marek-agnew

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Pan Mark Agnew (50), skotský rodák s bohatými zkušenostmi z celého světa pracuje v rámci řetězce Marriott již přes 23 let. Jeho první pozice v Marriottu byla ve Varšavě, kde pracoval od roku 1989 jako Chief Steward, poté odchází do London Marriott na pozici Restaurant, bars and room service manager a vypracovává se na pozici Catering Sales Manager a Director of Catering. Další jeho zastávkou je Miami Biscayne Bay Marriott na postu Director of event Management a Tampa Westshore Marriott Florida jako Director of Food and Beverage. Mark přijímá nabídku z JW Marriott Dubai na pozici Director of Event Planning and Operations, po té odchází do Jordan Valley Marriott Resort and Spa jako Director Of Food and Beverage. V Praze je od roku 2005 v Prague Renaissance and Marriott jako Director of Food and Beverage a od roku 2009 na pozici Prague Marriott Director of Operations. Je ženatý, otec dvou dcer. Vystudoval univerzitu ve Skotsku. Hovoří anglicky a francouzsky. Jeho pracovní zkušenosti jsou obdivuhodné a mohou posloužit příkladem pro mnohé z nás.

Čím Vás obor cestovního ruchu okouzlil?
V mém případě nešlo ani tak o zájem o cestovní ruch jako takový, spíše mě lákala práce v jednotlivých hotelích, každý z nich je něčím výjimečný. Na této práci je nejúžasnější, že se neustále něco zajímavého děje a každý den je zcela odlišný, baví mě ta pestrost, ať už se týká komunikace s hosty nebo zaměstnanci jednotlivých oddělení hotelu.

Na jaké pozici jste v tomto oboru začínal?
Začínal jsem před 23 lety v hotelu Marriott Warsaw jako Chief Steward, měl jsem na starosti supervizi úklidu a kontrolu inventáře, od mytí nádobí po přepočítavání tisíců kusů porcelánu, skla a příborů.

Jaký je Váš recept na úspěch?
V tomto souhlasím s filosofií pana Marriotta: „Když se dobře postaráme o své zaměstnace, oni se pak dobře postarají o naše hosty“. Úspěch v managementu je nikdy nekončící cesta, neustálé školení zaměstnaců a rozhovory s nimi, sdílení, kam společnost směřuje, jaké má cíle a hodnoty. Nikdy nezapomínejme, v čem je náš produkt výjimečný a velmi důležité je také naslouchat reakcím hostů.

Jaká tři nejdůležitější kritéria upřednostňujete při výběru nových zaměstnanců?
Osobnost, nadšení a ochota být součástí velmi specifického oboru. Jde o službu ostatním, a to není dáno každému.

Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Pokud nám u zaměstnaců něco schází, pak jsme my jako management neodvedli dobrou práci ve vzdělávání a předávání zkušeností.

Jak motivujete své podřízené?
Práce naše zaměstnace musí především bavit a musí se cítit přirozenou součástí celého procesu. Naši manažeři mají stanovit cíle a očekávání, být k dispozici a být ochotni komunikovat. Pokud vše ostatní selže, někdy prosté poděkování o ocenění, že se něco povedlo, je velmi dobrá motivace.

Co byste na cestovním ruchu změnil a jaký vývoj podle Vás můžeme v tomto oboru očekávat?
To je složitá otázka, cestovní ruch má mnoho podob a pro každého představuje něco trochu odlišného. Co nás rozhodně nemine, je nutnost být neustále o krok vpřed, opravdu se soustředit na rychle se rozvíjející trhy jakými jsou např. Čína a Indie. Jako hoteliéři se spolu s představiteli města Prahy musíme zamyslet nad tím, jak o sobě dát návštěvníkům z těchto oblastí vědět a jak jim přizpůsobit naše služby.

Kde a jak nejraději trávíte svoji vlastní dovolenou?
Písečné pláže, moře… Mám rád vše, co k moři patří… plachtění, potápění, plavání a opalování. Rád jezdím na nová místa, ale pokud bych musel strávit každou dovolenou na Floridě, nezlobil bych se. Při pobytu v hotelích je složité nebýt ovlivněn tolika lety v tomto oboru. Postupem času jsem opustil nutkání sledovat úroveň hotelu a převracet každý talíř, abych zjistil, jaké je značky. Pokud objevím něco zajímavého a nového, nechám se inspirovat, ale díky své ženě Tereze se při dovolených již daleko více soustředím na rodinu.

Máte nějaký nesplněný sen?
Nemám.

Jaké je Vaše pracovní motto?
Věřím, že vás práce v tomto oboru především musí bavit. Není to jen o prodeji, zisku a pozici na trhu, ale ozaujetí a ochotě vydat se sebe to nejlepší pro naše hosty i zaměstnance.

Co byste doporučil těm uchazečům, kteří chtějí mít stejnou kariéru jako Vy?
Když mi někdo položí tuto otázku, většinou žertuji: „A proč byste to dělal“? Čekají vás dlouhé přesčasy, zatímco ostatní si užívají volno nebo se chodí bavit. Ale vážně … tuto práci všem upřímně doporučuji. Uchazečům o tuto profesi bych jen poradil, ať si dobře rozmyslí, jestli je obor, kde sloužíte jiným, pro ně to pravé. Také je třeba si nejdříve osvojit vše, co očekáváte od svých zaměstnanců. Teprve poté, co tomuto oboru důkladně porozumíte a získáte potřebné zkušenosti, jste připraveni na další profesní růst.
Děkujeme za rozhovor a ať Vás práce v hotelnictví stále baví.

Pavla Berková
Headhunting & Recruitment consultant, Dream job – personální agentura

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Mark Agnew