accor-hotels-logo||

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Upozornění: Naše brožura vznikla v roce 2016 a některé údaje tak nemusí být aktuální.

accor-hotels-logo

Společnost Accor Group, provozující několik tisíc hotelů po celém světě, jistě patří k nejznámějším a nejúspěšnějším světovým hotelovým řetězcům.
Standardy kvality, firemní politika, osobitý a vstřícný přístup a hlavně podnikatelská vize – to vše stojí za úspěchem této hoteliérské značky.
Byly však začátky budování společnosti také tak bezproblémové, jako její nynější růst?

RYCHLÁ FAKTA
  • zakladatel: Gérard Pélisson, Paul Dubrule 
  • první hotel otevřen roku 1967 
  • dnes téměř 3 900 hotelů v 92 zemích po celém světě
  • 15 vlastněných značek
HODNOTY SPOLEČNOSTI

Hlavní myšlenka celé společnosti ohledně její činnosti, způsobu a předmětu podnikání zní: „Nejsme jen celosvětovým lídrem v hotelnictví. Jsme 180 000 žen a mužů, kteří sdílejí unikátní vizi. Každý den se u nás ubytovává celý svět. Staráme se o miliony lidí. Vpřed nás žene zvědavost. Milujeme prolínání kultur. Jsme hrdí na naše rozdíly. Ukazujeme cestu a chceme po ní jít dál. Dál s naší smělostí, představivostí a nadšením.“

Společnost Accor se také velice významně soustředí na myšlenku udržitelného rozvoje a svou činnost této problematice posledních 20 let maximálně přizpůsobuje. Důkazem může být program s názvem PLANET 21, na kterém Accor intenzivně pracuje. Program má za cíl zlepšit kvalitu života na naší planetě pomocí usměrnění produkce a spotřeby, snížením znečišťování životního prostředí a zaváděním inovací ulehčujících práci. Díky promyšlené koncepci celého programu a úsilí, se kterým se na jednotlivých bodech průběžně pracuje, se žádaných výsledků dosahuje. Program byl dokonce oceněn nejednou cenou, jakožto nejlepší podnikový plán na ochranu životního prostředí.

VLASTNĚNÉ ZNAČKY

Do portfolia společnosti Accor Group se řadí hned několik hotelových značek. Značky jsou samotnou společností roztříděné do tří kategorií – „economy“, „midscale“ a „luxury and upscale“. Tak je návštěvník  předem informovám, co může očekávat.

SOFITEL LEGEND – luxusní hotely značky Sofi tel Legend kombinují historické dědictví dané lokality s moderním pojetím. Hostům tak zaručují „legendární“ a nezapomenutelný zážitek NOVOTEL – elegantní, pohodlné a jednoduché, tak by se dal popsat koncept hotelů Novotel. Ať už jsou hosté jednotlivci, či rodiny s dětmi a přijeli za účelem dovolené, nebo služební cesty, v Novotelu  vždy najdou vše, co potřebují.

MERCURE – hotely s osobitým přístupem, ovlivněny prostředím a životním stylem daných lokalit.
Nabízí kvalitní služby spojené s příjemnými zážitky, které zaručí, že se hosté budou rádi vracet. MAMA SHELTER – hotely lze charakterizovat jako
místa střetávánínejrůznějších kultur. Útulný městský neformální hotel je vhodný pro všechny, kteří se mají chuť dozvědět něco více o místních kulturách.
IBIS – značka Ibis nabízí svým hostům za danou cenu to nejlepší. Značka je dokonce evropskou jedničkou v kategorii economy hotels.

ISADORE SHARP A JEHO PŘÍBĚH…

accor-hotels-zakladatel

Gérard Pélisson se narodil v roce 1932 v Lyonu a v dnešní době je známý jako zakladatel jedné z největších světových hotelových společnosti – Accor Group. Vystudoval prestižní univerzitu École Centrale Paris a od svých 29 let snil o tom, že založí řetězec franšízingových hotelů, které si budou brát za vzor obdobný řetězec Holiday Inn. Pélisson koncept Holiday Inn moc dobře znal a podobnou společnost chtěl nyní rozšířit po Francii.

Jeho plány se však změnily v okamžiku, kdy se setkal s Paulem Dubrulem. Dubrule měl vizi postavit vlastní hotel a jeho prezentace celého projektu Pélissona učarovala natolik, že se rozhodl s Dubrulem spolupracovat.

V následujících čtyřech letech (1963 – 1967) se plně věnovali plánování a realizaci projektu. Pro hotel byl nakonec vybrán název Novotel. Značná část pozornosti také byla věnována samotnému umístění hotelu. Za nejvhodnější lokalitu byla považována předměstí velkých měst, která nabízela hned několik výhod – relativně nízkou cenu za pozemek a frekventovaný dopravní provoz.

V roce 1967 se hotel poprvé slavnostně otevřel v blízkosti města Lille na severu Francie. I když první názory kritiků i místních obyvatel byly skeptické, Pélisson se nenechal odradit a spolu se svými dalšími společníky založil společnost Novotel-SIEH, zaštiťující budoucí rostoucí řetězec těchto hotelů. Společnost měla již od samého počátku stanovené standardy na každý další Novotel. Hotely se stavěly na předměstích, u hlavních silničních a dálničních tahů a v blízkosti letišť. Budovy měly pouze jedno patro, aby se nemuselo investovat do stavby a provozu výtahů, zato však měl každý pokoj svou vlastní koupelnu.

Tento koncept ve své době nebyl tak úplně běžný a samozřejmý a právě na to Pélisson spoléhal. Komfort pro něj totiž představoval klíčový element, na kterém je třeba stavět. Uzpůsoboval tomu i další vybavení pokojů – pohodlné a kvalitní matrace, prostorný pracovní stůl nebo telefon. K venkovnímu vybavení patřil bazén a parkoviště pro hosty.

V následujících letech se Pélissonovi společně s Dubrulem podařilo rozjet a dokončit mnoho projektů. Jedním z  nejodvážnějších byla například výstavba Novotelu v městě Bagnolet, který měl mít celkem 1000 pokojů. Pro Pélissona a Dubruleho to byla výzva, protože se jednalo úplně o jiné poměry, než s kterými byli zvyklí pracovat (první hotel měl pokojů 62). Nicméně hotel byl po třech letech – s menšími změnami

a úpravami původního plánu – úspěšně dokončen. V 70. letech se společnost rozšířila a v roce 1974 měla ve svém portfoliu celkem 45 Novotelů, se zastoupením v každém větším francouzském městě. Pélisson a Dubrule si rozdělili role, které budou v rámci společnosti zastávat – Gérard se zabýval vyhledáváním zakázek a vhodných pozemků, Paul se zaměřoval spíše na fi nanční stránku věci. Růstu společnosti také napomáhal koncept franšízy, díky níž se počet jejich společníků a portfolia hotelů ještě  navýšil.

Společnosti se dařilo, nicméně konkurence nezahálela. Novotel-SIEH potřeboval přijít s něčím novým a inovativním. Zároveň bylo žádoucí rozšířit cílový segment hostů – Novotel byl učen převážně pro obchodní cestující a jednotlivce. Nová hotelová značka měla být dostupná a vhodná pro všechny za přijatelnou cenu, avšak s odpovídajícím komfortem. Vznikla tak značka IBIS. Další značkou v pořadí pak byla o 10 let později značka Formule 1.

V průběhu 70. let se také společnosti podařilo expandovat za hranice, nejprve do Švýcarska, později do Belgie a Spojeného království. V následujících letech se společnost úspěšně rozšířila po celém světě a v současné době disponuje bezmála 4000 hotely na všech pěti kontinentech.

VZNIK ZNAČKY ACCOR

Potřeba změny jména celé společnosti přišla v roce 1983. V té době společnost vlastnila již několik hotelových značek, které sice měly společné charakteristiky a znaky, nicméně úplně totožné nebyly. A jelikož se společnost stále jmenovala po prvním založeném hotelu – Novotel-SIEH, bylo na čase přijít s něčím novým. Na tento nelehký úkol byla najata jistá britská agentura, která zanedlouho přišla s několika nápady. Mezi těmi nejlepšími byl název Accor s ilustrací červených balónků a Aurore s migrujícími husami. A jak již vzhled současného loga ukazuje, dané předlohy se nakonec zkombinovaly dohromady.

VÝVOJ LOGA SPOLEČNOSTI ACCOR AMERIKA

 

 


JAK ŠEL ČAS…

Přehled nejdůležitějších událostí v budování značky:
1967  Otevření prvního Novotel hotelu v předměstí francouzského Lilly
1969  Zahájení stavby Novotelu s 1000 pokoji v městě Bagnolet

1971   Otevření prvního franšízingového hotelu v Tinqueux
1972   První hotel byl otevřen mimo Francii – Neuchâtel, Švýcarsko

1974   Otevření prvního Ibis hotelu v Bordeaux
1975   Zařazení značky Mercure *** do vlastního portfolia
1980   Zařazení značky Sofi tel**** do vlastního portfolia
1983  Založení samostatné značky Accor

1985   Založení značky Formule 1; založení Accor Academy – první francouzské   univerzity zaměřené na služby
1999   Založení značky Suitehotel
2000   Spuštění webových stránek společnosti – acorhotels.com
2006   Spuštěn plán na rozšíření značky Accor v Indii
2007   Založena značka Pullman

2010   Accor získává ocenění od WTTC – Tourism for Tomorrow, z oblasti  trvale udržitelného CR

Prohlédněte si naši Historii hotelů

Webové stránky hotelu – http://www.accorhotels-group.com/en/group/accorhotels-company-profi le.html

pavla agentura dream job

Accor Hotels – historie hotelů