barbora-jelinkova-portret|barbora-jelinkova-portret

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

barbora-jelinkova-portretBarbora Jelínková se v hotelnictví pohybuje již 20 let, vyzkoušela si práci recepční, executive lounge manažerky, asistenta front office manažera i vedoucí recepce, po dobu 5 let školila a vzdělávala kolegy a poslední téměř 2 roky je úspěšnou HR manažerkou. Hotelnictví ji baví právě pro svou různorodost. Každý den je jiný a možnost kariérně růst, vzdělávat se a poznávat lidi, ať hosty a nebo posledních pár let naše kolegy, jí dodává odhodlání ve své práci pokračovat. Má 12letou dceru a momentálně začala studovat vysokou školu – Univerzitu Karlovu.

Barboro, řadu let se věnujete náboru a vzdělávání zaměstnanců v hotelovém segmentu. Jak se Vám dnes daří obsazovat pozice v hotelu Panorama?

Daří se nám o něco lépe než před rokem. Je více kandidátů. Na kvalitní kandidáty se nicméně musí počkat a je extrémně důležité opravdu vybírat, aby to byl ten pravý kandidát a mohl s námi růst.

Váš hotelový řetězec je otevřený expatům na top manažerské pozice (gm, finance, revenue,…). Jste otevření nabírat zajímavé kandidáty a vyřizovat jim pracovní povolení?

Pro vyšší pozice directors, GM, hotel manažer, tak ano. Firma se samozřejmě nejprve dívá do svých řad, zda je někdo připraven na další krok v kariéře. Vždy je lepší rozvíjet vlastní lidi.

Jak hodnotíte zájem zaměstnanců se vzdělávat, pracovat na sobě?

Mladí prahnou po učení. Mají ambice a chtějí se dostat vysoko a to většinou rychle. Bohužel si myslí, že za krátkou dobu už všechno umí, a začnou se nudit. Je třeba je pořád držet ve stavu, kdy se něco učí a poznávají něco nového. Vůle a ochota se učit je velká. Pak je tu druhá skupina kolegů, kteří jsou spokojeni tam, kde jsou, ambice nemají, ale vždy se rádi naučí něco nového, co můžou uplatnit v praxi.

Máte zkušenost se získávání grantů na vzdělávání?

Přímo ne, ještě jsem žádný nezařizovala. Je to nicméně zajímavá cesta, jak nabídnout kolegům něco navíc.

Jaké benefity jsou dnes pro uchazeče zajímavé. Ptají se na ně na pohovoru?

V naší struktuře pohovoru jim o benefitech říkáme sami, takže se na ně ptát nemusí. Každého zajímá něco jiného. Záleží, v jaké životní situaci se nachází a co je pro uchazeče momentální priorita. Benefitů máme okolo 25, takže každý si v nich může najít to své.
Hodně se líbí možnost stravování za super cenu, možnost využití fitka nebo multisport karty, také naše aktivity v rámci společenského klubu, kdy pořádáme akce i pro děti, ostatní členy rodiny i mimo hotel. Je to i forma teambuildingu, kdy se poznají kolegové z jiných oddělení. To se hodně líbí. Máme i příspěvek na penzijní a životní pojištění pro ty, kteří myslí dopředu. Zkrátka, každý si najde to své.

Co si myslíte o zkrácených úvazcích v hotelovém provozu. Je zde prostor vyjít vstříc matkám po mateřské dovolené?

U nás je podporujeme. My jsme, jak říkám já „family friendly“ hotel. Já osobně ve zkrácených úvazcích vidím velký potenciál a cestu vpřed. Na trhu je spousta rodičů, kteří chtějí pracovat, ale zároveň musí skloubit péči o dítě. To neznamená, že budou pracovat hůř. Zaměstnavatelé musí přestat přemýšlet o rodičích jako o „potenciálních zaměstnancích, kteří budou pořád s dítětem doma“. Je spousta nerodičů, kteří jsou doma častěji než rodiče od dětí. Není to žádná známka toho, že budou chybět víc než ti druzí. Naopak jsou to loajální kolegové, kteří umí ocenit naší flexibilitu a v rámci možností ji pak i oplácí.

Věnujete se hodnocení zaměstnanců a jejich rozvoji v rámci společnosti?

Ano, máme nastaveny tzv. „job chat“, při kterém má vedoucí šanci se se svými zaměstnanci potkat na „one to one“ bázi alespoň 3x do roka. Vzdělávání a rozvoj řešíme, když je potřeba, a úplně nečekáme na výsledky těchto chatů. Když má někdo potenciál, rozvíjíme ho hned, když někdo potřebuje pomoc, tak také školíme hned. Pro celou společnost je rozvoj velmi důležitý.

Jsou v rámci řetězce možné zahraniční pracovní pobyty?

Ano, máme hotely, kam můžeme vyslat kolegy na cross exposure, a nebo když mají velké akce a potřebují pomoci. Už několik let za sebou byli kolegové například v Dubaji na World Cupu.

Jaké je Vaše pracovní motto?

Je to citát od Jana Wericha, který mi promlouvá přímo z duše a cítím to úplně stejně:
„Když budeš milovat to, co děláš, nebudeš muset pracovat ani jeden den v životě“. A je to tak.

 

 

 

 

 

  Ing. Pavla Hodinková
Managing Director

Agentura Dream Job s.r.o.
personální agentura
pavla@dream-job.cz

pavla-blond-foto

 

 

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Barbora Jelínková