|||||

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie
Společnost Google tento týden udělila cenu pražské restauraci, která získala nejlepší hodnocení od uživatelů Mapy Google. Ocenění – cenu Křišťálový špendlík společnost letos udílí českým podnikům z oboru gastronomie poprvé. Prvním českým vítězem se stal podnik Vallmo nedaleko Rašínova nábřeží. Google postupně během června odhalí celkem deset českých a moravských bister, restaurací a kaváren, jež na googlovských mapách nasbíraly nejlepší reference.

Název restaurace Vallmo se odvíjí od jména jejího majitele a šéfkuchaře Martina Makovičky – švédsky totiž slovo vallmo znamená mák. Makovička zde od počátku vychází z postupů a receptů tradičních pro evropskou kuchyni, využívá při tom ale české suroviny. Před otevřením vlastního podniku čerpal zkušenosti v michelinských restauracích v Irsku či Kanadě. Vallmo založil těsně před vypuknutím pandemie, kterou podnik přečkal zejména díky tomu, že se před zavřením zaměřoval na lokální hosty.

„Recept na úspěch je jen jediný, a to tvrdá práce, vytrvalost a důraz na detail. Důležité je mluvit a naslouchat lidem, jak zákazníkům, tak zaměstnancům, uvedl Makovička. I přes nelehké období posledních dvou let, kdy bylo kvůli pandemii zavřeno, si podnik udržel přízeň zákazníků, což Makovička přisuzuje mimo jiné i tomu, že se od jiných restaurací značně odlišují. Makovička, který vařil v zahraničí pro michelinské restaurace, ve svém podniku Vallmo klade důraz především na kvalitní české suroviny a ryby z Třeboně.

„Vážíme si každého zákazníka a jeho času, který u nás strávil. Vzhledem k tomu, že jsme otevřeli těsně před covidovým obdobím, je pro nás toto ocenění velkým zadostiučiněním,“ dodává Makovička, který zároveň tvrdí, že pandemie pražský trh s gastropodniky rozhodně „nepročistila“. „V našem okolí nezavřela žádná restaurace, ba naopak teď otevřely další čtyři,“ zmiňuje Makovička.

Rozhodující bylo množství pozitivních recenzí a počet udělených hvězdiček na firemním profilu podniku v daném regionu České republiky, a to ke konci dubna letošního roku. Aby podnik mohl získat ocenění, musí mít také kompletně vyplněný profil na Mapách a ve Vyhledávání Google, vybrané vítězné podniky musely splnit také několik kritérií viz níže.

  • Poskytovali služby v oblasti pohostinství a gastronomie.
  • Měli kompletní, správně vyplněný a aktualizovaný Firemní profil na Mapách a ve Vyhledávání Google.
  • Měli minimální počet 300 uživatelských recenzí na Firemním profilu.
  • Získali nejlepší hodnocení od zákazníků v daném regionu, a toto hodnocení bylo současně vyšší než 4,5 hvězdiček z 5.
  • V každém z deseti určených regionů (Praha, Střední Čechy, Jižní Čechy, Západní Čechy, Severní Čechy, Východní Čechy, Vysočina, Jižní Morava, Střední a východní Morava, Severní Morava) byl vybrán dle těchto kritérií jeden oceněný (podle dat aktuálních k 30.4.2022).

Ocenění Křišťálový špendlík sice předává Google na základě hodnocení podniků v Mapách a ve vyhledávání, ale ve skutečnosti je to vlastně cena uživatelů,“ tvrdí mluvčí Googlu Iva Fialová. Zároveň také vysvětluje, že za každou recenzí je spokojený zákazník, který to místo navštívil, byl z něj nadšený, a proto mu udělil to nejlepší hodnocení. „Podniky jsme chtěli touto cestou odměnit za jejich práci. Lidé i ze vzdálenějších koutů Česka je pak budou moci navštívit třeba během letního cestování,“ dodává Fialová.

Podniky, které se v daném regionu těší nejlepšímu hodnocení od svých zákazníků, obdrží cenu, která ctí poctivé řemeslo a českou sklářskou tradici. Za návrhem stojí designér František Jungvirt ze studia KLIMCHI. Ceny byly ručně vytvarovány skláři v Kamenickém Šenově v oblasti tzv. Křišťálového údolí a každá z nich je díky svému provedení jedinečná.

Samotný materiál, ze kterého je cena vyrobena, reprezentuje křehkost vztahů mezi podnikateli a jejich zákazníky. Bublinky sody, které vytvořily uvnitř každého špendlíku neopakovatelnou kresbu, zase představují tisíce míst nacházejících se na Mapách Google. Cena slouží jako zrcadlový objekt reflektující v sobě místo, které dosáhlo úspěchu dle hodnocení zákazníků.” František Jungvirt, kreativní ředitel studia KLIMCHI

Vybraných deset podniků s nejlepším hodnocením ze sektoru pohostinství a gastronomie z různých koutů České republiky vyhlásí Google v průběhu měsíce června. Vítězům bude ocenění předáno přímo v provozovně a jejich jména budou postupně přibývat na mapě na webové stránce www.kristalovyspendlik.cz

 

Přijměte naše pozvání na výlet za kvalitními gastro zážitky a dobrou chuť přejeme!

 

Tým Agentury Dream Job s.r.o.

 

Zdroj: www.e15.cz
www.kristalovyspendlik.cz 

Křišťálový špendlík 2022 – nejlépe hodnoceným podnikem dle Google Maps je pražské Vallmo