czechtourism|

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie
Na podporu domácího i příjezdového cestovního ruchu plánuje Česká centrála cestovního ruchu-CzechTourism v momentě rozvolnění cestování spustit marketingové kampaně doma i v zahraničí. Na domácí kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko a celkovým rozpočtem přes 56 mil. korun naváží marketingové aktivity v zahraničí. Jako první po rozvolnění začne CzechTourism s propagací České republiky na sousedních trzích, v Nizozemí, Ukrajině a v Maďarsku. Dle oficiální tiskové zprávy ze 14.4. je na kampaně a zahraniční marketingové aktivity, které pokrývají pětačtyřicet zemí světa, připraveno 100 mil. korun.

„Cílem tuzemské kampaně je ihned po uvolnění restrikcí probudit chuť k cestování po #světovémČesku, inspirovat Čechy k návštěvě méně známých míst, a to zejména v hlavní sezóně a propagace známých míst před a po hlavní sezóně,“ řekl Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a dodal: „Do tuzemské podpory cestovního ruchu patří kromě digitální kampaně propagující video spoty všech čtrnácti krajů také mediální spolupráce s TV Nova a Evropou 2 další televizní projekty např. Karavanem po Česku, Českem nejen za sportem s Evou Samkovou, Jednou stopou s Jaroslavem Kulhavým a gastro pořad s Lukášem Hejlíkem.

Pod společným brandingem #světovéčesko se CzechTourism dále podílí na marketingových projektech jednotlivých krajů nebo jejich destinačních organizací. Současně se v letošním roce připravuje na spolupráci a partnerství se sportovními a kulturními eventy v hodnotě cca 30 mil. Kč.

Objevujte #světovéčesko na www.kudyznudy.cz
V reakci na ukončení nouzového stavu a opětovné možnosti cestovat za odpočinkem a relaxací do přírody i přes hranice okresů připravila redakce Kudy z nudy speciální landing page Kudy z nudy – Českem pěšky.  Ta obsahuje zajímavé tipy a informace o pěších trasách v celé české republice od méně náročných vycházek až po dálkové trasy pro fyzicky zdatné turisty.

Volnočasový portál Kudyznudy.cz je spolu se svými sociálními sítěmi stěžejní platformou agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu, která obsahově zastřeší kampaň #světovéčesko. Vloni zaznamenal portál rekordních 18,8 miliónů návštěv (meziročně + 4 %) a počet uživatelů se zvýšil na 9,2 miliónů (meziročně + 7 %). Od července 2020 je také platformou ke stahování lázeňských voucherů (v roce 2020 si jej stáhlo 161 tis. uživatelů) a tato podpora lázní pokračuje až do 31. 12. 2021​.

Marketingové aktivity v zahraničí
Celkový rozpočet všech dvaadvaceti zahraničních zastoupení CzechTourism na letošní rok je cca 90 milionů korun a pokrývá marketingové aktivity ve zhruba pětačtyřiceti zemích. Nejvyšší rozpočty mají okolní státy Německo a Polsko (10 mil. Kč/země), Slovensko, Benelux, Rakousko (7 mil. Kč), zbytek je rovnoměrně rozvrstven mezi další země.

„První po rozvolnění bude kampaň na sousedních trzích, v Nizozemí, Ukrajině a Maďarsku, která představí turistické cíle Česka na základě výběru krajů v pěti produktových kategoriích – hrady a zámky, lázně, města a galerie, aktivní dovolená, tradice a gastro). Zhruba od poloviny května plánujeme po dobu dvou měsíců kombinovanou displejová kampaň na sociálních sítích s rozpočtem 8,7 milionu korun,“ uvedl Jan Herget a doplnil: „Od června plánujeme globální PPC kampaň na podporu návštěvnosti webu visitczechrepublic.com na více než dvaceti trzích celého světa s rozpočtem 1,7 milionů korun.“

V současnosti míří aktivity zahraničních zastoupení agentury CzechTourism především na B2B partnery. Probíhají webináře na různá témata, kterých se účastní stovky zástupců cestovních kanceláří (např. lázeňství – CzechSpaDay nebo série virtuálních MICE eventů Back to business with the Czech Republic). Standardní marketingovou kampaň v zahraničí plánuje agentura spouštět posupně, až budou oznámena pravidla mezinárodního cestování a termíny rozvolnění opatření nejen v Česku, ale i v zemích, kde kampaň poběží.

„Například v Německu by v červenci měla proběhnout integrovaná kampaň s pracovním názvem „Zažijte Česko jako nikdy před tím“ v hodně asi 5 mil. Kč, kombinující televizní a venkovní reklamu a zaměřující se na produkt současné městské kultury. Televizní kampaň v hodnotě 2,4 mil. Kč, která bude cílit hlavně na aktivní turisty a rodiny s dětmi, plánujeme na začátek léta v Polsku,“ dodal Herget.

Přejeme celému cestovnímu ruchu, aby to byla rozumně vynaložená investice a především, ať se svobodné cestování stane brzy zase realitou!:)
Petra Sudlíková
Senior Recruitment Consultant
Agentura Dream Job s.r.o.

#světovéČesko