||hotel pupp vchod|||||

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Jindřich Krausz pochází z Krásné Lípy ze severu Čech a vystudoval hotelovou školu v Liberci. Po škole začínal jako restaurant manager u společnosti Coloseum Restaurants v liberecké Tipsport aréně a restauraci Ypsilon. Jeho kariéra následně pokračovala v Praze, odkud si do Karlových Varů přináší manažerské zkušenosti z Dorint Hotelu Don Giovanni nebo jedinečného podniku Café Louvre.

Před 2 roky jste nastoupil jako GM do legendárního Grandhotelu Pupp v Karlových Varech. Můžete zhodnotit své působení, co vše se za tu dobu povedlo?

Do hotelu jsem nastupoval s myšlenkou, že je třeba nastavit ucelený koncept, podle kterého budeme utvářet nové služby, design, architekturu, komunikaci, personální a obchodní strategii. V hotelu s historií od 18. stol. se nedá vymýšlet něco úplně inovativního, proto jsme si nastudovali historii a zároveň měli na paměti požadavky hostů dnešní doby. Na základě stanovených pravidel jsme udělali facelift značky, na který navázala tvorba nového webu, nastavení sociálních sítí a další naší komunikace.

V hotelu jsme udělali několik etap rekonstrukcí společných prostor, které byly dlouhodobě zanedbané a neodpovídaly požadavkům na provoz tak velkého hotelu. Změnou jsme vrátili recepce a lobby do původních prostor, které byly navrženy významným vídeňským ateliérem Fellner a Helmer na konci 19. stol., kdy byla stávající budova postavena.

Pro snídaně jsme navrhli nové umístění v rámci budovy. V gastronomii spoléháme v největší možné míře na místní producenty a vše stavíme na moderní české kuchyni. Zakladatel hotelu, J. G. Pupp, byl cukrář, a tak v naší cukrárně nesmí chybět jeho odkaz v podobě dortu Pupp, který je naším symbolem. V září jsme dokončili projekt rekonstrukce WI-FI a televizní sítě, který byl vzhledem ke stáří budovy a kabelovým rozvodům pro nás velice náročný. Ale výsledkem je, že v celém hotelu můžeme hostům nabídnout vysokorychlostní připojení. Nyní jsme před dokončením energetického projektu EPC. Celá řada projektů je za námi, ale etap je připraveno ještě na několik let. Je třeba i poděkovat partnerům z řad tradičních českých značek, kteří s námi na realizacích participují a jsou to hlavně Moser, Thun, Mattoni, Petrof, Becher a řada dalších.

Vzdušná a okouzlující proměna společných prostor

 

 

 

 

 

 

 

 


Přišel jste do Karlových Varů z Prahy. V čem Vás práce v regionu nejvíce překvapila? V dobrém, i méně dobrém? 

Před svým nástupem jsem byl v Karlových Varech pouze jednou na dva dny v roce 2017. Bezprostředně po nástupu jsem začal objevovat, co všechno Vary nabízí. Po dvou letech mohu říct, že jsem zde poznal velké množství přírodního a architektonického bohatství, na kterém je ale třeba konstantně pracovat, aby se destinace posunula kupředu a změnila svoji image z předchozích let. Doufám, že po odloženém zasedání rady UNESCO v letošním roce kvůli koronaviru, se v tom příštím zapíší Karlovy Vary na jimi sestavovaný seznam bohatství. Kandidují totiž pod uskupením evropských lázeňských měst GREAT SPAS OF EUROPE. Za nepříjemné překvapení bych označil, jak vypadá mimo festival veřejný prostor, který je označován za vstupní bránu do lázeňské zóny, před hotelem Thermal.

Podařilo se Vám sestavit špičkový tým, řada lidí se za prací u vás přestěhovala z hlavního měst, to není běžné. Jak se Vám to podařilo??

V hotelu pracuje mnoho vysoce kvalitních kolegů napříč odděleními řadu let, ale bylo třeba vhodně doplnit tým managementu, který dokáže posunout myšlenky zdárně k cíli. Proto jsem rád, že se podařilo najít kolegy na vedoucí pozice, kteří mají bohaté zkušenosti a dokáží je předávat ve svých týmech.

Realizoval jste řadu neotřelých nápadů. Kde berete inspiraci, máte třeba v zahraničí nějaký vzor? 

Jak jsem již říkal, netvrdil bych, že se jedná o nějaké velké inovace, spíše se snažíme učit z historie a tradic, a přitom koukat do budoucna. Každý podnik má své unikátní podmínky, které je třeba respektovat a pracovat s nimi. Máme řadu vzorů a snažíme se pořádat inspirativní cesty, pokud řešíme nějakou větší problematiku.

Nyní máte bohužel dočasně zavřeno. Jaký jste měli vývoj od března tohoto roku? 

Měli jsme nad očekávání dobrý začátek roku, ale od poloviny března se všechno, tak jako všem v našem oboru, změnilo o 180 stupňů a museli jsme řešit fungování hotelu nejdříve ze dne na den, než jsme o pár dní později na základě vládního nařízení zavřeli úplně. Dokončili jsme rychleji zmíněnou rekonstrukci recepcí, vstupů a lobby, protože díky uzavření jsme nemuseli pracovat za provozu hotelu. Po otevření v červnu jsme se v krátkém čase vrátili zpět do normálního provozu a do uzavření hranic s Německem koncem září, bylo vidět, že strategie, kterou jsme před dvěma lety zvolili, nám fungovala velice dobře. Od konce září, po uzavření hranic, jsme se vrátili zase do stavu jako v březnu, než jsme letos již podruhé dočasně uzavřeli.

Slyšela jsem hovořit paní primátorku Karlových Varů, že do kultury v létě investovali 50 miliónů korun. Chtěli tím nalákat lokální turisty. Máte pocit, že to byla potřebná investice? 

Z celkové částky šla část do marketingu destinace, který předtím trpěl nedostatkem finančních prostředků. Nyní byly Vary hodně vidět, to také přineslo kýžený efekt a lokálních turistů, zatím dle subjektivního odhadu, ve Varech letos v létě přibylo. V oblasti kultury se pořádaly přes léto akce a vrcholem programu byly pravidelné velké koncerty v pátek a sobotu. Zde bychom uvítali příště širší žánrový rozptyl, aby i naši hosté měli motivaci koncerty navštívit. Jinak celkově hodnotíme investici kladně, ale důležité bude, aby pokračovala kontinuálně i v dalších letech a v průběhu celého roku.

Týkaly se Vás příspěvky na lázeňský pobyt? Jestli ano, máte pocit, že to mělo vliv na vaši obsazenost hotelu? 

K příspěvkům na pobyty jsme se nepřipojili. Hlavním důvodem bylo, že poskytujeme wellness pobyty, pro které byla sice také vypsaná podpora, ale částka nebyla tak vysoká, aby naši klientelu zaujala. Nešli jsme ani cestou slevových portálů a vsadili jsme spíše na vlastní letní kampaň a služby, které jsme připravili, jako např. ve spolupráci s Aerofilms a KVIFF projekt Kinokavárny, kdy jsme promítali ve Slavnostním sále po celé léto divácky nejúspěšnější filmy předchozích ročníků filmového festivalu.

Co byste cestovnímu ruchu nyní popřál?

Popřál bych, abychom se všichni brzy z období, kdy řešíme problémy s ochranou zdraví hostů a kolegů, uzavíráním provozů, vrátili zpět do standardního provozu.

Jaké máte plány, než hotel znovu otevřete?

Budeme pracovat na provozních procesech, implementaci nových systémů, přípravě dalších projektů a znovuotevření.

Děkuji Vám za rozhovor a nejen do Karlových Varů přejeme hodně štěstí a brzký návrat hostů! 

 

 

Podívejte se na další zajímavé rozhovory s osobnostmi z oboru i naše pravidelné aktuality, o kterých je dobré vědět. 

 

Ing. Pavla Hodinková
Managing Director

Agentura Dream Job s.r.o.
personální agentura
pavla@dream-job.cz 
pavla-blond-foto

 

 

Rozhovor s osobností – Jindřich Krausz