francois-mary

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

François Mary, původem rodilý Francouz, byl do své současné pozice jmenován v listopadu 2012, kdy se stal regionálním ředitelem pro pražské hotely andel’s, angelo, Diplomat a Chopin společnosti Vienna International Hotelmanagement AG. Společnost provozuje v České republice dále angelo Hotel Pilsen a Spa hotel Dvořák v Karlových Varech. François Mary v té době převzal též pozici generálního ředitele dvou zmiňovaných čtyřhvězdičkových hotelů andel’s a angelo v Praze, které mají celkovou kapacitu více než 750 lůžek. V předchozích osmi letech působil ve vedení francouzských hotelů sítě VI Hotels & Resorts. Od roku 2004 zastával funkci resident managera v Dream Castle Hotel Paris, který byl v té době ještě řízen sítí Mövenpick. V roce 2006 ho ale převzala skupina VI Hotels & Resorts a François Mary se stal generálním ředitelem. S převzetím nedalekého čtyřhvězdičkového Magic Circus Hotel Paris v roce 2008 se stal generálním ředitelem obou Disneyland® Paris Selected Hotels s celkovou kapacitou 800 pokojů a 550 zaměstnanci.
Zahraniční zkušenosti sbíral François Mary již od dob studií. Po absolvování Savoy School London pracoval v londýnském hotelu Connaught (člen Savoy Group a Leading Hotels of the World), následovaly F&B pozice v hotelech La Plantation Sainte Marthe Hotel na Francouzských Antilách, Hotel du Louvre Paris (Concorde Group) a v Grand Hotel Kempinski v Ženevě (v té době nesl ještě jméno Noga Hilton Hotel Geneva).

Jak se Vám líbí v České republice?
Nedávno tomu byl teprve rok a půl, co mě sem pracovní příležitost zavála a kvůli pracovnímu vytížení jsem zatím ještě neměl mnoho příležitostí poznávat krásy celé České republiky. Prahu mám ale velmi rád, a to nejen kvůli její historii a památkám, vyhovuje mi i svou velikostí. Ve srovnání s jinými městy, kde jsem žil dříve, je Praha velmi bezpečná a velmi na ní oceňuji to, že se lze lehce a během krátké doby dostat z jedné strany na druhou. Přitom však nabízí vše, co jiné metropole.

Chutná Vám česká gastronomie?
Z mého pohledu je česká gastronomie málo rozmanitá, postrádá styl, proto, abych byl upřímný, nepatří mezi mé oblíbené. Vliv má zajisté i to, že jako rodilý Pařížan nedám dopustit na gastronomii francouzskou. Z čeho jsem ale pokaždé příjemně překvapen je kvalita služeb v místních restauracích, pohostinnost a čistota. Ve srovnání s Francií jsou pražské restaurace v těchto bodech mnohem dál. To, za co si ve Francii musíte často připlatit, je v Praze chápáno jako standard.

Jak se Vám pracuje s českou mentalitou?
Musím říct, že je to velký rozdíl oproti mým předchozím zkušenostem ze zahraničí, a je jedno, jestli budu srovnávat s Francií, Švýcarskem nebo Francouzskými Antilami.

V čem konkrétně vidíte rozdíl mezi českým personálem a dalšími zeměmi, kde jste pracoval?
Dle mých zkušeností jsou pracovníci v České republice velmi seriózní, precizní a poměrně introvertní. Rozhodně vím, že se na ně mohu spolehnout a nemusím je stále kontrolovat, pracují kontinuálně bez ohledu na to, zda je pondělí nebo pátek. Ve Francii je to jinak, tam je kontrola potřeba více, aby čas strávený na kávových a cigaretových přestávkách nepřevážil čas strávený prací. Za ten více než rok mého působení v České republice jsem si všimnul určité rezistence vůči změnám. Mám pocit, že Češi změny nemají příliš rádi a obecně se s nimi vyrovnávají hůře, vše je potřeba opakovaně vysvětlovat a následně se ujišťovat, že změna byla správně pochopena a nakonec i dobře přijata.

Co myslíte, že je hlavní důvod Vašeho úspěchu?
Moc mě Váš dotaz těší, nicméně jsem si vědom toho, že člověk není nikdy v cíli a na svém rozvoji musí nestále pracovat. Za sebe mohu říct, že úspěch nezáleží jen na jednotlivci, důležitý je i tým spolupracovníků, společnost, ve které pracuje, konkurence, situace na trhu a já měl štěstí na všechno.

Čím se VI Hotels & Resorts jako zaměstnavatel liší od konkurence?
V minulosti byl každý hotel nezávislý a vzájemná spolupráce nebyla příliš významná. Obchodní a marketingové oddělení, které je společné pro všechny naše české hotely, stálo opodál a bylo těžké jej začlenit. Za dobu, kdy jsem nastoupil na pozici regionálního ředitele, jsme urazili pořádný kus cesty a myslím, že mohu říct, že hotely i obchodní oddělní již táhnou spolu za jeden provaz a tvoří dobrý tým. Stojí za tím hodně změn a vysvětlování, ale myslím si, že se nám nyní vynaložené úsilí vrací.
VI Hotels & Resorts se snaží pracovat se všemi zaměstnanci a individuálně nakládat s každým z nich, nesoustředíme se pouze na klady, snažíme se pracovat i se zápory a eliminovat je. Za co jsem velice rád je to, že ve svém týmu mám zaměstnance, kteří jsou vůči společnosti velmi loajální a kteří zde pracují již mnoho let. I díky nim jsme na trhu více efektivní a konkurenceschopní.

Jak jsou vybíráni noví zaměstnanci?
Naše společnost se může pyšnit kvalitními a zkušenými zaměstnanci, kterých si vážíme, proto při obsazování nové pozice je dávána přednost vždy nejprve interním zaměstnancům. Umožnění profesního rozvoje je jedna z klíčových hodnot, na které se ve společnosti zaměřujeme. Našim pracovníkům umožnujeme i rozvoj na celopodnikové úrovni prostřednictvím Akademie VI, která realizuje v průběhu celého roku tréninkové aktivity určené především pro řídící pracovníky a jejich potenciální nástupce. Do budoucna bychom rádi obohatili tým o více pracovníků ze zahraničí, kteří by nám díky svým zkušenostem a znalostem umožnili lépe porozumět ostatním kulturám, což by nám jistě napomohlo v nesnadném konkurenčním boji. Tím, že VI Hotels & Resorts působí v devíti zemích Evropy, je i v této otázce možné využít náboru zaměstnanců z vlastních zdrojů.

Čím jsou VI hotely zvláštní a čím se odlišují od konkurence?
VI Hotels & Resorts provozuje v České republice 7 hotelů, z nichž každý je jiný, ať už co do kategorie, stylu či lokace. I proto jsme schopni vyhovět potřebám a požadavkům téměř každého hosta. Myslím si, že to je naše velká výhoda, neboť to nás od konkurence odlišuje, na druhou stranu je to i nevýhoda, neboť řízení takového širokého portfolia je náročnější.

Během posledních měsíců došlo k několika změnám, které ovlivnily skladbu hotelového portfolia VI Hotels & Resorts Czech Republic, jaké jsou důvody?
VI Hotels & Resorts je společnost, která hotely provozuje, nikoliv vlastní. To, že v loňském roce došlo k prodeji hotelů Palace a Le Palais, bylo čistě na základě rozhodnutí vlastníka. Oba hotely měly vysokou hodnotu na trhu a jejich prodej tak poskytoval vlastníkům zajímavou investiční příležitost. Pro nás se ale nic
nemění, v Praze máme stále skvělé portfolio hotelů, jejichž služby můžeme našim hostům nabídnout.

Jaké jsou plány a strategie VI Hotels & Resorts na českém trhu do budoucna?
Do budoucna bychom se rádi stali klíčovou hotelovou společností na českém trhu, a to nejen z pohledu obchodního, ale i z pohledu personálního. Naše hotely nabízejí dohromady více než tisíc pokojů, což z nás dělá číslo jedna z hlediska kvantity, nyní musíme zapracovat, abychom se stali číslem jedna i z hlediska kvality.

Děkujeme za novinky.

Ať se Vám v České republice líbí.

 

Pavla Berková

Managing director

Rozhovor s osobností – François Mary