|brainstorming||manager|innovation|support|cook|survival

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Probouzíme se do dalšího týdne, kdy hotely, penziony, bary, restaurace, cestovní kanceláře, kavárny a mnoho dalších zařízeních, dočasně pozastavilo svůj provoz. A teď se všichni musíme navzájem podržet. Jako manažeři musíte být silní, zakažte si negativní myšlenky a na zhroucení z této situace a počítání ztrát na chvilku zapomeňte. Váš team, společnost, kde pracujete Vás stále potřebuje. Všichni, bez rozdílu. I ti, se kterými jste úplně dobře nevycházeli. Budou vám chybět.

Jako manažerovi vám byla daná zodpovědnost a ať už to dopadne jakkoliv, ten team je pořád váš a vaši podřízení opravdu očekávají, že s nimi budete komunikovat a že jim dáte pocit bezpečí. Co mohu udělat pro lepší zvládnutí této situace, upevnění své pozice leadera a udržení dobré nálady v teamu.

  1. Udržujte si teamové pracovní návyky – Porady

Stanovte si dvakrát týdně (pondělí, čtvrtek) konkrétní čas (např.10, 13hod), kdy se všichni připojíte přes WhatsApp, brainstormingWhereby, Microsoft teams apod. a celý Váš team bude mít možnost se vidět, slyšet, komunikovat spolu a sdílet svoje poznatky, pocity, obavy. Nasimulujte si Vaše pracovní návyky, ať z toho nevypadnete. Brzy se život vrátí do normálu a není nic horšího než začínat od nuly i co do teamové spolupráce. Navíc si tím upevníte svojí pozici jako leader. Připravte se na poradu, sepište si body a chytré otázky, ale hlavně nechte mluvit svůj team. Toto úsilí se vám mnohokrát vrátí.

 

  1. Zájem a kontakt se svým zaměstnavatelem

Máme tendenci se stranit, když vznikne nepříjemná a např. finančně tíživá situace. Nepolevujte ani tentokrát a aktivně managerse svým vedením komunikujte: uspořádejte si video hovor, napište email, sms. Přicházejte s novými návrhy na řešení. Možná se netrefíte hned napoprvé a budete zkoušet více scénářů na řešení, ale je lepší dělat něco, než nic. Váš nadřízený velmi ocení vaší podporu a zájem.

 

 

 

  1. Prostor pro analýzu a zlepšováky

Známe to všichni: při denním rušném provozu není čas na zlepšováky a pokud ano, jde to pomalu. Situace nám teď v tomto innovationohledu nahrává a tak toho využijme. Svůj team spojte dohromady a začněte s brainstormingem. Zvolte jednoduchý postup a každý bod rozepište a vyslyšte všechny:

Co nám nefunguje –> co to způsobuje –> jaký to má dopad na mě, team, společnost a popř. region. Když to vyřešíme –> jaké to bude mít pozitivní dopady na mě, team, společnost, region.

Co pro to potřebujeme udělat –> na individuální rovině (já), teamové, jako společnosti.

Teamově dejte dohromady návrhy a toto budou vaše projekty na zlepšení. Rozdělte tyto projekty nejlépe do menších teamů a začněte na nich pracovat. Stanovte si deadlines a způsob výstupu. Je to zábavné a zároveň velmi účinné. Nezapomeňte svůj team motivovat, každá drobnost potěší.

  1. Informovanost o záchranných balíčcích a řešení tíživé situace

Nikdo nezná příběhy a životní situace svých podřízených lépe než jejich manažer. Teď je ta pravá chvíle, kdy jim jejich supportdůvěru můžete odměnit tím, že popřemýšlíte nad každým zvlášť, vyhodnotíte rizika z jejich životní situace, nastudujete si současné možnosti řešení (čerpání ošetřovného, nástroje Úřadu práce, prominutí odvodů apod.) a budete je o tom informovat. Vžijte se do jejich situace, mnohokrát si neumí sami poradit a ani si nedokážou pomoc vyhledat. Buďte tu pro ně. Je vždy na nás, jak chceme, aby nás ostatní vnímali a jak na nás budou vzpomínat.

 

  1. Udržujte svoje zaměstnance v profesní agilitě

Zapojte svůj team a formou hry anebo soutěže jim zadávejte úkoly na týdenní bázi. Např. ať kuchaři vytvoří nový cookhlavní chod, doma jej uvaří, nafotí a zašlou. Ať servis vymyslí nápaditější prostírání. Ať se recepční inspirují u zahraniční konkurence a prezentují zajímavosti z hotelových recepcí. Ať sales team přijde s návrhem na lepší cold calls. Ať HK vytvoří nový způsob ustlaní postele. Ať účetní vyhledají aplikaci zdarma na zrychlení a zefektivnění své práce apod. Teď je čas na získání náskoku před konkurencí. Vytrhnete svůj team z izolace a dodáte jim novou energií a chuť do práce. Inspirace a dostupnost různých návodů je všude na dosah. (P.S. dejte do toho trochu zábavy a vyhlaste soutěž o nejlepší hlášku, kreslený vtip)

Agentura Dream Job s.r.o. je tu s vámi již 9 let. Prožíváme současné dění stejně jako vy a věřte, že nás desítky příběhů, které jsme si vyslechly, netěší. Ale je to jenom dočasná situace a jelikož je celý náš team pozitivně naladěný, raději se upínáme k myšlence brzkého rozjezdu cestovního ruchu. Dobrý rozjezd ale nepůjde bez na-motivovaného teamu, kolektivní pozitivní energie a neustálé podpory i v těchto dnech, kdy jsme všichni izolovaní. Ať už se stavy zaměstnanců změnili, nikdy na své bývalé kolegy nezapomeňte a udržujte kontakt. Vybudujete si síť věrných zaměstnanců a to se vám mnohokrát vrátí v podobě dobrých referencí.

Připravujeme pro Vás sérií rozhovorů s odborníky z oboru cestovního ruchu a hotelnictví a budeme se snažit být velmi konkrétní co do řešení současné situace a přípravy na brzké znovuotevření cestovního ruchu. Sledujte nás na našich Facebookových stránkách, LinkedInu, webu, myslete na své „zadní vrátka“ a využijte Poptávkového formuláře.

Potřebujete s něčím poradit? Neváhejte využít naší bezplatné odborné konzultace a napište nám na: job@dream-job.cz.

Přejeme hodně zdraví a mnoho pozitivních myšlenek,

Agentura Dream Job s.r.o. – Váš partner v recruitmentu manažerských pozic

 

Michaela Valentová
Recruitment Consultant

michaela-valentova-foto

 

 

 

 

 

 

5 RAD PRO MANAŽERY v hotelnictví a cestovním ruchu