Cestovní ruch a hotelnictví učarovalo panu Milanu Švárovi již jako školákovi, proto jeho kroky po základní škole vedou na Střední hotelovou školu v Karlových Varech. Další studia absolvuje již v zahraničí – po FCE University of Cambridge (obor Hospitality Management) následuje Management and Marketing na Windsor
Institute v Sydney. Během studií pilně pracuje jako restaurant manager. Okamžikem završení studií orientuje svůj profesní život na „cruises plavby“ – dva roky působí v lodní společnosti Royal Carribean International Cruiseliness v USA. Posvém návratu zpět do České republiky nastupuje do hotelu CorithiaTowers na pozici Restaurant Managera. Kariéra začíná nabírat na obrátkách. Na jaře roku 2006 přijímá nabídku společnosti Marriott Hotels na pozici Account Manager (odd. Sales & Marketing) působností pro Prague Marriott Hotel, Courtyard by Marriott Prague a Marriott Executive Apartments.Pokračování na sebe nenechává dlouho čekat. Přes pozici Director of Sales Courtyard by Marriott Plzeň se dostává až na své současné prestižní působiště, kterým je Director of Sales & Marketing v Radisson Blu Alcron Hotel Praha.

Čím Vás obor cestovního ruchu okouzlil?
Vždy mě fascinovalo prostředí hotelů jakožto místo, kde se setkává mnoho kultur, ať už ze strany hostů, či zaměstnanců. Práce v cestovním ruchu a především v hotelnictví pro mě tedy vždy představovala možnost práce v mezinárodním prostředí, aniž by člověk musel cestovat do zahraničí. Spolupodílení se na vytváření dočasného domova pro hosty a zajišťování jejich pohodlí a spokojenosti bylo vždy pracovní náplní, která mě motivovala.

Na jaké pozici jste v tomto oboru začínal?
Nejprve jako kuchař a poté, co jsem ztratil ostych při komunikaci s hosty, jako číšník.

Jaký je Váš recept na úspěch?
Zaměstnání je jako sport, bez tvrdé práce se úspěch nedostaví. Pokud má člověk pochybnosti, že to co dělá ho neuspokojuje, nikdy nebude schopen do své práce vložit něco navíc, něco ze sebe samého, co ho posune z průměru mezi nejlepší.

Jaké tři nejdůležitější kritéria upřednostňujete při výběru nových zaměstnanců?
Láska a pozitivní přístup k oboru jsou první podněty, kterých si u potenciálních kolegů všímám nejdříve. Dalším kritériem jsou zkušenosti a celkový přehled o dění v hotelnictví. Poté je to osobnost a můj vlastní celkový pocit z prvního kontaktu s kandidátem, který je zejména pro sales velmi důležitý.

Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Mnohdy se setkávám se zaměstnanci, kteří neberou společnost pro kterou pracují, potažmo hotel, za svůj vlastní. Myslím tím celkové nasazení a přístup k majetku společnosti.

Jak motivujete své podřízené?
Snažím se, aby měl každý v našem týmu pocit, že je jeho podstatnou součástí, skrze projevenou důvěru mohl dělat vlastní rozhodnutí, rozvíjel své dovednosti a podílel se na úspěchu svého oddělení a tudíž na úspěchu hotelu. Důležitou formou motivace je dle mého také správné načasování při předávání pozitivních a negativních informací.

Co byste na cestovním ruchu změnil a jaký vývoj podle Vás můžeme v tomto oboru očekávat?
Trendy v cestovním ruchu zejména v Praze přicházejí v posledních letech ve velmi krátkých vlnách, což hoteliérům komplikuje dlouhodobější plánování. Vytrácí se pak transparentnost a určitá konzistence v chování hoteliérů vůči trhu cestovního ruchu přicházejícího zejména ze zahraničí a potenciální investory tato situace odrazuje. Očekávám, že tak jak se nyní snažíme adaptovat dva nejprogresivnější trhy, čínský a indický, našim obchodním standardům, brzo si jejich síla vyžádá to, abychom se adaptovali my jim.

Kde a jak nejraději trávíte svoji vlastní dovolenou?
Rád trávím dovolenou aktivně a společně s rodinou. V zimě lyžováním na horách, v létě na kole a u vody. Z České republiky jsou to pak Slapy a Krušné hory, ze zahraničí nejraději cestujeme za „vysokými kopci“ do Rakouska.

Máte nějaký nesplněný sen?
Mám vysněné destinace, kam bych se jednou rád podíval a je jich skutečně hodně. K dalšímu mému snu mě přivedl pan Petr Lžičar, GM hotelu Grand Majestic, začátkem roku, který mě prostřednictvím tohoto článku vyzval k poměření sil na pražském maratonu. Od té doby byl můj sen tuto výzvu úspěšně zvládnout. Bohužel jsem se nakonec pražského maratónu účastnil sám, pana Lžičaře zastihla nemoc. Jeho snem bylo zvládnout maratón pod 4 hod a odnést si mou porážku. Mám tedy pro něj novou výzvu, o které se mu zřejmě zatím ani nezdálo a tím je můj maratónský čas z 13.5.2012 a to 3:30, 24. Pane Lžičaři, věřím, že se do konce roku ukážete!

Jaké je Vaše pracovní motto?
Cesta k úspěchu bolí. Bavte se tím.

Co byste doporučil těm uchazečům, kteří chtějí mít stejnou kariéru jako Vy?
Nebojte se zkoušet nové věci a klást si vysoké cíle.

Děkujeme za rozhovor a budem Vám fandit.

Pavla Berková
Headhunting & Recruitment Consultant www.gastrojobs.cz
Dream Job, hospitality & gastronomy