V měsíci květnu přináší Dream Job rozhovor s panem Gorjanem Lazarovem, který ve svých 32 (2013) letech řídí pražský pětihvězdičkový hotel Carlo IV Boscolo. Před svým nástupem do funkce ředitele pracoval pan Lazarov střídavě pro hotel Marriott a telekomunikační společnost Vodafone, kde sevěnoval nastavování obchodních strategií, průzkumu trhu a tvorbě cenové politiky. Pan Gorjan Lazarov studoval na Angloamerické univerzitě v Praze a na Katz Business School v Pitsburku, kde získal titul MBA.
Čím Vás obor cestovního ruchu okouzlil?
Hotelnictví určuje trendy v poskytování bezkonkurenčních zákaznických zážitků i zákaznické spokojenosti. Nadšení, které lidé v hotelu každodenně vkládají do své práce, aby vyhověli přáním a potřebám hostů, vyřešili náročné situace a tím s nimi budovali dlouhodobé vztahy, je něco, z čeho se ostatní obory mohou učit.
Na jaké pozici jste v tomto oboru začínal?
Začínal jsem ve financích.
Jaký je Váš recept na úspěch?
Vždy to může být lepší, úspěch není nikdy konečný a nikdy byse na sobě nemělo přestávat pracovat. Bavit se, dělat to, co máte rádi, nebát se nekonvenčních výzev. To všechno v kombinaci s tvrdou prací a pozitivním přístupem rozhodně nezůstane bez povšimnutí.
Jaké tři nejdůležitější kritéria upřednostňujete při výběru nových zaměstnanců?
Obvykle hledám již zmiňované nadšení. Rád poslouchám o čem lidé z pracovního hlediska sní a jak jdou námi nabízené příležitosti s těmito sny dohromady. V některých případech si mohou lidé své technické znalosti a zkušenosti vybudovat. Předchozí zkušenosti a dosavadní výsledky jsou jednoznačně další dvě důležitá kritéria.
Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Hoteliérský přístup – to je pro náš obor zásadní. Pracujeme ve specifickém odvětví a pokud nechcete své hosty dělat spokojenými a pokud vás úsměv spokojených hostů nenaplňuje, pak byste si pravděpodobně měli hledat práci v jiném oboru.
Jak motivujete své podřízené?
Baví mě pracovat s bystrými lidmi a vždy se snažím jimi obklopit a dohromady pak tvrdě pracovat jako vítězný tým. Dávám lidem plnou důvěru i příležitost rozhodovat a učit se z chyb, které udělají.
Co byste na cestovním ruchu změnil a jaký vývoj podle Vás můžeme v tomto oboru očekávat?
Změnil bych prostý přístup hoteliérů založený na pouhém kopírování konkurentů. Každý hotel by měl mít svou strategii a myslím, že by se hoteliéři měli více zaměřit na inovační řešení namísto konkurence a čisté cenové války.
Kde a jak nejraději trávíte svoji vlastní dovolenou?
Obvykle na přelomu prosince a ledna utíkám před pražskou zimou někam daleko, na nějakou pláž. V březnu zase rád jezdím lyžovat a alespoň jeden letní víkend navštívím Ohridské jezero v Makedonii.
Máte nějaký nesplněný sen?
No jéje, mnoho! Jeden by nikdy neměl přestat snít.
Jaké je Vaše pracovní motto?
Have fun & be number one 🙂
Co byste doporučil těm uchazečům, kteří chtějí mít stejnou kariéru jako Vy?
Sněte, bavte se a tvrdě pracujte na tom, abyste docílili toho, co chcete.
Děkujeme za rozhovor a přeji Vám, ať Vám nadšení do práce a Vaše prvenství dlouho vydrží.
Pavla Berková
Headhunting & Recruitment Consultant www.gastrojobs.cz
Dream Job, hospitality & gastronomy