Jaromír Pažout je jedním z předních expertů pro internetovou hotelovou strategii – jak si vybudovat přímý online prodej, jak správně využít web, optimalizovat viditelnost online, mobilní technologie, vybudovat firemní značku na internetu a snížit závislost na třetích stranách. Jaromír získal univerzitní vzdělání v oboru Elektrotechnika a informatika na Západočeské univerzitě v Plzni, dále magisterský titul Management hotelnictví a lázeňství na VŠH v Praze. V letech 2005-2006 působil v PriceWaterhouseCoopers. V roce 2006 nastoupil do společnosti Mandarin Oriental Prague, kde se podílel na otevření tohoto luxusního hotelu a dále na jeho provozu. Provozním ředitelem Bookassist je od prosince roku 2008. Jako provozní ředitel společnosti Bookassist Czech Republic pomáhá se svým týmem s přímou online strategií pro 300 hotelů po celé České a Slovenské republice, např. pro CPI Hotels, EuroAgentur Hotels, OREA Hotels a mnoho dalších 5*, 4* a 3 * hotelů. Bookassist je vítězem Deloitte Fast 50 Technology Company v Irsku a dále v Top 100 Deloitte Technology Companies v Evropě. Bookassist obdržel řadu ocenění v on-line prodeji, on-line marketingu a za technologické inovace.

Můžete nám představit služby Bookassist?
Bookassist spolupracuje s hotely a buduje jejich značku on-line, směruje přímý byznys na jejich webové stránky, získává rezervace pomocí prvotřídní rezervační technologie, pomáhá optimalizovat jejich on-line distribuci a zajišťuje, aby rostl zisk z každé rezervace. Bookassist nabízí tzv. „Kompletní 360° on-line přímé řešení pro Váš hotel“, kdy řešení je postaveno na čtyřech hlavních, vysoce efektivních produktových oblastech – rezervační systém, digitální marketing, web design a distribuční management. Zatímco ostatní společnosti mohou nabízet služby s podobnými názvy, výhodou Bookassist je skutečná hluboká integrace těchto služeb tak, že celek je větší než součet jeho části. V jakých zemích se nachází vaše společnost? Společnost Bookassist byla založena v Dublinu v Irsku v roce 1999. Společnost je vedená odborným a oceněným týmem s mnohaletými zkušenostmi v oblasti vědeckého a technického výzkumu, cestovního ruchu, v oblasti internetového poradenství a softwarového vývoje. Bookassist je již dlouho uznáván jako přední odborná společnost, lídr a inovátor v oboru technologie cestovního ruchu. Bookassist má kanceláře v Dublinu, Paříži, Madridu, Římě, Vídni a Praze s dalšími partnery po celém světě.

Kdo jsou vaši klienti?
Mezi naše klienty patří nezávislé hotely a hotelové společnosti, které využívají externích služeb v rámci on-line prodeje. Spolupracujeme s hotely, které chtějí zlepšit svůj on-line byznys, lépe pochopit a neustále rozvíjet svojí on-line strategii, budovat hotelovou značku on-line, aby byla silná i efektivní a směrovat více přímých rezervací na hotelové stránky k získání co nejvyšších zisků. Naši klienti oceňují náš vysoce individuální přístup, rychlé řešení požadavků a reakci na jejich konkrétní potřeby.

Co považujeme za největší úspěch společnosti?
Jsme hrdí na to, že jsme jmenováni jako světový lídr v poskytování rezervační technologie již po třetí za sebou na prestižní World Travel Awards za roky 2012, 2013 a 2014, a zároveň oceněni za nejlepší mobilní řešení od EyeforTravel Mobile Awards v květnu 2013. Toto rekordní třetí vítězství je ocenění celého týmu a vítězství pro zákazníky z řad hotelových klientů, kteří vložili svou důvěru v Bookassist. Je to mimořádně silný úspěch v rychle se rozvíjejícím průmyslu, vzhledem ke konkurenci nominovaných společností. V rámci České a Slovenské republiky považuji jako největší úspěch spokojenost našich klientů. Více jak 96% našich klientů s námi obnovuje spolupráci.

Kolik máte v týmu lidí a jak mají rozdělené kompetence?
Bookassist se během posledních 5 ti let rozrostl a stal se lídrem v České a Slovenské republice. V roce 2008 jsem byl jediným zaměstnancem pouze já. Nyní máme kvalifikovaný tým 7 lidí a od března 2015 přibíráme ještě další dva nové kolegy. Celkově má Bookassist 75 zaměstnanců v kancelářích po celé Evropě. Podle čeho si vybíráte své kolegy? Vždy jsem měl jednoduchý a jasný přístup – najít si kolegy, kteří budou lepší, než jsem já v daném oboru. Tým je tak silný jako jeho nejslabší článek, a proto výběru zaměstnanců do týmu Bookassist věnujeme velkou pozornost. To je i důvodem, proč Bookassist tým je nyní uznáván jako nejlepší v odvětví cestovního ruchu a přímého on-line prodeje po celém světě. Kolegy vybíráme převážně z manažerských a ředitelských pozic z hotelového byznysu. Hledám lidi, kteří mají podnikatelské myšlení, protože to je klíčem k úspěchu i v zaměstnanecké kariéře.

Jak hodnotíte z Vašeho pohledu úroveň českých hotelů?
Vzhledem k faktu, že spolupracujeme s více jak 2000 hotely po celé Evropě, tak máme nadhled a porovnání. Musím upřímně říci, že z hlediska on-line přímého prodeje je Česká republika jedním z lídrů v této oblasti. Země jako např. Německo, Francie, Itálie nedosahují takové gramotnosti v on-line prodeji. Věřím, že to je i zásluhou Bookassist, protože jedna z našich klíčových oblastí je neustálý trénink a vzdělávaní našich klientů formou seminářů, workshopů a školení.

Co doporučíte kandidátům, kteří chtějí mít stejně úspěšnou kariéru, jako máte Vy?
Dříve nebo později nastane chvíle, kdy už vše nezvládnete sami. Kdo chce být úspěšný, musí se naučit delegovat svou pravomoc a odpovědnost na jiné. Proto jsem se od začátku snažil hledat lepší lidi, než jsem byl já, aby mi pomohli rozbíhat nové projekty. Dnes mám mnoho firem, ale všechny je nevedu. Jejich obchodní úspěch závisí na mých lidech už více než na mně.

Jaké je Vaše životní krédo?
Tím, o co jde nejvíce, je tvůj život. Měl bys dělat to, co bude těšit především tebe, ne druhé! Kam se chystáte na dovolenou : ) Cestování je pro mě vášní, a proto jsem si i vybral oblast cestovního ruchu, jako svoji kariéru a obchodní příležitost. Nejraději dovolenou trávím v teple u moře. Koncem jara plánuji se jet potápět nebo na jachtu.

Děkuji za rozhovor a ať se Vám daří.

Pavla Berková

Managing director, personální agentura Dream Job