Tento měsíc přinášíme rozhovor s generálním ředitelem hotelu Grand Majestic Plaza, panem Ing. Petrem Lžičařem. Po ukončení povinné vojenské služby, kterou absolvoval v řadách Hradní stráže a úspěšného zakončení studia na Vysoké škole, započal svoji profesionální kariéru před více jak 10 lety na pozici Front Office Supervisor v pražském hotelu Marriott. Ve společnosti Marriott zastával řadu pozic, zejména pak na obchodním oddělení. Po dvouleté odmlce, kdy odešel do společnosti Telefonica O2 na pozici Major Account Manager se do společnosti Marriott vrátil na pozici obchodního ředitele nově otevřeného hotelu Courtyard by Marriott Prague Flora. Zde působil 3 roky a poté byl jmenován obchodním ředitelem pro Českou republiku a do jeho kompetence spadalo 5 hotelů této značky. Po sedmiletém působení tuto společnost opustil a přijal nabídku na pozici generálního ředitele hotelu Grand Majestic Plaza kde působí do současnosti. Petr Lžičař (35 let).
Proč jste se rozhodl pro tento obor?
Studoval jsem v době, kdy obor hotelnictví byl prestižní záležitostí a úspěšné ukončení Státní hotelové školy slibovalo dobré uplatnění v oboru.
Na jaké pozici jste začínal v cestovním ruchu?
Front Office Supervisor.
Co myslíte, že je za Vaším pracovním úspěchem?
Lidé, které jsem měl to štěstí během své kariéry poznat a díky nim jsem se mnohé naučil. Pak také dobří spolupracovníci, talent a cílevědomost.
Podle čeho si vybíráte zaměstnance do týmu – hlavní 3 kritéria?
Spíše bych řekl, že oni si vybírají mě. Alespoň ti, kteří po mém příchodu do nového provozu zůstanou. Nejbližší spolupracovníci jsou samozřejmě lidé se kterými se známe velmi dlouhou a víme, že se na sebe můžeme 100% spolehnout a máme společný cíl a tím je úspěšné vedení hotelu.
Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Je to různé, nicméně na českých zaměstnancích je to hlavně úsměv, který bohužel není přirozenou součástí ani mimo pracovní dobu.
Jak motivujete své podřízené?
Je to individuální, všeobecně bych však řekl, že by člověk měl vždy znát důvod, proč danou pozici vykonává. A také cíl je velmi důležitý. Vedoucí pracovník v tomto směru hraje samozřejmě klíčovou roli, neboť je to ten, který určuje směr a lidé mu musí důvěřovat.
Co byste změnil na cestovním ruchu?
Je to více věcí. V této chvíli mě za hotely napadá povinná oficiální klasifikace, více kvalifikovaných a vzdělaných pracovníků v oboru.
Máte nějaký nesplněný sen?
Samozřejmě. Je jich více než jeden a mění se v závislosti na těch splněných. V současné době je to potvrzení minulého vítězství z Athénského Marathonu nad kolegou panem Švárou z Radissonu, který má stále dostatečné sebevědomí věřit, že může někdy zvítězit. Další klání je příští rok na jaře, zde v Praze a už se moc těším.
Jaké je Vaše pracovní motto?
Půjdu kamkoliv, je-li to kupředu. Dr. Livingstone
Co byste doporučil těm uchazečům, kteří by chtěli mít stejnou kariéru jako Vy?
Vzkázal bych jim, že tvrdá práce se dříve nebo později projeví.
Petře děkujeme za rozhovor. Ať se Vám daří a budeme Vám fandit, až poběžíte….
Ing. Pavla Berková
Headhunting & Recruitment Consultant
Dream Job, hospitality & gastronomy
personální agentura