||

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie
Dle oficiální tiskové zprávy ČSÚ se v prvním čtvrtletí letošního roku v hromadných ubytovacích zařízeních ubytovalo celkem 3,8 milionu hostů, z toho domácích hostů bylo 2,1 milionu a ze zahraničí se ubytovalo 1,7 milionu osob. Počet přenocování dosáhl necelých 10 milionů nocí a meziročně se zvýšil o čtvrtinu.

Počet přenocování hostů v hromadných ubytovacích zařízeních dosáhl v 1. čtvrtletí letošního roku 9,9 milionu nocí, což bylo o 26,4 % více než ve stejném období loňského roku. Mírně převažovali domácí hosté, jejichž počet přenocování o 5 % přesáhl výsledky z 1. čtvrtletí 2019 před pandemií. „Do hromadných ubytovacích zařízení přijelo ve sledovaném období 3,8 milionu hostů, což bylo o třetinu více než v loňském roce. Počet zahraničních návštěvníků se zvýšil bezmála o 90 % a také domácích hostů se ubytovalo více než loni,“ uvedla Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí ČSÚ.

Hotely zaznamenaly zvýšení celkové návštěvnosti na 2,9 milionu příjezdů (o 43,4 %). V penzionech se ubytovalo přes půl milionu hostů (+10 %) a podíl ostatních ubytovacích zařízení na celku činil jednu desetinu. Mezi nejnavštěvovanější kraje patřily v 1. čtvrtletí kromě Prahy a Karlovarského kraje také kraj Královéhradecký a Liberecký. V těchto regionech s charakteristickým horským cestovním ruchem se meziročně snížila návštěvnost domácí klientely. Počty příjezdů v obou krajích klesly o více než 5 % a počet přenocování o 7 % v případě Královéhradecka, o 8,5 % na Liberecku. Také na střední a východní Moravě ubylo ubytovaných rezidentů.

Zahraničních hostů (podle státního občanství) se nejvíce ubytovalo jako obvykle z Německa. Němci stále tvořili čtvrtinu zahraniční klientely ve sledovaných ubytovacích zařízeních (438 tisíc příjezdů, index 188,3 %). Druhou nejpočetnější skupinou byli návštěvníci ze Slovenska (154 tisíc, index 158,8 %) a na třetím místě se umístili hosté z Polska (133 tisíc příjezdů, index 170,5 %). Na dalších příčkách se umístili občané ze Spojeného království Velké Británie a Severního Irska a z Itálie.

I když jsme se ještě nedostali na čísla před pandemií covidu-19, rozdíl v návštěvnosti Česka mezi letošním prvním kvartálem a stejným obdobím roku 2019 byl pouze -5 %. Platilo přitom to, co loni: Češi po Česku cestovali víc než před koronavirem, a to +7 %, zahraničních turistů bylo méně, a to -17 %. Změnu čekáme letos, díky kombinaci různých druhů turismu, novým trendům cestovního ruchu a přímým leteckým spojením. Od března začala létat přímá linka mezi Prahou a Soulem, od července pak letecké spojení mezi Prahou a Tchaj-Pejí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.

Na podporu příjezdového cestovního ruchu se i letos chystá globální on-line kampaň agentury CzechTourism. Bude stát 35,4 milionů Kč, bude ve dvou vlnách a zaměří se na tradice. Každý kraj bude mít své téma a kampaň bude možné vidět v Německu, Polsku, na Slovensku, ve Velké Británii, USA, Nizozemsku, Francii, Itálii, Španělsku, Švédsku, Dánsku, Rakousku, Maďarsku a Izraeli. Predikce týkající se cestovního ruchu, stejně jako analýzy toho, co se odehrálo a související průzkumy, jsou k dispozici na portálu www.tourdata.cz

Věřme, že pozitivní vývoj bude pokračovat a příjemné cestování všem! 

Tým Agentury Dream Job s.r.o. 

Zdroj: www.czso.cz

 

pavla agentura dream job

Cestovní ruch – statistika 1.Q 2023