marketa-lidinska

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Měsíc co měsíc se na nás z editorialu časopisu Hotel & Spa vydavatelství Ekonomia usmívá pověřená šéfredaktorka paní Markéta Lidinská. Tato sympatická novinářka je v oboru hotelnictví ostříleným matadorem. Po studiu na gymnáziu v Chomutově absolvovala Prague Language Center, posléze pak vystudovala obor Sociální a masová komunikace na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Pracovní zkušenosti začíná Markéta Lidinská sbírat v Prague Marriott Hotel, nejdříve na pozici Business Center Clerk & At Your Service Agent, posléze pak jako Reservation Sales Agent. Od roku 2007 postupuje na pozici Sales Coordinator. Ve skrytu duše však stále touží po žurnalistice a tak se vedle své hlavní pracovní činnosti začíná Markéta Lidinská prosazovat též v Českém rozhlase jako členka tvůrčího elévského programu. V roce 2011 odchází do mediálních vod definitivně jako novinářka a pověřená šéfredaktorka tištěného odborného titulu. Spolupráce s Prague Marriott Hotel však pokračuje i posléze, kdy v rámci řetězce zastává pozici Marketing Communications Executive. Své působení však tato rodačka z Kadaně neomezuje pouze na segment cestovního ruchu a tak se možná můžeme v brzké době dočkat i širšího záběru jejích pracovních činností.

Čím Vás obor cestovního ruchu okouzlil?
Neokouzlil, protože jsem v něm začala pracovat, jak to tak bývá, úplnou náhodou. Ještě jako studentka gymnázia jsem měla úplně jiné představy o své další budoucnosti, která měla jen a pouze podobu studií žurnalistiky a následnou práci v médiích. Nic jiného nepřipadalo vůbec v úvahu. Ale člověk míní, okolnosti mění. Místo na vysokou školu jsem putovala na roční pomaturitní studium anglického jazyka. Během posledních pár týdnů studia na jazykové škole jsem už byla řádným zaměstnancem hotelu Prague Marriott, který, jak v žertu říkávám, si mě prostě našel.

To je hezky řečeno. A na jaké pozici jste v hotelu začínala?
Moje začátky se pojí s pozicí, která se nazývala At your service agent nebo-li, agent k Vašim službám.“ Ano, doslovný překlad je samozřejmě myšlený v nadsázce a tím pádem vyznívá i legračně, ale žádná procházka růžovým sadem to nebyla. Hlavní náplní našeho oddělení bylo filtrovat všechny příchozí hovory do hotelu a je nutné si uvědomit, že pro většinu hostů jsme představovali úplně ten první kontakt s hotelem. Hosté si přes toto operátorské centrum dále objednávali room service, zjišťovali nejrůznější informace a mnoho dalších. Operátorské centrum bylo sloučeno i se službami tzv. Business centra, kde se hostům vyřizovalo například posílání zásilek, nejrůznější administrativní služby, překlady dokumentů, asistence při okradení hosta a následná komunikace s bankou a mnoho dalších. Byl to docela adrenalin.
V hotelu jste působila ceklem sedm let. Jakými dalšími pozicemi jste prošla?
Moje další profesní kroky vedly na rezervační oddělení, kde jsem strávila, stejně jako na předchozí pozici necelé dva roky, tři roky jsem působila jako asistentka na obchodním oddělení a s hotelem jsem se rozloučila z pozice, marketingové koordinátorky.

Nestýská se Vám po hotelovém odvětví?
Jak se to vezme, ale po některých věcech se mi opravdu nestýská. Hlavně jsem jej díky svému současnému pracovnímu působení vlastně ani neopustila, jen jsem se přesunula na pomyslný druhý břeh a přiznávám, že si to užívám. Je to zvláštní kombinace pocitů, znáte zákulisí, ale jste v hledišti.

Co Vám práce v hotelu dala a naopak vzala?
Zkušenosti všeho druhu, dobré, špatné, užitečné i neužitečné. Možnost pracovat pro jednu z největších mezinárodních firem v oblasti hotelnictví, spolupracovat s kolegy z nejrůznějších zemí a v neposlední řadě pár dobrých přátel. A co mi vzala? Asi stejně jako v jiných mezinárodních korporacích, které mají nejrůznější standardy, vítr z plachet, kdy při zařizování triviálních věcí musíte čekat na několik požehnání a ještě ze zahraničí, to bylo jedno z takových větších rozčarování, zejména v mé poslední pozici. I když pozor, směle tvrdím, že například standardy telefonování a komunikaci s hostem / klientem jaké společnost Marriott má, by mnohé a nejen hotelové společnosti, opravdu potřebovaly.

Nyní zastáváte prestižní pozici šéfredaktorky. Co máte na Vaší současné pracovní pozici nejraději?
Hlavně psaní a svým způsobem částečné splnění snu té holky z gymplu. Dále pestrost, radost z každého nového vydání a pochvaly od čtenářů. Je to zajímavá tvůrčí práce v pohybu plná setkání se zajímavými lidmi a poznáváním nových míst.

Máte nějaké životní / pracovní krédo, kterým se řídíte?
Ať děláte, co děláte, tak slušně a poctivě. Hlavně nepřestat snít a pracovat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

 

Markétko, děkujeme za rozhovor a nepřestávejte snít. Těšíme se na Vaše nové články.

Pavla Berková
Headhunting & Recruitment consultant
Dream job – personální agentura

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Markéta Lidinská