Cestovní ruch patří mezi nejrychleji se rozvíjející odvětví ekonomiky v celosvětovém měřítku. Na základě všech dostupných prognóz byl očekávaný nárůst objemu tržeb především pro evropský incomingový trh, který zůstává i nadále destinací č.1 pro stále oblíbenější City trips. Celkový nárůst se nicméně projevuje napříč všemi segmenty. Příjmy z příjezdového cestovního ruchu v letošním prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o více jak 1,5 miliard korun. Vyplývá to z přehledu platební bilance, kterou zveřejnila Česká národní banka.

Celkem dosáhly v období leden – březen příjmy z cestovního ruchu výše 40,7 miliard korun, což představuje růst o 4%. „Pokračuje tak pozitivní trend z posledních období, který nezbrzdilo ani ukončení intervencí České národní banky.  Počty příjezdů vzrostly o 11% a počty přenocování o 9%. Mimořádný meziroční nárůst zachytily statistiky například u příjezdů z Číny (+28%), Španělska (+38%) a Ukrajiny (+37%). Samozřejmě nesmíme opomenout, že první čtvrtletí vždy zásadně ovlivní fakt, zda do něj spadají Velikonoční svátky či nikoliv.

„Nárůst příjezdu španělských turistů byl způsobený tím, že letos Velikonoce kalendářně spadaly do 1. čtvrtletí roku. Navíc ve Španělsku mají děti týden před Velikonoci prázdniny, takže rodiny rády cestují,“ potvrzuje Markéta Vogelová, ředitelka odboru Institutu turismu agentury Czech Tourism.

Oslavy k výročí 100.let české státnosti jistě podpoří tento vývoj i v následujících měsících a to i v regionálním pohledu. Za růstem příjmů i příjezdů stojí především zvýšená poptávka ze sousedních zemí, stabilní vývoj poptávky z tradičních zdrojových trhů a také obnovený zájem ze strany ruských turistů. Podpořit regiony jako cílové destinace nejen pro FIT, ale především také v oblasti MICE, je jedním z prioritních úkolů agentury Czech Tourism. „Každoročně organizujeme mezinárodní akce pro odborníky z oblasti cestovního ruchu. Mezi nejvýznamnější patří incomingový workshop pro zahraniční nákupčí služeb v cestovním ruchu: Czech Republic – Travel Trade Day. Ten se letos konal v Liberci a přilákal profesionály z více než 19 zemí celého světa,“ uvedla Monika Palatková, ředitelka agentury Czech Tourism.

Závěrem mohu jen dodat, že všechny kroky vedoucí k podpoře turistického ruchu mimo tradiční a mnohdy velmi přetížené lokality a cíle, je bezesporu velmi správný.

Jménem Agentury Dream Job tímto všem přejeme, aby se vývoj v dalších měsících nesl i nadále v pozitivním duchu a prožijte krásné léto plné zážitků!:)

 

                                                                                                                     Petra Sudlíková

                                                                                                                      Recruitment Consultant

 

Zdroj: www.czechtourism.cz