Rok 2024 znamenal v pražském hotelnictví významný milník: 29. října otevřel W Prague, první W Hotel v České republice, který vznikl v původním Grand Hotelu Evropa na Václavském náměstí. Se svými 161 pokoji, výrazným designem i střešním barem je definicí městského luxusu. Andaz Prague, první hotel značky Andaz v Česku, otevřený v roce 2022 v historickém Cukrovarnickém paláci na Senovážném náměstí, zase přinesl osobitý mix designu, gastronomie a lokalního umění.
Přestože tyto hotely patří mezi dražší segment, často spolupracují s influencery – lidmi s velkým dosahem na sociálních sítích. Může to na první pohled působit paradoxně: proč investovat do propagace u osob, jejichž sledující si pobyt sotva mohou dovolit?
V jádru to ale není taktika zaměřená na okamžitý prodej, ale na budování image a inspiraci. Influencer dokáže zachytit atmosféru baru, barvy interiéru nebo pohled z okna tak, že sledující si vytvoří mentální spojení s místem. Někdo se později rozhodne vyzkoušet spa, navštívit rooftop bar nebo doporučit hotel na firemní akci či oslavě. Ten pocit aspirace a jedinečnosti je pro prémiové značky cennější než krátkodobá sleva.
Strategie spolupráce s influencery také pomáhá oslovit mezinárodní klientelu. Stejný obsah může vidět turista z Londýna, Berlína nebo Dubaje – a zaujme ho stejně jako tuzemského uživatele, což zvyšuje šanci přilákat hosty z celého světa.
Navíc influencer marketing otevírá prostor pro kreativní projekty – tematická videa, stories ze zákulisí, soutěže nebo livestreamy přímo z místa. Je to nástroj, jak vnímat hotel jako životní styl, ne jen místo k přespání.
V segmentu luxusního hotelnictví platí: neprodává se sleva – prodává se sen.
A co vy? Sledujete influencery, kteří navštěvují tyto prémiové hotely? Nechte nám komentář… a sledujte naše články o gastronomii, trendech a inovacích v hospitality.