Braithwaite-katerina|Braithwaite-katerina|Braithwaite-katerina|Braithwaite-katerina|Braithwaite-katerina-fb

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie
Kateřino, Vy jste kouč, trenér a expert na mezinárodní etiketu. Školíte velké korporátní týmy, ale také jste třeba nedávno školila „etiketu odpoledního čaje“ pro Britskou obchodní komoru. Jak jste se k svému povolání dostala?

Více než 25 let jsem pracovala většinou v mezinárodních korporacích. Jako manažer obchodních týmů jsem věnovala velkou pozornost prohlubování dovedností svých kolegů. Snažila jsem se jim předat své zkušenosti, dovednosti, ale i poučení z vlastních chyb. Byla jsem trenérem, motivátorem a doufám, že i inspirátorem vlastních lidí. Bavilo mě to, viděla jsem jejich zlepšení. Praxi jsem si za běhu doplnila teorií v oblasti andragogiky, vzdělávání dospělých.

Je to rok, co nyní školíte program 5 židlí, jehož autorkou je Angličanka Louise Evans. Jste první a jediná lektorka v České republice a v českém jazyce. Můžete nám krátce přiblížit, o čem školení je a v čem metoda 5 židlí spočívá?

Žijeme v tzv. VUCA *světě. Jsme zahlceni informacemi, situacemi a okolnostmi, které se neustále mění. Orientujeme se ve věčné nejistotě, ve složitém a mnohoznačném prostředí. Ať chceme či nikoli, jsme stále pod tlakem, ve stresu. To ohrožuje naše zdraví, duševní pohodu a náš výkon. I proto roste popularita meditací, jógy apod., to vysvětluje závislost zvl. mladé generace na sociálních sítích. Metoda 5 Chairs vychází z nenásilné komunikace, tzv. NVC, amerického psychologa Marshalla Rosenberga. Aktivně si uvědomujeme svoje stereotypní vzorce chování, které nám znemožňují nebo ztěžují naplnit naše potřeby (toxické chování), které pak vedou k vytouženým pocitům a k požadovaným výkonům. Metoda 5 Chairs je o vědomé transformaci našeho chování, která je možná pouze tehdy, uvědomujeme-li si a umíme-li pracovat s diversitou, empatií a jsme-li ochotni a schopni spolupráce na všech úrovních.

Jak jste na to přišla, spojit se s Louise Evans a přivézt tento program do České republiky? A proč?

Jako lektor pracuji již 14 let, poslední rok se věnuji už jen lektorské činnosti a práci konzultanta, kouče. Předtím jsem mnoho let pracovala s týmy, s lidmi z různých kultur. Vnímala jsem složitost, která s tím souvisela, stres, který s sebou neustálé změny a různé informace přinášejí. Společným jmenovatelem všech problémů, konfliktů, nespolupráce, demotivace a zároveň základní dovedností úspěšných lidí, lídry a manažery nevyjímaje, je umění KOMUNIKACE. Proto jsem přivezla 5 Chairs, první ucelenou metodu, která pracuje s VUCA faktorem komplexně.

Spojení s Louisou byl osud! Dotaz mého klienta mě přivedl k 5 Chairs, dotaz Louisy na jejího klienta přivedl Louisu ke mně. Během 24 hodin jsme se spojily – naše potřeby byly naplněny. A tím začala velmi smysluplná a efekt přinášející spolupráce. K dnešnímu dni jenom v ČR prošlo mým školením za 12 měsíců přes 400 lidí – od CEO po lidi z výroby!!!

Jsou Češi nebo zaměstnanci v České republice jiní, co se týče „toxického chování“ ve srovnání s  jinými národy?

To nelze tak jednoznačně říci. Naše toxické stereotypy, některé, jsou jiné – např. problémy máme tendenci komentovat a řešit spíš v kuchyňkách než na mítincích (což je např. pro Němce nepochopitelné). Školím i v angličtině, jiné kultury, tak mohu ze zkušenosti říci, že některá toxická chování jsou velmi podobná, jiná se dle kultury, pohlaví atd. liší. Ale toxicky se někdy chováme všichni.

Většinou se investuje do různých školení ve velkých korporátních firmách. Myslíte, že by se mělo více investovat také do školení v oblasti hotelnictví a gastronomie? Nebo jak vnímáte zaměstnance v hotelu ve srovnání zaměstnanci třeba v komerční bance?

Hotelnictví a gastronomie je velmi zajímavý obor právě z hlediska diversity v mnoha směrech: interkulturní, klient & servis, atd. Mám tu čest, štěstí pracovat s jedním velkým pětihvězdičkovým hotelem v Praze. Ten má zase to štěstí, že má osvícený management, který si uvědomuje, že bez schopnosti komunikace a spolupráce uvnitř firmy, nelze poskytovat stoprocentní servis směrem ven. A že zaměstnanci hotelu, hoteloví manažeři a lídři stejně jako portýři potřebují dovednosti z této oblasti stejně jako např. lidé z bank či IT firem.

Kdy a kde se Vámi můžeme setkat na další akci či veřejném školení?

Dne 18.9.v 9.00 – 12.30 mám v Pracovně, Vlkova ulice, Praha 3 poslední otevřenou prezentaci. Další plánuji až příští rok. Sledujte moje stránky www.katerinabw.cz. Na březen chystáme společnou konferenci s Louisou Evans. Tu si nesmíte nechat ujít.

 

                                                                                                                                                                                                                                              Natalie Hoffmann
Recruitment Consultant

natalie-fotoAgentura Dream Job s.r.o.
personální agentura

recruiter@dream-job.cz

 

 

Rozhovor s osobností – Kateřina Braithwaite