jiri-gajdosik

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Pan Jiří Gajdošík (43, rok 2013), spoluzakladatel společnosti Asten Hotels, zastává pozici Managing Partner se zaměřením na řízení stávajících smluv a business development. Vystudoval Střední hotelovou školu ve Velkém Meziříčí. V oboru hotelnictví začínal na řadových pozicích v Rakousku, Německu či Španělsku, kde se postupně vypracoval až na manažerské posty. V období 1998 – 2009, zastával různé pozice ve vrcholovém hotelovém managementu ve společnosti Vienna International Hotels & Resorts. V roce 2002 otevřel hotel Le Palais Prague a řídil jej až do roku 2009 jako generální ředitel. V roce 2009 – 2012 zastával pozici regionálního ředitele pro Mamaison Hotels & Residences. Jiří během svého působení zvýšil profitabilitu pražských hotelů z 25% na více než 36%. Jím řízené hotely obdržely řadu lokálních a mezinárodních ocenění včetně Leaders Club Gold Award od The Leading Hotels of the World. V roce 2006 byl Jiří zvolen Hoteliérem Roku v ČR. Mimo jiné je Jiří spoluzakladatelem Luxury For Fair, jediného dlouhodobě fungujícího luxusního veletrhu v České republice. Jeho velkou vášní je běh, je úspěšným účastníkem několika půlmaratónů a maratónů. Je ženatý a má dva syny.

Na jaké pozici jste v hotelu začínal?
V hotelu jako takovém jsem začínal na pozici Assistant General Manager J. Dostal jsem se k té pozici tak trochu omylem. Vyhrál jsem výběrové řízení v hotelu Diplomat v roce 1998 díky velké náhodě – vlastně jsem ani neuměl pracovat na počítači J. Nicméně předtím jsem 8 let strávil v kuchyni. Pracoval jsem jako kuchař a později šéfkuchař v restauracích v Čechách, Německu, Rakousku a Španělsku. Celkem jsem v zahraničí strávil více než 6 let a dodnes z té zkušenosti čerpám a rád na ni vzpomínám.

Vaříte i dnes? : )
Příležitostně ano – pokud děláme nějakou rodinnou oslavu, tak se toho rád ujmu. Na druhou stranu ale také vařím se svými dětmi. Máme dva kluky ve věku 10 a 11 let a někdy spolu vaříme. Patří to mezi mé nejhezčí rodinné momenty. Snažíme se jim ukázat cestu dobrého jídla a zážitku z vaření.

Velmi brzy jste se vypracoval na post ředitele, jak se Vám to povedlo?
Myslím si, každý z nás potřebuje na cestě ke svým snům a cílům především dvě věci – píli a štěstí jak na situace, tak na lidi kolem sebe. V počátku kariéry jsou to především Vaši nadřízení – Ti Vás totiž můžou posunout dopředu. A asi jsem měl oboje v té správné kombinaci.

Hotel Le Palais získal za Vašeho vedení dvakrát po sobě ocenění Leading Boutique Hotel by World Travel Award. Jak jste to dokázal?
Navazuje to na předcházející odpověď – opět je to o lidech, štěstí a vůli se nezdávat. Tentokrát to ale bylo o lidech pode mnou. Podařilo se nám vybudovat tým, který táhl za jeden provaz a šel dopředu za všech okolností. Úspěch se nedá ukecat, ten se musí odpracovat. Myslím, že všichni z tehdejšího týmu se na tom velkou měrou podíleli a že Ti, kteří se rozhodli na své budoucnosti pracovat si z této doby odnesli hodně dobrých zkušeností.

Jste spoluzakladatelem řetězce Asten hotels, mohu Vás poprosit o představení společnosti?
Asten Hotels byla založena jako společnost, která se měla zabývat řízením (managementem) butikových hotelů v České Republice. Jako každá nově začínající společnost si hledáme místo na trhu původní myšlenka během vývoje změnila. Aktuálně máme několik druhů businessu – 2 hotely máme v pronájmu, ve dvou hotelích máme smlouvu o řízení hotelu ( management contract) a se čtyřmi hotely máme smlouvu o obchodním zastoupení – jsme tedy formou sales manažera těchto hotelů. Mimo jiné děláme prostřednictvím naší TRAINING ACADEMY pro některé hotely dlouhodobá školení a pro některé majitele hotelu děláme také ASSET MANAGEMENT.

Jaké jsou další plány společnosti?
Našimi plány zůstává rozšíření našich aktivit v Praze a v primárních destinacích České Republiky. Nicméně bychom rádi také naši aktivity rozšířili i za hranice ČR. V tuto chvíli jednáme o možnosti převzetí hotelu na Mallorce a také se díváme do Německa a Rakouska.

Podle čeho si vybíráte zaměstnance do svého týmu?
Těžká otázka. Pro mě osobně je tím nejpodstatnějším kritériem osobnost člověka. Všechno se dá naučit, ale chuť věnovat se dlouhodobě službám a dělat tuto práci s láskou se naučit nedá. Záleží mi na tom, zda se náš příští zaměstnanec chce vyvíjet jak v pracovním tak v osobním životě. A také mě zajímá jaké čte knihy a také jakou poslouchá hudbu a co dělá ve svých volných chvílích. Myslím, že se z toho dá o budoucnosti spolupráce hodně odvodit. I když uznávám, že to možná není úplně standardní postup

Máte prostor dát šanci i absolventům či stážistům?
Stážisty v tuto chvíli nejsme schopni uplatnit, protože naše hotely mají velmi úzkou infrastrukturu. Nicméně absolventům defacto z jakéhokoliv oboru (nemusí to být jenom absolvent hotelového zaměření) šanci dáváme. Osobně si na tom hodně zakládám a baví mě sledovat vývoj některých mých bývalých absolventů. Na některé z nich jsem dnes i hodně pyšný.

Dal jste si do nového roku nějaké předsevzetí?
Dal a zůstává mým tajemstvím…………….

Co byste doporučil uchazečům, kteří by jednou chtěli začít podnikat jako Vy?
Naši formu můžeme pořád ještě považovat za START UP, proto bych nerad uchazečům dával velké rady. Sám se v mnoha ohledech učím a vývoj našeho zaměření o tom také svědčí. Nicméně si myslím, že je nutno hledat inspiraci v zahraničí a následně určitě prospěje i delší praxe ve velkých hotelových řetězcích. Pokud k tomu přidáte dostatek píle a odvahy, tak můžete začít. Ale znovu říkám – teprve jsme na začátku. Na hodnocení je pořád ještě hodně brzy. Takže navrhuji si naplánovat další rozhovor na 2015, snad budeme vědět více

Děkuji za rozhovor a přeji Vám řadu spokojených klientů.

Pavla Berková
Managing Director
personální agentura Dream Job

pavla agentura dream job

Rozhovor s osobností – Jiří Gajdošík