Ministerstva pro místní rozvoj podpoří cestovní ruch v České republice částkou 140 milionů korun prostřednictvím nedávno vypsané výzvy z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech 2016 – 2023. Jedná se o podporu marketingových aktivit a rozvoje infrastruktury. Liší se účel, na který lze pomoc využít i okruh žadatelů, ale o oba druhy podpory lze zažádat do 13. ledna 2023.
„Cestovní ruch je v posledních letech velmi zkoušeným odvětvím. Nejprve ho zasáhla tvrdá koronavirová opatření předchozí vlády, nyní čelí důsledkům ruské agrese na Ukrajině. Právě vyhlášené výzvy zlepší potenciál a konkurenceschopnost českých regionů, zvýší povědomí o zajímavých místech napříč Českou republikou a přispějí k zachování zaměstnanosti v tomto odvětví,“ přibližuje výzvy místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
První vyhlášená výzva se zaměřuje na rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu v regionech. Podpoří vybavenost turistických tras, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích, úpravu lyžařských běžeckých tras, ekologicky šetrnou dopravu v turistických regionech i monitoring návštěvníků. Tím usnadní pohyb turistů v konkrétní destinaci, pomůže rozvoji investic do cestovního ruchu, rozšíří poskytované služby a zvýší jejich kvalitu.
Odkaz na výzvu: Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
Druhá výzva se zaměřuje na marketingové aktivity v cestovním ruchu. Jejím základním cílem je zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích, zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky a zlepšení její koordinace. Podpoří projekty zaměřené na řízení destinací, realizaci marketingových výzkumů, produkty a zavádění inovací v cestovním ruchu, branding destinací a marketingovou komunikací. Novinkou této výzvy je, v reakci na dlouhodobý požadavek ze strany žadatelů, možnost uplatnění osobních, resp. mzdových nákladů souvisejících s realizací projektu.
Odkaz na výzvu: Marketingové aktivity v cestovním ruchu
Ve výzvě pro rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu je připraveno 84 milionů korun. Výše dotace tvoří maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů z celkového rozpočtu akce, maximálně však 10 milionů korun. Výzva na marketingové aktivity v cestovním ruchu má k dispozici 56 milionů korun. Výše dotace tvoří rovněž maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů.
Tým Agentury Dream Job s.r.o.
Zdroj: tisková zpráva MMR