V samém srdci města Brna, jen několik metrů od katedrály sv. Petra a Pavla, vítá své návštěvníky nově otevřený luxusní hotel španělského řetězce Barceló. Jedná se o třetí hotelový provoz Barceló na území Česká republiky, první dva hotely provozuje společnost v hlavním městě Praze. V nedávné minulosti bylo o hotelu Barceló Brno Palace slyšet zejména v souvislosti se soudním sporem vedeným mezi řetězcem a developerskou společností Comsa International. Vyvrcholení celé kauzy vyústilo v převzetí hotelu skupinou Barceló v průběhu letošního února.
Hotel Barceló Brno Palace, zaměřující se z velké části na obchodní klientelu, nabízí ubytování ve 119 luxusních pokojích a apartmánech, disponuje odpovídajícími konferenčními prostory i vkusnou relaxační zónou. Lokace hotelového provozu vzniklého rekonstrukcí Městského dvora na Šilingrově náměstí je téměř dokonalá – na hrad Špilberk to není dále než 400 m, stejně tak na náměstí Svobody. Přitom od dálnic D1/D2 dělí hotelové hosty pouhých 10 minut jízdy automobilem, k veletržnímu areálu BVV je to zhruba kilometrová osvěžující procházka. Příjezdové značení pomocí směrových šipek je dostatečné a skvěle viditelné.
REZERVACE
Rezervaci pokoje jsme chtěli provést telefonicky ve stejný den jako vlastní ubytování. Komunikace s hotelem probíhala korektně, jednání bylo zdvořilé, v přátelském duchu. Na dotaz o cenové nabídce bylo sděleno, že pokoj Deluxe je k dispozici za 105 eur, přičemž jde o last minute nabídku, která je stejná jak pro rezervační portály, tak pro pultovou nabídku přímo na recepci. Tato méně obvyklá skutečnost nás zaujala, proto jsme odjeli bez rezervace do Brna a snažili se za cenu 105 eur nakoupit ubytování přímo na recepci.
PŘÍJEZD DO HOTELU
Hotel jsme nalezli zcela bez problémů. Několik málo dobře označených parkovacích míst přímo před vchodovými dveřmi bylo volných, a tak jsme se velice rychle ocitli na překvapivě malé recepci, umístěné zkraje hotelového atria. Vzduch byl vlhký a těžký, navzdory ohromnému prostoru jakoby vydýchaný. Z reproduktorů se o stupínek hlasitěji, než by bylo zdrávo, linul unifikovaný hotelový jazz. Po vstupu do hotelu jsme byli přivítáni portýrem, prostor recepce byl čistý a upravený. Jediná recepční nás po příchodu nemohla zaregistrovat, neboť řešila s jiným hotelovým hostem cenovou disproporci v nabídce ubytování. Celkové čekání přesáhlo 15 minut.
CHECK-IN
V prostoru recepce byl k dispozici denní tisk i informační materiály o hotelu i okolí. Když jsme se konečně dostali k vlastnímu nákupu ubytování, byla nám nabídnuta cena 115 eur, tzn. cena o 10 eur vyšší, než bylo nabízeno telefonicky. Cenový rozdíl si recepční nedokázala vysvětlit. V rámci testu jsme zkusili navrhnout možnost bookingu přes rezervační portál, s čímž recepční souhlasila. Vystupování recepční bylo příjemné, slečna byla upravená, s viditelně umístěnou jmenovkou. Byla provedena verifikace platební karty, poskytnuty informace o snídani, room servisu i nabídce hotelové restaurace. Nebyla nabídnuta možnost pokoje s postelí pro pár, zcela chyběla informace o wellness. Parkování automobilu je zpoplatněno částkou 20 eur, automobily odváží kamsi do garáží hotelový personál. Nebyla nám nabídnuta pomoc se zavazadly.
Hotelové atrium s prosklenou střechou a dvojicí prosklených výtahů je impozantní. Na designu interiérů se podílel španělský návrhář Paco Entrena, který upřednostnil kombinaci tmavších barev, dřeva a kovu. Designové prvky v hotelovém lobby včetně barevného schématu bílá / černá / stříbrná jsou však poněkud jiné – vzhledem ke svému charakteru je musíte buď obdivovat, nebo považovat za kýč. Rozhodně vás však nenechají v klidu, a to je skvělé.
POKOJ
Po příchodu na pokoj nás však čeká nepříjemné překvapení. Veškerá kosmetika včetně županu a ostatních doplňků je pouze pro jednu osobu a okno se nedá otevřít. Ano, klimatizace funguje na jedničku, ale když se při krásném letním dni nedá přirozeně vyvětrat, je to spíše na obtíž. A nebyli jsme rozhodně sami, komu tento detail vadil. Velice dobře jsme registrovali recepční, jak posílá na jiné pokoje personál s kličkou od okna, aby hostům vyvětral… Ale pak už můžeme zahrnout hotelový pokoj samými superlativy. Velice kvalitní matrace, lůžkoviny, excelentní čistota, bohatě zásobený minibar, Wi-Fi i LAN připojení, sympatický LCD televizor, bezpečnostní schránka, pracovní stůl, vše velice vkusné a voňavé. Ručníky i osušky měkké, příjemné, kvalitní – bohužel však pouze v počtech pro jednu osobu. Třešničkou na dortu je pak bezesporu skvělá masážní vana. I když byla přímo pod okny tramvajová zastávka na rušné ulici, do prostoru pokoje nepronikal žádný rušivý hluk.
GASTRONOMIE A WELLNESS
Hotelová snídaně probíhá v příjemném prostředí bufetové restaurace Staré Brno od 7 do 10 hodin, pokud bychom však chtěli vše shrnout do jedné věty, stačilo by říci „neurazí, ale ani nenadchne“. Vše je takové, jaké byste v hotelu této cenové kategorie asi očekávali. Při příchodu nás personál pozdravil a požádal o číslo pokoje. Čerstvý nápoj (káva/čaj) byl naservírován do 3 minut. Bufet byl jasně označen, stoly čisté, obtěžování obsluhujícím personálem minimální. Během snídaně se netvořily fronty, bufet byl průběžně doplňován. Bohatost sortimentu by se dala hodnotit jako lepší průměr. Cena za snídani, pokud není zahrnuta v ceně pokoje, činí 10 eur, což nám připadá adekvátní. Těsně před odjezdem jsme neodolali a zašli navštívit wellness. Prostory relaxační zóny se utápěly v modrém LED osvětlení, byly čisté, nicméně celý prostor působil poněkud chladně.
CHECK-OUT
Check out byl rychlý, zcela profesionální. Usměvavý a sympatický recepční vysvětloval plánované stavební zásahy do wellness, byl vstřícný a vybízel nás k další návštěvě. Vystavený účet byl v pořádku, všechny položky srozumitelné. Daňové doklady byly pečlivě složeny do hotelové obálky, automobil byl již v předstihu přivezen zpět z garáží na parkovací místo před hotelem. Na závěr nám bylo poděkováno za návštěvu a nechybělo ani přání krásného dne.
REZERVAČNÍ PORTÁLY A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Webová prezentace hotelu je poplatná začlenění do velkého hotelového řetězce, tzn. je pouhým zrníčkem v ohromném firemním webu hotelové skupiny. S českou mutací není počítáno, což vzhledem k zaměření hotelu není na závadu. Profil hotelu na sociální síti Facebook je příjemný, aktivním způsobem se snaží používat obvyklé formy propagace na sociálních sítích – příkladem budiž aktuální sleva na ubytování ve výši 10 % pro všechny fanoušky profilu.
Hotel nabízejí všechny významnější zahraniční rezervační portály, recenze uživatelů jsou až na nezbytné výjimky velice příznivé. Malý test cenové parity mezi jednotlivými rezervačními portály a vlastním rezervačním systémem řetězce Barceló proběhl zcela korektně. Základní cena dvoulůžkového pokoje na noc ve výši 169 eur byla obecně přejímána s výjimkou Booking.com a Expedia.com, kde bylo možné bookovat ve speciální akci bez možnosti zrušení rezervace a bez snídaně za 90 eur.
HODNOCENÍ HOTELU BARCELÓ BRNO PALACE
Webová prezentace, rezervační portály, sociální sítě:****
Rezervace:***
Značení, parkování:****
Check-in:***
Hotelový pokoj:****
Housekeeping:*****
Snídaně:****
Check-out:*****
Celkové hodnocení:****
Závěrečné hodnocení (nejhorší = *, nejlepší = *****):
Mystery shopping je prováděn ve spolupráci s agenturou Dream Job.
https://hotel-spa.ihned.cz/c1-56902980-hotel-barcelo-brno-palace