Pan Martin Struček (34) je vystudovaným odborníkem v oblasti gastronomie a pohostinství. V současné době působí jako Area Sales and Marketing Manager pro síť restaurací Aureole Group s.r.o. Pan Struček odstartoval svoji kariéru velice brzy, a to jako číšník při studiu střední školy. Gastronomie mu natolik učarovala, že se rozhodl zasvětit jí celou svou profesní dráhu. V rámci navazujícího studia pobýval několik let v zahraničí, kde získával zkušenosti v oblasti hotelnictví. Po návratu do Prahy působil jako Food and Beverage Manager pro Grand Hotel Bohemia a Aquapalace Hotel, posléze pro sít restaurací Aureole. Během krátké doby se vypracoval až do managementu společnosti a stal se součástí vedení obchodního týmu.
Na jaké pozici jste začínal svoji kariéru?
Svojí kariéru ve službách jsem započal ve svých 16 ti letech v roce 1994 při studiu na gymnáziu v Karlových Varech, kdy jsem o víkendech a prázdninách pracoval jako číšník v restauraci Astoria na karlovarské Mlýnské kolonádě. Tato práce mě natolik fascinovala a bavila, že mi vydržela dlouhých 6 let. Po ukončení střední školy jsem pokračoval ve studiu VOŠ cestovního ruchu v Karlových Varech. Po ukončení druhého ročníku VOŠ jsem se rozhodl studium přerušit a odjel jsem na rok pracovat do Detroitu pro společnost Hilton. Po svém návratu do České republiky jsem dokončil třetí ročník VOŠ absolutoriem a odstěhoval jsem se do Prahy. V Praze jsem začal pracovat v hotelu Le Palais v restauraci Papillon a poté mi byla nabídnuta nepopulární pozice nočního auditora, kterou jsem ovšem uchopil jako nezbytnou zkušenost získat konkrétnější představu o tom, jak vlastně funguje hotel jako komplexní podnik. V roce 2005 jsem odcestoval do britského Manchesteru, kde jsem pracoval 2,5 roku pro hotel Crowne Plaza Manchester Airport a dosáhl pozice Deputy Front of the House Manager. Po svém návratu z Anglie jsem okusil i podnikatelský segment a se svým dlouholetým kamarádem jsme provozovali bar u Staroměstského náměstí. Po roce bojů s radnicí Prahy 1 jsme se ovšem rozhodli podnik prodat. Poté mi byla nabídnuta pozice Food and Beverage Managera v pětihvězdičkovém a velice osobitém Grandhotelu Bohemia, kde jsem dostal příležitost se zdokonalovat a dále formovat své schopnosti.
Máte Vy svůj dream job?
V současné době si dovolím tvrdit, že ano. Pro společnost Aureole Group s.r.o. pracuji od začátku jejího vzniku a za celou dobu 2,5 let jsem o této společnosti nikdy vnitřně nepochyboval. Je to práce v kolektivu špičkových profesionálů, v čele s majitelem společnosti panem Pavlem Kumžákem a v dnešní době velice ojedinělých férových lidí, kteří svoji práci dělají srdcem a hlavou. Jsme velice rádi, že naše práce a týmové úsilí bylo v letošním roce oceněno prestižní cenou Michelin Bib Gourmand.
Mohl byste popsat koncept Aureole?
Prvním projektem společnosti Aureole Group s.r.o. byla Aureole Fusion Restaurant & Lounge, kdy jsme přišli s atraktivním konceptem Fusion Cuisine, který v té době nebyl tolik rozšířen. Filozofií projektu je špičková gastronomie, výjimečné místo stavebně nejvýše položené restaurace v České republice, exkluzivní interiér a v neposlední řadě nadstandardní servis hostům. Dalšími projekty společnosti jsou Ristorantne Soave by Aureole, kongresové centrum City Congress, Aureole Golf Restaurant Dýšina v rámci Golf Parku Plzeň a.s. a aktuálně Aureole B13 Restaurant & Cognac Club na Praze 1.
Jaké jídlo byste ve Vaší restauraci doporučil?
Je velice těžké vybrat jeden pokrm z atraktivní nabídky menu, které pravidelně obměňujeme každé dva měsíce. Proto bych doporučil ochutnávku speciálního degustačního menu šéfkuchaře Jiřího Krále, které se skládá z osmi pokrmů. Host má možnost si dokonale užít a pochopit symbiózu chutí, které přináší právě koncept Fusion Cuisine.
Na jakých kulinářských festivalech Vás najdeme?
V letošním roce se účastníme Prague Food Festivalu, kde se budou prezentovat Aureole Fusion Restaurant & Lounge a Aureole B13 Restaurant & Cognac Club. Aureole Golf Restaurant Dýšina se bude prezentovat v rámci plzeňského Apetit festivalu.
Podle čeho si vybíráte zaměstnance do svého týmu?
Tým by měl být sestaven v první řadě z lidí, kteří mají o daný obor zájem a chtějí od své práce trochu více než pouze zaměstnání. V týmu máme zkušené pracovníky s dlouholetými zkušenostmi, kteří tvoří základ. Dále tým doplňují mladí lidé, kteří nemají například v oboru tolik zkušeností, ale mají o gastronomii zájem, chtějí se učit, sbírat zkušenosti, jsou zdravě ambiciózní a vnímají svojí práci osobně, tak trochu jako životní styl a ne pouhou službu zákazníkovi. Výběru nových zaměstnanců věnujeme hodně času a snažíme se vybírat vždy ty nejideálnější uchazeče pro daný provoz.
Co dle Vašeho názoru musí umět číšník ve fine dinning?
Ke zkušenostem a schopnosti kvalitně obsloužit hosta přidat něco na víc. Fine dinning není pouze o základním uspokojení potřeby pocitu hladu, ale o celkovém zážitku z času stráveném v dané restauraci. Host by měl odcházet s pocitem uspokojení ve více rovinách, proto je nezbytné, aby obsluhující personál měl tu vzácnou vlastnost anticipace a osobního přístupu k hostovi.
Co na uchazečích o práci nejvíce postrádáte?
Nadšení pro obor, životní optimismus, umění být loajální.
Jak motivujete své podřízené?
Snažíme se zaměstnance vychovávat v myšlence, že jedinou motivací není pouze finanční ohodnocení, přestože tvoří nedílnou součást. Snažíme se, aby naši zaměstnanci chápali, že jsou důležitým a aktivním článkem celého projektu a mají možnost se přímo podílet na úspěších a neúspěších našich provozů, proto jasně definujeme cíle, kterých chceme jako tým dosáhnout.
Máte nějaké životní /pracovní krédo, kterým se řídíte?
Pro optimisty není život problémem, ale pokaždé znovu řešením. Práce šlechtí.
Děkujeme za rozhovor a určitě přijdeme ochutnat něco z Vašeho menu.
Pavla Berková
Headhunting & Recruitment consultant
Dream job – personální agentura