bylo mnohem přínosnější než projektování mostů, které jsem vystudoval. Využil jsem tehdy doporučení svého kamaráda a začal pracovat v hotelnictví.

Máte za sebou zářivou kariéru. Co si myslíte, že je za Vaším úspěchem?

Určitě nejsem typ kariéristy. Vždy jsem se snažil splnit úkoly, které jsem dostal, a také mám rád, když se věci dělají správně. Myslím tím pracovat profesionálně tak, jak to má být. Postupně mi přicházely nové a lepší nabídky práce. A každá nová práce přinášela nové zkušenosti. Začátky jsem prožil na recepci hotelu Atrium, následně jsem prošel Hilton Elevator programem. Pracoval jsem v Hilton Strassbourg a v hotelích Intercontinental, The Leading Hotels Of the World a Preferred Hotels. Samozřejmě bez trochy štěstí se to neobejde a já měl štěstí na opravdové profesionály. Nemohu nezmínit jména mých dvou nadřízených a „učitelů“, kterých si velmi vážím. Pavel Hlinka a Eric Van Dal byli mými vzory a v hotelové praxi jsem se od nich opravdu hodně naučil.

Slyšela jsem Vás v panelové diskuzi na hospodářské komoře, kde jste líčil zkušenost s náborem kuchařů ze zahraničí, konkrétně z Peru. Podělíte se s našimi čtenáři o tuto zkušenost?

Byla to velmi zajímavá zkušenost, která trvala téměř dva roky. Před pár lety jsem navštívil Limu, kde je gastronomie na vysoké úrovni. To mne přivedlo k myšlence přivézt si peruánské kuchaře a vyřešit tak nedostatek pracovitých kuchařů. Zadali jsme v Limě inzerát a vybrali 2 kuchaře. Přestože byli někteří pracovníci MZV velmi vstřícní, rozuměli naší potřebě a ochotně mi poradili, narážel jsem na mnoho obstrukcí. Po více než půlroce administrativy to vybraní kandidáti nevydrželi, vzdali to a byl jsem zase na začátku. Opakovali jsme tedy s novými uchazeči celý zdlouhavý proces znovu. Za tu dobu jsem si dost vylepšil španělštinu. To nám dost pomohlo při jednáních na úřadech, kdy jsme nepotřebovali překladatele. Často jsem si vzpomněl na slova Honzy Muehlfeita, který mne svými názory velmi inspiruje. Jednou řekl: „Když vydržíte dostatečně dlouho, každé životní překážce dojdou jednou síly.“ Takže jsem vydržel a kuchaře do hotelu nakonec přivezl. Příště bych se bezpochyby vyvaroval některých chyb, ale určitě bych do toho šel znovu.

Jste aktivní i ve Skal clubu. Co Vám toto členství přináší?

Skal Club je celosvětově působící klub profesionálů v cestovním ruchu. Ale nejen členství ve Skal clubu, ale i členství v dalších profesních asociacích umožňuje pěstovat osobní kontakty a setkávat se s kolegy z branže, vyměňovat si zkušeností a vzájemně se poznat. Největší hodnota těchto aktivit není okamžitá a nelze ji snadno popsat. Teprve čas vám ukáže, kdo je jaký je. Poznáte, na koho se můžete s důvěrou obrátit o pomoc a po kom je zbytečné cokoli chtít.

Pracoval jste v jednom z největších kongresových hotelů v Praze. Jaká to byla zkušenost?

Všech 10 krásných let, které jsem v Clarionu prožil, bylo pro mne neuvěřitelnou zkušeností. Podařilo se mi sestavil skvělý kolektiv nadšených profesionálů. Dokázali jsme se dobře doplňovat a také se poučovat z chyb. Z nového a neznámého hotelu se stal renomovaný kongresový hotel, který získal řadu ocenění. Samozřejmě 10 let je dlouhá doba a k životu patří změny. Za možnost pracovat v Clarionu jsem moc rád, ale také jsem moc rád, že jsem dostal novou příležitost v Aquapalace Hotelu, která mne nabila energií a chutí budovat něco nového.

Nyní jste Generální ředitel Aquapalace. Jakou jsou plány této skupiny?

Již jsem zmínil moje štěstí na spolupráci s profesionály. Musím ještě doplnit, že jsem v životě měl a mám štěstí na velmi dobré hotely, ve kterých jsem pracoval. Aquapalace Hotel patří k těm velmi kvalitním. Hotel, konference, aquapark – to vše je výborný „hardware“ a pokud doplníme skvělý personál – „software“, úspěch se dostaví. Hotel jsem převzal ve velmi dobrém stavu a s nadšeným personálem. Téměř nulová fluktuace je v současné době skoro zázrak! Samozřejmě vždy můžeme být leště lepší. Proto přicházím s nápady, jak některé procesy urychlit, zautomatizovat a usnadnit lidskou práci.

Chci se zaměřit na získávaní nových hostů a ještě více vycházet vstříc jejich přáním. A zatím se zdá, že i kolegům tento směr dává smysl a že mne aktivně podporují. Výborné je, že majitel a nejvyšší vedení mají vůli zisky hotelu zpětně reinvestovat. Proto jsem přesvědčen, že i v obrovské záplavě hotelů bude Aquapalace Hotel zářit dál!

Vím o Vás, že jste velký cestovatel. Máte na tento rok vybranou již Vaši vysněnou dovolenou?

Jsem teď v hotelu nový, některé procesy jsou pro mne nové a je zde také řada věcí, které bych rád posunul výš. A to vše zabírá hodně času, takže na nějakou „velkou“ dovolenou mi letos asi nezbude čas. Věřím ale, že se situace během roku stabilizuje a třeba si příští zimu splním dlouholeté přání, a tím je návštěva Patagonie. Na druhou stranu u nás doma je krásná krajina, mnoho zajímavých míst, a není nutné jezdit do ciziny.

 

 

 

 

  Ing. Pavla Hodinková
Managing Director

Agentura Dream Job s.r.o.
personální agentura
pavla@dream-job.cz

pavla-blond-foto

 

 

Rozhovor s osobností – Miroslav Bukva