Podle zprávy ETC se výrazně zvýšilo např. váhání ohledně přesného termínu dovolené (z 11 % v září 2021 na 21 % v prosinci 2021). Pouze 17 % z těch, kteří preferují dovolenou na přelomu jara a léta (květen + červen) má svou destinaci nyní již zabookovanou. 61 % Evropanů by do začátku léta přitom vycestovat chtěla, polovina z nich právě v rámci evropských států. Velmi pozitivním trendem je i záměr strávit v destinaci delší období, o silných 38 % vzrostl zájem o cesty delší než 10 dní.
CzechTourism bude při svých kampaních v roce 2022 stimulovat poptávku z několika specifických skupin trhů. Pokračovat bude stimulace cestování ze sousedních zemí, které pomáhají regionálnímu rozptylu turistů a jejich dojezdové vzdálenost je typická pro využívaní vlastní automobilové (nebo např. vlakové, autobusové) dopravy. V druhé skupině se kampaně, které se v roce 2022 budou zaměřovat na komunikaci moderního pojetí českých i moravských tradic, zaměří na evropské země, ze kterých se do České republiky již nyní létá – tedy především Itálie, Španělsko, Francie, Velká Británie, Skandinávie. „Zde bude stejně jako u vzdálených destinací, kterými jsou Korea, Japonsko, ale také Rusko či Čína zásadní vyjednávání o obnovených přímých leteckých linkách,“ dodává Jan Herget.
Agentura bude navíc chtít udržet slibný trend domácího cestovního ruchu – tedy nadále držet Čechy v rámci regionálního cestování a díky zvyšující se úrovni služeb jim nabízet ekvivalentní náhradu zahraničních dovolených. Domácí hosté ostatně „podrželi“ i celková čísla turismu uplynulého roku z hlediska ubytování v hromadných ubytovacích zařízeních. Rezidentních hostů se v hotelech, penzionech a jiných hromadných ubytovacích zařízeních v roce 2021 ubytovalo 8, 8 milionů – to už je 80 % celkového počtu z předcovidového roku 2019 (to bylo českých hostů ubytováno 11, 1 mil.)
Přejeme všem klidné cestování, ať už u nás nebo v zahraničí – let´s travel again!
Zdroj: www.czechtourism.cz