Pan Daniel Tylinger /37/ v současné době zastává post hotel managera a obchodního a marketingového ředitele v The Mark Luxury Hotel Prague (dříve Kempinski). Pan Tylinger má dlouhodobé zkušenosti v hotelové branži v oblasti obchodu. Vypracoval se z řadového postu číšníka, poté banketního a eventového koordinátora na post v obchodním oddělení. Po získání odpovídajících zkušeností v oblasti reaktivního salesu přesedlal do aktivního obchodu. Působil jako Corporate Sales Manager v hotelu Diplomat 4*, spadajícího pod Viennu International, kde byl po dvou letech působení promotován na post Sales & Marketing Directora. Po 6 letech působení odchází do hotelu Savoy na post Director of Sales a Marketing, odkud přechází do hotelu Kempinski na stejnou pozici. Po odchodu hotelové značky Kempinski z českého trhu a odchodu stávajícího ředitele hotelu nastupuje na jeho post do přejmenovaného hotelu The Mark.

Mohu Vás poprosit o představení hotelu The Mark?
The Mark Luxury Hotel Prague je pětihvězdičkový boutique hotel situovaný v neoklasicistní budově bývalého barokního paláce, přímo v centru Prahy. Hotel nabízí 13 pokojů a 62 prostorných apartmá s oddělenou ložnicí a obývacím pokojem s kuchyní. Právě díky průměrné velikosti pokojů, která přesahuje 50 m2, poskytujeme našim hostům nejprostornější ubytování svého druhu v republice. V restauraci Le Grill, v zimní zahradě a pod barokními klenbami baru mohou hosté ochutnat pokrmy moderní české a mezinárodní kuchyně, hotelová zahrada o rozloze 1800 m2 je ideálním místem k posezení při večeři a k pořádání exkluzivních společenských událostí. Pro korporátní klienty nyní budujeme konferenční centrum s kapacitou až 160 osob. Hotel je členem sdružení nezávislých luxusních hotelů The Leading Hotels of the World (LHW), které nyní sdružuje přes 420 luxusních hotelů po celém světě.

Z jakého důvodu odešel řetězec Kempinski a došlo k rebrandingu společnosti?
Noví majitelé, kteří hotel koupili v prosinci 2013, se rozhodli využít nabídku The Leading Hotels of The World a nadále provozovat hotel v rámci širokého portfolia této značky. Získali jsme tak více klientů ze zemí, kde hotely Kempinski nebyly zastoupeny. Rozsah služeb poskytovaných hostům zůstal zachován a také filozofie LHW je velmi podobná zásadám společnosti Kempinski Hotels – LHW rozšiřuje své řady jen o hotely, které jsou v něčem jedinečné, a zakládá si na tom, aby služby odrážely kulturu a bohatství dané destinace. Navíc je pro naše klienty začlenění do LHW garancí prvotřídní kvality poskytovaných služeb v mezinárodním standardu pětihvězdičkové kategorie.

Co bylo při rebrandingu společnosti pro Vás nejtěžší?
Změna názvu hotelu byla pečlivě a v dostatečném předstihu naplánovaná, proto byla přeměna plynulá a bezproblémová. Asi nejobtížnější bylo zkoordinovat veškeré úkony tak, abychom plynule převedli všechny systémy na LHW.

Bylo náročné naučit stávající zaměstnance na novou značku?
Rozsah a kvalita poskytovaných služeb se nezměnila, vedoucí jednotlivých oddělení tak pouze informovali klienty a dodavatele o novém názvu a změně kontaktních údajů. Všichni zaměstnanci pokračují v práci tak, jak byli zvyklí.

Jaká je Vaše filozofie a firemní kultura v hotelu The Mark?
Zakládáme si na tom, abychom hostům poskytli ty nejlepší cestovatelské zážitky a zároveň jim ukázali české kulturní bohatství. Šéfkuchař připravuje pokrmy moderní české kuchyně ze surovin od místních farmářů, vinařství Dobrá Vinice nám dodává skvělá moravská vína, v galerii hotelu ukazujeme obrazy a sochy českých umělců. V našem hotelu vždy platilo, že kvalita je na prvním místě a tomu také podřizujeme veškeré procesy. Naším cílem je, aby se u nás každý host cítil dobře a proto se také zabýváme každým podnětem od našich klientů. Ale aby byl spokojený host, musí být spokojeni a motivováni také naši zaměstnanci. Každoročně jsme proto prostřednictvím anonymního průzkumu zjišťovali, jaké jsou jejich názory na pracovní prostředí, své nadřízené a na základě výsledků jsme pak řešili možnosti zlepšení na jednotlivých odděleních. Zaměření také na tyto detaily nás vždy posunulo tím správným směrem.

Co má dle Vašeho názoru mít dobrý obchodní manažer?
V oblasti poskytování služeb platí dvojnásob, že vztahy s klienty jsou o důvěře, na přátelské úrovni. Dobrý obchodní manažer musí být komunikativní, dobře organizovaný, musí umět skvěle vystupovat a perfektně znát svůj produkt. V neposlední řadě musí být dobře motivovaný ze strany zaměstnavatele.

Podle čeho si vybíráte nové kolegy do svého týmu?
Dosud se mi vždy vyplatilo dát na intuici. Za ta léta praxe již dokážu rozpoznat kvality budoucích členů svého týmu. Důležité je dbát i na to, aby nový zaměstnanec zapadl mezi ostatní kolegy.

Z jakých důvodů jste se rozloučil se zaměstnancem třeba na recepci či na obchodním oddělení?
Dosud jsem měl štěstí na kvalitní tým, takže na obchodním oddělení jsem se loučil pouze dočasně, při nástupu kolegyní na mateřskou dovolenou. Co se týká dalších oddělení hotelu, většinou jsme nuceni se rozloučit se zaměstnancem, který neplní naše vysoké standardy a pracovní povinnosti. Nemůžeme dopustit, aby měl nezodpovědný přístup vliv na služby poskytované našim hostům. Naštěstí se to stává zřídka, protože si kvality každého nově přijatého zaměstnance vyzkoušíme při pohovoru a během zkušební doby. Máte v hotelu nového šéfkuchaře.

Na jaké menu byste nás do hotelu pozval?
Ondřej Koráb připravuje každý měsíc sezónní menu, na které používá ingredience typické pro konkrétní období. Velmi dbá na kvalitní suroviny, které vybírá od českých farmářů a pokrmy dochucuje bylinkami, které rostou v naší bylinkové zahrádce. Ondřej si prošel školou michelinských šéfkuchařů v prvotřídních londýnských restauracích a to se odráží i v jeho pokrmech. Např. naši klienti si oblíbili jelení hřbet s dýňovým pyré, a karamelizovanými švestkami z podzimní nabídky. Jaké je Vaše životní motto? Mě se vždy vyplatilo spoléhat se sám na sebe. Nikdy jsem nic nedostal zadarmo a každý úspěch jsem si musel tvrdě vybojovat. Proto ctím zásadu, že pokud něco chceme dokázat, musíme se opravdu snažit a jít si za tím.

Kde trávíte dovolenou Vy?
Nejraději trávím dovolenou na Vysočině, kde rekonstruuji chalupu po babičce. Cestování obecně mne baví a odpočívám při něm, ale v podstatě dokážu nabrat síly kdekoliv. Děkuji za rozhovor.

Pavla Berková
Managing director
Personální agentura Dream Job