← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Cestovatelské záměry Evropanů jsou podle posledního průzkumu European Travel Commission (ETC) jasné. Nová varianta Omicron, roztříštěná politika jednotlivých evropských států týkajících se platnosti covidových certifikátů, ale i nutnost testování a zdravotních omezení v daných destinacích Evropany od kratších cest i delších dovolených odrazovaly už minulý rok. Nyní se jim ale vrací optimismus a „hlad“ po cestování po Evropě a „cestovatelský sentiment“ by mohl způsobit značný nárůst turismu již v brzkém létě.
Česká centrála cestovního ruchu chystá pro zahraniční trhy hned několik marketingových kampaní a aktivit, jejich načasování musí přesně kopírovat dobu, v níž se potenciální turista rozhoduje o destinaci své dovolené, a zároveň je vysoce pravděpodobné uvolnění opatření, která cestovní ruch dané destinace blokují nebo nejméně znevýhodňují oproti konkurenční destinaci. „Covid výrazně změnil chování cestovatelů. Oproti dřívějšku se objednávání cest děje téměř zásadně na poslední chvíli. CzechTourism plánuje spustit komunikační kampaně na přelomu května s cílem zasáhnout nerozhodnuté cestovatele. Půjde o přesné načasování a doslova boj o turisty, kteří už chtějí vycestovat,“ dodává k aktuální predikci ETC ředitel CzechTourism Jan Herget.

Podle zprávy ETC se výrazně zvýšilo např. váhání ohledně přesného termínu dovolené (z 11 % v září 2021 na 21 % v prosinci 2021). Pouze 17 % z těch, kteří preferují dovolenou na přelomu jara a léta (květen + červen) má svou destinaci nyní již zabookovanou. 61 % Evropanů by do začátku léta přitom vycestovat chtěla, polovina z nich právě v rámci evropských států. Velmi pozitivním trendem je i záměr strávit v destinaci delší období, o silných 38 % vzrostl zájem o cesty delší než 10 dní.

CzechTourism bude při svých kampaních v roce 2022 stimulovat poptávku z několika specifických skupin trhů. Pokračovat bude stimulace cestování ze sousedních zemí, které pomáhají regionálnímu rozptylu turistů a jejich dojezdové vzdálenost je typická pro využívaní vlastní automobilové (nebo např. vlakové, autobusové) dopravy. V druhé skupině se kampaně, které se v roce 2022  budou zaměřovat na komunikaci moderního pojetí českých i moravských tradic, zaměří na evropské země, ze kterých se do České republiky již nyní létá –  tedy především Itálie, Španělsko, Francie, Velká Británie, Skandinávie. „Zde bude stejně jako u vzdálených destinací, kterými jsou Korea, Japonsko, ale také Rusko či Čína zásadní vyjednávání o obnovených přímých leteckých linkách,“ dodává Jan Herget.

Agentura bude navíc chtít udržet slibný trend domácího cestovního ruchu – tedy nadále držet Čechy v rámci regionálního cestování a díky zvyšující se úrovni služeb jim nabízet ekvivalentní náhradu zahraničních dovolených. Domácí hosté ostatně „podrželi“ i celková čísla turismu uplynulého roku z hlediska ubytování v hromadných ubytovacích zařízeních. Rezidentních hostů se v hotelech, penzionech a jiných hromadných ubytovacích zařízeních v roce 2021 ubytovalo 8, 8 milionů – to už je 80 % celkového počtu z předcovidového roku 2019 (to bylo českých hostů ubytováno 11, 1 mil.)

 

Přejeme všem klidné cestování, ať už u nás nebo v zahraničí – let´s travel again! 

 

 

 Tým Agentury Dream Job

 

Zdroj: www.czechtourism.cz

 

Evropané chtějí cestovat – čeká nás už letní boom?