Upozornění: Naše brožura vznikla v roce 2016 a některé údaje tak nemusí být aktuální.

Corinthia Hotels International Hotels & Resorts je další z celosvětově známých provozovatelů hotelových řetězců. Z původně maltskécorinthia-logo
restaurace se od 60. let minulého století začalo pomalu budovat silné hotelové impérium, které dnes zná téměř každý. Co vedlo zakladatele této velké značky k vybudování svého prvního hotelu? A jak vůbec jeho hoteliérská dráha pokračovala?

RYCHLÁ FAKTA
  • zakladatel: Alfred Pisani
  • první hotel založen roku 1968
  • dnes více jak 10 hotelů   v 8 zemích
  • do portfolia Corinthia Hotels patří i Ramada Plaza Hotels a Independent Hotels
    (např. Panorama Hotel v Praze nebo The Aquincum Hotel v Budapešti)
Hodnoty společnosti

Corinthia Hotels byla založena jako rodinná společnost a i přes veliké rozšíření portfolia si zachovala své původní hodnoty a stanovené cíle. Na tomto faktu společnost staví svou výjimečnost – dodržování původních konceptů, vycházejících z prvního rodinného podniku.

Heslo společnosti by se dalo formulovat: “zhodnocení autentičnosti, nadšení, preciznosti a porozumění ve všem, co je v našich silách udělat”

Hodnoty, které by měly být přítomny ve všech aspektech jednání v každém z Corinthia hotelů, jsou pro společnost jasně dané. Snažit se navodit příjemnou a přátelskou rodinnou atmosféru je klíčové a možná právě díky tomu se klienti rádi opakovaně vracejí. Mezi nejdůležitější hodnoty patří například ambice, autenticita, upřímnost, zkušenosti, znalosti, pochopení, zaměření na detail, přívětivost, komfort, rodina, perfekcionismus, uznání nebo přemýšlivost.

Zakladatel společnosti, Alfred Pisani, říká, že vystupování zaměstnanců je klíčové, neboť to jsou právě oni, kteří zprostředkovávají požadované služby a přicházejí do kontaktu s hosty: “Jeden prvek je nám společný. A to je, když budu mluvit mile já k vám, budete milí i vy ke mně. Pokud na vás budu promlouvat rozzlobeně, budete se zlobit i vy na mě. Z tohoto vycházím, když přemýšlím, jak můžeme přinášet to nejlepší. Proto říkám svým manažerům: „Nezaměřujte se na to, jak byste se mohli předvést. Nezaměřujte se na rozhodnutí, které situaci usnadní vám. Zaměřte se na velkorysost, nesobeckost a zcela pozitivní přístup.”

ALFRED PISANI A JEHO PŘÍBĚH…

Hoteliér Alfred Pisani,  stojící za zrodem značky Corinthia, se narodil roku 1939 na Maltě, kde také vystudoval St. Edward´s College. Do podnikání uvedl Alfreda  jeho otec, když roku 1959 zakoupil luxusní vilu s vidinou, že se bude pronajímat na nejrůznější akce. Alfredův otec však  zanedlouho poté zemřel, a tak bylo na zbývajících členech rodiny, aby v činnosti pokračovali. O tři roky později, roku 1962, se Alfred rozhodl původní koncept pozměnit a vilu předělal na luxusní restauraci. Podnik dostal jméno Corinthia a aniž by to Alfred v té době zamýšlel, založil značku, která se o několik let později stala mezinárodně uznávanou hotelovou společností.corinthia-zakladatel

Dalším velkým posunem v Pisaniho kariéře bylo prohlášení nezávislosti Malty v roce 1964. Nová vláda začala podporovat rozvoj celé země formou udělování nejrůznějších grantů, zvýhodněných půjček a dočasných snížení daní. Alfred tehdy požádal o povolení vybudovat malý hotel jakožto rozšíření jejich vlastněné rodinné vily. Povolení vskutku dostal, nicméně pod podmínkou, že hotel bude mít alespoň 150 pokojů, oproti původnímu návrhu s pouhými 40 pokoji..

Po získání potřebných finančních prostředků se Alfred pustil do stavby – a to doslova. Na pomoc si přizval několik odborníků, ale sám se na výstavbě osobně z velké části podílel. Hotel byl otevřen roku 1968 a dostal jméno Corinthia Palace.

Pisanimu se v hotelovém odvětví zalíbilo a rozhodl se svou značku výrazněji prosadit.  Začal expandovat do zahraničí, konkrétně do Turecka. Tam otevřel několik hotelů, které se nacházely v oblíbených turistických oblastech. Nicméně zanedlouho Alfred zjistil, že mít hotel v provozu jen určitou část roku během turistické sezóny není úplně výhodné. Zaměřil se tedy na novou strategii – provozování Corinthia hotelů v hlavních evropských městech. V jeho hledáčku byly země východní Evropy – a tak se začaly otevírat hotely v Maďarsku, Rusku nebo České republice.

Po roce 2000 společnost začala provozovat hotely i v zemích Evropy západní. Jedním z nejobtížnějších projektů bylo otevření hotelu Corinthia v Londýně – celých pět let trvalo pouhé získání vhodného pozemku a budovy. Úsilí se ovšem vyplatilo, neboť Corinthia London nyní patří mezi nejznámější a nejnavštěvovanější hotely z celého řetězce.

Pisani však každý svůj projekt viděl jako výzvu a tak je tomu dosud. V rozvíjení značky Corinthia pokračuje i nadále a žádnou překážku nevnímá jako nepřekonatelný problém.

JAK ŠEL ČAS…

Přehled nejdůležitějších událostí v budování značky Corinthia:

1962  Otevření Corinthia Restaurant v rodinné vile na Maltě
1968  Otevření prvního Corinthia hotelu – Corinthia Palace Hotel

1969  V rámci Corinthia Palace Hotel bylo zřízeno první konferenční centrum

1995  Otevřen další hotel St. Georges Bay v St. Julians na Maltě

1996  Získání hotelu The Aquincum v Budapešti
1997 Zakoupení společnosti Top Spirit, vlastnící několik hotelů v České republice,   z čehož nakonec vzešel hotel Corinthia Prague

1998  Zahájení stavby prvního 5* Corinthia hotelu v Libyi
2002  Odkoupení 5* hotelu v Petrohradě
2006  Slavnostní otevření hotelu Royal a Royal Spa Corinthia v Budapešti
2008  Získání Metropole Building v Londýně, která se později stala Corinthia  Hotel London

2011  Otevření hotelu Corinthia London

 

Prohlédněte si naši Historii hotelů .

Webové stránky hotelu –http://www.corinthia.com
Zdroje: http://www.hotelmanagement.net/one-on-one-corinthias-alfred-pisani-11197