Upozornění: Naše brožura vznikla v roce 2016 a některé údaje tak nemusí být aktuální.
Barceló Group, v jazyce země svého vzniku správně Barceló Grupo, je jedna z nejznámějších španělských společností, provozujících hotely po celém světě.Její kořeny sahají na Baleárský ostrov Mallorca. Zprvu nic nenasvědčovalo, že by se společnost vůbec mohla zaměřovat na provoz hotelů, ale dnes má na trhu velice silné postavení a hotely Barceló jsou turisty hojně vyhledávány.
RYCHLÁ FAKTA
- zakladatel: Simón Barceló (Sebastian Barceló, Gabriel Barceló)
- první hotel otevřen roku 1962
- dnes více jak 100 hotelů v 18 zemích
- součástí je odnož Barceló Viajes, zaměřená na dopravu
Hodnoty společnosti
Hlavním cílem a záměrem celé společnosti je stát se značkou, která bude mít dobré jméno v oblasti cestovního ruchu – jak domácího, tak mezinárodního. Proto je pro ni důležité co nejlépe využívat získaných zkušeností, splňovat veškeré požadavky klientů – ať už samotných návštěvníků, či zaměstnanců a spolupracovníků, čelit novým a zajímavým výzvám, které se naskytnou, spouštět nové a zajímavé koncepty a produkty. Dále přispívat k sociálnímu, ekonomickému i politickému rozvoji zemí, ve kterých společnost působí.
Základní hodnoty se dají shrnout do několika bodů:
• nadšení • zodpovědnost • upřímnost • spirit of service • vůdcovství • týmová práce • flexibilita • efektivnost
VLASTNĚNÉ ZNAČKY
Společnost Barceló Group je rozdělena na dvě samostatné větve. Tou první, o které bude více řečeno později, je Barceló Hotels & Resorts, která zaštiťuje provoz hotelů Barceló po celém světě. Druhou je Barceló Viajes, která se zaměřuje převážně na služby dopravní. Je dále rozdělena na „División Mayorista“, specializující se na zájezdy do vzdálenějších destinací (např. LaCuartalsla, Quelónea, Joliday, ad.); „División Minorista“, provozující klasické cestovní kanceláře a agentury (např. BCD Travel nebo Barceló Congresos); a „División Aérea“, provozující aerolinie (Evelop, ByPlane).
SIMÓN A SEBASTIAN BARCELÓ A JEJICH PŘÍBĚH…
Za zakladatele společnosti Barceló Group je považován Simón Barceló, jehož podnikatelská činnost dala základy současnému hotelovému řetězci, jednomu z nejvýznamnějších po celém světě. Společnost se pak dále rozvíjela za pomoci jeho synů – Sebastiána a Gabriela Barceló a v současné době je společnost stále v rukách téže rodiny. V tomto případě je tedy označení „rodinný podnik“ více než výstižné.
Příběh začíná u mallorského rodáka Simóna Barcela (1902 – 1958) roku 1931 – ten tehdy začal provozovat autobusovou přepravu ze svého rodného města Felantix do hlavního města Palmy. V přepravě pokračoval následujících několik let, během nichž mu pomáhali i jeho dva synové – Sebastián a Gabriel. Sebastián Barceló se narodil roku 1930 a pro otce začal pracovat již ve svých 12 letech. Právě on následně dostal nápad autobusovou dopravu rozšířit.
V 50. letech se Mallorca se svými krásnými písčitými plážemi a teplým slunečním podnebím stávala pro turisty lákavou dovolenkovou destinací. Sebastian Barceló v přílivu návštěvníků spatřoval velikou příležitost a navrhl otci rozšíření služeb autobusové dopravy, a to konkrétně o dopravu z letiště do hotelů a zpět a dále o okružní jízdy po celém ostrově. Ukázalo se, že rozšířené služby byly krokem tím správným směrem a byznys rodině Barceló jenom kvetl. Úspěch byl takový, že se v podnikání nebáli jít ještě dále a roku 1954 byla založena jejich první cestovní agentura, která se pak později přejmenovala na Barceló Viajes. V této podobě, i když podstatně rozšířenější, funguje dodnes.
Od cestovní agentury už pak byl jenom malý krůček k rozjezdu hotelového byznysu. Jednoho dne totiž Gabriel Barceló dostal zakázku na ubytování 300 turistů – žádný hotel však neměl volné kapacity. To bratrům vnuklo myšlenku vybudovat svůj vlastní hotel, kterou opravdu roku 1962 uskutečnili otevřením hotelu Latino v Palma de Mallorca – prvního hotelu pod značkou Barceló Hotels & Resorts.
Barceló přinesl na hotelový trh mnoho nového. Koncepty jejich hotelů byly poměrně odlišné od klasických resortů, které bylo v té době zvykem stavět. Upřednostňovaly budovy s nižším počtem pater, a jelikož cílovým segmentem měly být rodiny s dětmi, hotely byly obklopeny nejrůznějšími obchůdky, restauracemi, parky a zahradami, hřišti a bazény. Tento koncept pojmenovali Pueblo a v následujících letech byly takové hotely otevřeny kromě Mallorcy i na Ibize, Menorce a ve Španělsku.
Od roku 1985 poté začíná expanze hotelového řetězce Barceló do zahraničí, konkrétně do Dominikánské Republiky, Střední Ameriky a roku 1992 se dostává do USA. V následujících letech se řetězec rozšiřoval do stále více zemí a stal se známým a velice oblíbeným po celém světě.
Sebastian Barceló zemřel ve věku 79 let, nicméně jeho odkaz i nadále přetrvává. Společnost Barceló Hotels & Resorts je nyní v rukou jeho syna Simóna a synovce Simóna Pedra.
JAK ŠEL ČAS…
Přehled nejdůležitějších událostí v budování značky:
1931 Simón Barceló zakládá Autocares Barceló přepravní společnost z Felantrixu do Palmy
1954 Založena cestovní agentura
1962 Barceló otevírá první hotel Latino na Mallorce
1964 Cestovní agentura začíná fungovat pod názvem Viajes Barceló
1965 Barceló rozjíždí nový koncept hotelů Pueblo, zaměřený na rodiny s dětmi
1970 Otevřen první hotel na Pyrenejském poloostrově – Barceló Pueblo Benidorm
1985 Barceló Hotels & Resorts začíná expandovat do zahraničí otevřením hotelu Barceló Bávaro Beach Resort v Dominikánské republice
1990 Otevření hotelu Barceló San José Palacio ve Střední Americe, Costa Rica
1992 Expanze do Spojených států amerických, Washingtonu – Barceló se tak stává prvním španělským hotelovým řetězcem, který se ve Spojených státech zavádí
2001 Portfolio Barceló Hotels & Resorts dosahuje 100 hotelů
1994 Princ Al-Waleed bin Talal se stává hlavním stakeholderem společnosti
1996 Spuštěny webové stránky společnosti (www.fourseasons.com)
1998 Společnost Four Seasons byla začleněna do seznamu „100 nejlepších společností pro které pracovat“ časopisu Fortune
2000 Otevření prvního hotelu na Blízkém východu – Four Seasons Hotel Cairo
2002 Součástí Barceló Group se stává Crestline Capital, americká společnost, zaštiťující hotely ve Spojených státech – vytváří se dceřiná společnost Barceló Group, Crestline Hotels & Resorts, díky níž se povědomí o Barceló ve Spojených státech více rozšíří
2003 Barceló Group vytváří novou centrálu pro rezervace (BarceloRes) a spouští se první webové stránky (www.barcelo.com)
2005 Vytvořen pětiletý strategický plán, podle kterého by společnost měla do roku 2010 vlastnit 200 hotelů klasifi kovaných jako 4* nebo 5*
2006 75. výročí společnosti – odkoupen hotel Formentor na Mallorce, nejsymboličtější budova Mallorcy
2007 Společnosti Barceló Group je udělena Prince Felipe Excellence Business Prize
2011 Společnost slaví 80. výročí a získává Bronze Prize of Effi ciency 2011, jednu z nejprestižnějších španělských cen udělovaných v oblasti reklamy
2013 Otevřeno 5 nových hotelů v Mexiku, Řecku, Itálii a Španělsku
Prohlédněte si naši Historii hotelů
Webové stránky hotelu – http://www.barcelo.com/BarceloGroup/en_GB/corporate-information/barcelo-group-history.aspx
Zdroje :
https://es.wikipedia.org/wiki/Grupo_Barcel%C3%B3
http://www.industryleadersmagazine.com/barcelo-group/
http://www.hotelnewsnow.com/Article/1141/Barcel%C3%B3-group-cofounder-dies-at-79