vaclav-hribal

← Zpět

Datum zveřejnění
Kategorie

Tento mĕsíc pro Vás máme  otázek na Sales manager hotelu Adrie na pana Hříbala. Václav Hříbal, sales manager hotelu Adria Praha .Svĕt cestovního ruchu učaroval Václavu Hříbalovi již před mnoha lety. Po dokončení středoškolského vzdĕlání ve stovĕžaté matičce Praze odjíždí sbírat cenné zkušenosti do zámoří. Své následné studium zamĕřuje na hotelový management a obory přímo související. Profesní ostruhy získává mimo jiné v takových značkách jakými jsou Sheraton či Marriott. Po návratu do České republiky nastupuje do hotelu Leonardo Praha, který časem opouští a vydává se na cestou managerských pozic hotelu Adria Praha.

Proč jste se rozhod pro tento obor?
Již po tři generace se má rodina pohybuje v oblasti pohostinství. Když se mi při mém zahraničním pobytu naskytla možnost studia, neváhal jsem a rozhodl jsem se získat vzdělání v oboru Hotel & Restaurant Management. Dalo by se tedy říci, že mne k tomu vedla rodinná tradice.

Na jaké pozici jste začínal v cestovním ruchu?
Nejprve jsem zůstal věrný této tradici a na poloviční úvazek jsem začínal jako číšník v historickém hotelu Sheraton Commander. Nicméně, mé první skutečné zkušenosti s hotelovým provozem začínají po ukončení mého studia, kdy jsem začal pracovat na recepci hotelu Marriott v Cambridge. Tato specifikace mne nakonec učarovala a hotelnictví se věnuji již po deset let.

Co myslíte, že je za Vaším pracovním úspěchem?
Nechci, aby to to znělo jako klišé, ale pracovním úspěchem je host, který se vrací či každý obchodní partner, který nám zachovává stálou přízeň. Obzvláště v tuto nelehkou dobu, která toto odvětví v posledních letech postihla, to beru jako známku kvality a velkého osobního úspěchu.

Podle čeho si vybíráte zaměstnance do týmu – hlavní 3 kritéria?
V prvé řadě hledám typologicky vhodného kandidáta. I když pracovní zkušenosti jsou obrovskou devizou, jsou to znalosti, které se dají získat či naučit. Vhodný kandidát by tedy, jako reprezentant naší společnosti, měl mít základy slušného chování a vystupování. Dále analytické schopnosti a obchodní talent. časová flexibilita, chuť pracovat a učit se novým věcem beru jako neoddiskutovatelnou samozřejmost.

Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Jsou to mediálně známé pravdy –  úsměv, milé chování a vstřícnost nic nestojí a jsou základními kameny profesionality v tomto oboru. Proto jsem vždy nemile překvapen, že stále mohu na tyto jedince narazit, obzvláště v době, kdy pracovní trh nabízí nepřeberné množství kvalitních profesionálů.

Co byste změnil na cestovním ruchu?
Cestovní ruch je specifický obor a v tom je jeho kouzlo. Nabízí spoustu možností a uplatnění. Proto, když se oprostím od politických témat, bych zřejmě neměnil nic.

Máte nějaký nesplněný sen?
Myslím si, že na bilanci tohoto směru mám ještě dost času. Mám několik snů jak v profesní tak i osobní rovině, kterých bych chtěl docílit. Věřím, že většinu si splním. Může se však stát, že s přibývajícím věkem se mé priority vytříbí.

Jaké je Vaše pracovní motto?
Žádný host nesmí z hotelu odjet nespokojen. Vždy existuje alternativa, kterou můžeme nabídnout a kdy z momentální slabosti máme možnost udělat naší přednost. Občas je to ale velmi těžké. Hosté o tom, co je trápí mlčí a my se to dozvíme až z různých sociálních sítí či internetových „Reviews“.

Co byste doporučil těm uchazečům, kteří by chtěli mít stejnou kariéru jako Vy?
Chovat se jako profesionál již od první interakce s potenciálním zaměstnavatelem. V nedávné době jsem hledal vhodného kandidáta do svého týmu a byl jsem nemile překvapen, v jaké kvalitě jsem dostával už jen životopisy. Uchazeči si možná ani neuvědomují, že zaměstnavatel jich dostává desítky ne-li stovky. Proto opět
zmíním základní věci jako dobře strukturovaný životopis a průvodní dopis. Nezanedbat přípravu na osobní jednání. Vhodně se obléknout, protože první dojem je velmi důležitý. Dodržovat základy nonverbální komunikace. Vědět základní informace o společnosti kam se hlásím a připravit si alespoň tři profesní dotazy týkající se pozice o kterou mám zájem. V neposlední řadě vystoupit z řady už jen tím, že zašlu děkovnou kartičku či alespoň e-mail.

Ing. Pavla Berková
Headhunting & Recruitment Consultant
Dream Job, hospitality & gastronomy

Rozhovor s osobností – Václav Hříbal