Historie budovy současného luxusního pětihvězdičkového hotelu Le Palais Prague, který se v rámci řetězce Vienna International řadí mezi absolutní butikovou špičku, je více než pestrá. První zdokumentovanou stavbou v této oblasti byla viniční usedlost řádu Johanitů z počátku 12. století. Ostatně vinná réva, táhnoucí se místními dějinami jako červená nit, se pěstuje na vinicích Královských Vinohrad dodnes. Novodobá podoba Zvonařky se však začíná utvářet až mnohem později, a to v období po roce 1878, kdy se Královské Vinohrady stávají městem. Zásadní osobou stojící za budovou dnešního hotelu byl velkouzenář Antonín Chmel, který zde plánoval postavit luxusní vilu a provozovny uzenářského závodu. Podle plánů architekta Josefa Martina vzniká nejdříve závod na výrobu šunky, později i neobarokní činžovní vila, jejíž výslednou podobu z roku 1897 ve stylu Belle Epoque ovlivňuje stavitel Theofil Herold. Pouhý rok po zprovoznění komplexu si zde pronajímá byt malíř Luděk Marold. Autor panoramatu bitvy U Lipan vyzdobil budovu dnešního hotelu freskami, které můžeme obdivovat dodnes. Zvonařka byla po dlouhá léta centrem prosperity, vaz jí nezlomily ani obě světové války. Osudný zlom a konec zlatých časů přináší až znárodnění v roce 1949. Státní masný průmysl Zvonařka nechává provozy i obytnou budovu postupně chátrat, až jsou počátkem osmdesátých let minulého století opuštěné a ve zcela havarijním stavu. Obrat k lepšímu nastává v letech devadesátých, kdy nový majitel, společnost UBM Bohemia, rozhoduje o zbourání výrobní části a výstavbě rezidenčního bytového areálu na jejím místě a hlavně o citlivé rekonstrukci památkově chráněného objektu činžovní vily a její přeměně na hotel, což se i skutečně stalo. Již jedenáct let tak těší své návštěvníky hotel Le Palais.

PŘÍJEZD DO HOTELU

Rezervaci hotelového pokoje jsme provedli přes rezervační portál a zvědavě vyrazili. Příjemné překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat. Automobil jsme mohli zanechat v bohatě dimenzovaném podzemním parkovišti nebo na několika vyhrazených místech přímo před vchodem do hotelu. Okolí bylo vzorně uklizené a již několik okamžiků po vystoupení z vozu nám byla nabídnuta pomoc se zavazadly. Po příchodu na recepci jsme byli okamžitě přivítáni usměvavou, vzorně upravenou recepční. Údaje o rezervaci byly v naprostém pořádku, byli jsme očekáváni a od první chvíle oslovováni jménem. Po verifikaci platební karty následoval precizní popis všech nabízených služeb a prohlídka vlastního hotelu. Stále velmi dobře naladěná recepční s námi prošla prostory lobby baru, který nám posléze připravil jako pozornost welcome drink, elegantní knihovnu s krbem, ukázala restauraci Le Papillon a doprovodila nás na pokoj, kde proběhlo krátké seznámení s jeho výbavou.

POKOJ
Námi objednaný dvoulůžkový pokoj typu Deluxe o výměře 29 m2 byl bezchybný. Pokoj disponoval klimatizací, telefonem s přímou volbou, bezplatným Wi-Fi i LAN připojením k internetu, satelitním TV s DVD přehrávačem, trezorem, žehličem kalhot, mramorovou koupelnou s podlahovým vytápěním, vysoušečem vlasů, dvojicí voňavých županů a přezůvkami. Nedlouho po našem příchodu zaťukala pracovnice housekeepingu, aby rozestlala postel, připravila decentní froté předložky k lůžku a s přáním krásné noci položila kvalitní čokoládičky na kraje polštářů. V pokoji byla příjemná teplota, okna vzorně vyleštěná, čistota příkladná. Použité ložní prádlo, matrace, osušky i ručníky byly velice kvalitní, měkké, krásně voňavé. Informační materiály pro hotelové hosty jsou zpracovány s příkladnou důkladností, na psacím stole leželo navíc osobní adresné přivítání od operations managera. Třešničkou na dortu byl bohatě zásobený minibar, doplněný čajovým a kávovým servisem, vše zdarma k dispozici.

GASTRONOMIE
Protože se nám atmosféra v hotelu opravdu líbila, nechali jsme se rádi zlákat jídelním lístkem šéfkuchaře Martina Ševíta a navštívili hotelovou restauraci Le Papillon. Elegantní dojem z restaurace ještě umocnil plápolající oheň v krbu a naprosto profesionální chování sympatického obsluhujícího personálu. Vše dotaženo do nejmenších detailů s cílem katapultovat labužníky do závratných výšin gastronomického ráje. Po dlouhém rozhodování jsme zvolili jako předkrm srnčí paštiku s piniovými ořechy, foie gras terinu s koňakem a jemnou pěnou ze zvěřiny s brusinkovým želé. Jako hlavní chod jsme vybrali daňčí hřbet a pozvolna dušenou daňčí kýtu, dýňovou ratatouille s kanadskými brusinkami a domácí spätzle a filet kambaly s ryzlinkovou omáčkou, pastinákovým pyré a máslovou zeleninou. Kulinářský svátek, gurmetský ohňostroj chutí, zkrátka skvělý zážitek. Když doplníme, že personál znal naprosto dokonale nabízené pokrmy i vína a dovedl o nich velice poutavě vyprávět, oslovoval nás jmény, po hlavním chodu provedl odsání případných drobečků ze stolu a po celý večer poctivě přikládal polínka do hořícího krbu, musíme uznat, že služby nabízené restaurací Le Papillon jsou prvotřídní.

Rovněž snídaně proběhla v prostorách hotelové restaurace. Všichni, kteří si rádi pospí, jistě ocení, že v sobotu a neděli probíhají snídaně až do 12 hodin. Snídaně formou bufetových stolů fungují jako perfektně klapající stroj. Vše tak jak má být včetně nabídky A là carte. My jsme z nabídky snídaňového lístku okusili velice chutné grilované klobásky a šunku s vejci. Bufet byl jasně označen, stoly průběžně kontrolovány, přítomnost každého hosta byla zaznamenána ihned po jeho příchodu. Jedinou pihou na kráse byla chuť podávané kávy, která nás poněkud zklamala, což je ovšem náš subjektivní pocit. Jinak byly čerstvé nápoje podávány do tří minut od příchodu a obsluhující personál byl decentně vlídný.

WELLNESS

Prostředí Pure Spa s prostorným Health Clubem působí vkusně a útul-ně. My využili pouze sauny, aromatické páry a vířivky. Personál nebyl přítomen, ale základní obsluha vířivky a provoz sprch, sauny i páry je zcela intuitivní. Teplota vzduchu optimální, vše voňavé s dostatkem kvalitních osušek, ručníků, županů, nápojů, ovoce i denního tisku. Provoz nabízí množství masáží, sestavení osobního plánu, profesionální fitness stroje značky Technogym i služby Beauty salonu. Příjemný je i velice jednoduchý přístup z pokojů pomocí výtahu.

CHECK-OUT
Usměvavá paní recepční nám děkuje za návštěvu, ujišťuje se, zda bylo vše v pořádku, a vystavuje hotelový účet. Daňový doklad se všemi náležitostmi je složen do úhledné obálky, recepční ještě jednou děkuje za návštěvu. Nechybí nabídka pomoci se zavazadly a pozvání k další návštěvě.

WEBOVÁ PREZENTACE


Webové stránky hotelu jsou snadno dohledatelné, přičemž kvitujeme skutečnost, že kromě globální adresy řetězce existuje i tuzemská doména palaishotel.cz. Zde bychom sice nějakou tu chybičku našli, třeba nefunkční navigaci k Pure Spa, ale chápeme, že při tom všem zrcadlení a přesměrování z vi-hotels.com / purespa.cz / palaishotel.cz se i mistr tesař utne. Pravidelný test cenové parity dopadl dle očekávání na výbornou. Le Palais hotel Prague je špičkovým hotelovým provozem, do kterého je radost se vracet. Důkazem je i řada ocenění, které hotel pravidelně získává, a nám nezbývá nic jiného než s potěšením udělit maximální počet hvězdiček. Gratulujeme.

Mystery Shopping je prováděn ve spolupráci s agenturou Dream Job.

 

HODNOCENÍ LE PALAIS HOTEL PRAGUE

Webová prezentace, sociální sítě: ****

Rezervace, rezervační portály: *****

Značení, parkování: ****

Check-in: *****

Hotelový pokoj: *****

Housekeeping: *****

Gastronomie: *****

Check-out: *****

Celkové hodnocení: *****

Závěrečné hodnocení (nejhorší = *, nejlepší = *****):

https://hotel-spa.ihned.cz/c1-59352120-le-palais-hotel-prague