|

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Rádi bychom se podělili o aktuální zprávu z Hospodářské komory ČR viz níže o plánované podpoře ze strany Google Czech Republic našim podnikatelům v oblasti digitalizace, orientace v on-line prostředí a možnostech využití vhodných nástrojů, které mohou výrazně zvýšit potenciál prodeje jejich služeb / produktů. Kdo není vidět, jako by nebyl!:)

 

hospodarska-komora-crPandemie covidu-19 negativně zasáhla řadu firem i celou českou ekonomiku. Zároveň s tím urychlila využívání online technologií a přiměla lidi přesunout část svých aktivit na internet. S pokračující pandemií je tak pro firmy čím dál důležitější schopnost využívat v rámci svého podnikání online nástroje. Mnoho firem ale stále neví, jak na to.

  • Český Google teď pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu a ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR a Hospodářskou komorou ČR chystá pomoc českým firmám v podobě bezplatného vzdělávacího programu a navazujících aktivit.
  • Do konce roku 2021 se zavázal pomoci 130 tisícům českých firem a jednotlivců využívat internet k růstu podnikání či rozvoji kariéry, čímž chce přispět k oživení české ekonomiky.

Nástup pandemie covidu-19 změnil návyky lidí, kteří během krátké doby přesunuli řadu svých aktivit do online prostředí. Podle studie společnosti Growth from Knowledge změnilo 83 % Čechů své návyky, co se týká návštěv obchodů a restaurací, 43 % Čechů trávilo během jara na internetu více času než dříve a 70 % Čechů změnilo své nákupní zvyklosti, když pro řadu z nich rozhodování o nákupech hrál internet větší roli než před propuknutím epidemie. Být snadno dohledatelný online a prezentovat se na internetu je proto pro firmy dnes ještě důležitější než dříve.

Internet je pro firmy příležitost

Údaje z vyhledávání na českém Googlu v období od března do května ukázaly největší propad zájmu v odvětví cestovního ruchu nebo pohostinství. V řadě oblastí se však naopak vyhledávání na Googlu oproti minulému roku podstatně navýšilo a zvýšený zájem přetrval i po otevření kamenných obchodů a podniků. Jednalo se například o kategorii zahradního nábytku a příslušenství, u které bylo hledání v srpnu meziročně stále téměř o polovinu vyšší, dále jízdní kola, donášku jídla z restaurací, online nákupy potravin, oblečení nebo produkty v oblasti výživy.

„Zkušenosti z posledních měsíců ukazují, že digitalizace může výrazně urychlit oživení české ekonomiky. Menší firmy ale digitálními dovednostmi často nedisponují a ani neví, jak je získat. To je podle nás důležité změnit a zde vidíme možnost, jak můžeme českou ekonomiku podpořit,” říká Taťána le Moigne, ředitelka české, slovenské, maďarské a rumunské pobočky společnosti Google. „V Googlu se dlouhodobě věnujeme digitálnímu vzdělávání a naše úsilí chceme v kontextu pandemie ještě znásobit. Do konce roku 2021 se zavazujeme pomoci dalším 130 tisícům českých firem a jednotlivců využívat internet k růstu svého podnikání či rozvoji kariéry.”

 

Programy pro malé a střední firmy

Google se společně s partnery, kterými jsou Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Svaz průmyslu a dopravy ČR a Hospodářská komora ČR, nejprve zaměří na pomoc malým a středním podnikům po celé republice formou tří vzdělávacích aktivit. Malé a střední firmy, které mají zájem oživit svůj byznys pomocí online nástrojů, se mohou zapojit do tzv. SMB academy navržené na základě aktuálních potřeb firem zasažených současnou krizí.

Osnova programu vychází z kvalitativní studie Ipsos zaměřené na vliv pandemie na tyto podniky. Podle studie jim chybí zejména znalosti v oblasti nastavení online řešení, tedy jak být dohledatelní na internetu, jak nastavit online prodeje nebo případnou exportní strategii.

„Pandemie přinesla skokovou digitalizaci u malých a středních podniků a živnostníků. Mnozí se ocitli v online prostoru, kde nikdy nebyli. Jsme rádi za spolupráci se společností Google, která jim může předat řadu tipů a doporučení, jak se v online prostoru pohybovat. Budoucnost patří malým a středním podnikům, protože jsou schopni se rychle přizpůsobit změnám a dnešní předností je rychlost,“ uvádí generální ředitelka AMSP ČR Eva Svobodová.

„Digitální vzdělávání patří mezi dlouhodobou prioritu Svazu. O významu jsme se bolestně přesvědčili v průběhu krize způsobené pandemií koronaviru. A jeho důležitost vysvětlujeme dlouhodobě také vládě. Kvalitní digitální vzdělávání je jednou ze zásadních podmínek připravenosti české ekonomiky na příchod nových technologií. Jsme proto rádi, že se objevují projekty, jako je tento vzdělávací program, který Svaz průmyslu podporuje a vítá,“ říká Dagmar Kuchtová, generální ředitelka Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Bezplatný vzdělávací program poběží 10 týdnů, od začátku října do začátku prosince 2020. Jednotlivé lekce budou firmám distribuovat samotní partneři. Další zájemci o lekce se mohou přihlásit přes registrační formulář nebo mohou navštívit nový web Google pro malé a střední firmy https://events.withgoogle.com/google-pro-male-a-stredni-firmy/, který jim poskytne všechny praktické návody na jednom místě, včetně nabídek od externích partnerů.

Digitálně pokročilejším firmám nabízí Google účast v tzv. Business academy, ve které získají navíc individuální byznysové konzultace s experty Googlu a dalšími odborníky a po ukončení certifikát o absolvování. Tento bezplatný osmitýdenní program pro 30 vybraných firem z Česka a Slovenska poběží od 1. října do 19. listopadu 2020 a firmy se mohou do programu přihlásit do 26.9.2020.

Cílem Googlu je navázat na své dlouhodobé vzdělávací aktivity a pokračovat v podpoře ekonomiky a firem pomocí digitální transformace a exportu i vzhledem k aktuálnímu vývoji pandemie. Do inovačního prostředí a digitálních dovedností společnost dlouhodobě investuje, přičemž firmám, uživatelům a institucím pomáhá vzdělávat se v oblasti využívání technologií již od roku 2016 v rámci iniciativy Grow with Google – Pomáháme Česku růst. Ve spolupráci s partnery se společnosti podařilo proškolit už více než 150 tisíc lidí, firem, startupů či vývojářů.

 

 

Petra Sudlíková 

Senior Recruitment Consultant

Agentura Dream Job s.r.o.

Zdroj: https://www.komora.cz/

pavla agentura dream job

Google – bezplatný vzdělávací program na pomoc podnikatelům