Rádi bychom vám tento měsíc představili ředitele agentury CzechTourism, pana Ing. Rostislava Vondrušku, Generální ředitel české centrály cestovního ruchu. Pan Ing. Rostislav Vondruška zasvětil oboru cestovního ruchu téměř celý život. Kladenskému rodákovi neučarovalosvébytné prostředí místních dolů a hutí, objektem jeho zájmu se stalo cestování a hotelnictví. Po vystudování střední školy hotelové pokračuje ve studiích na Vysoké škola ekonomické¸ fakultě ekonomiky služeb a cestovního ruchu. Do povědomí široké laické veřejnosti však proniká až mnohem později – nejprve jako úspěšný ředitel agentury CzechTourism¸ posléze jako ministr úřednické vlády Jana Fischera. V čele Ministerstva pro místní rozvoj stojí až do července 2010¸ po ukončení ministerské dráhy se vrací zpět do křesla ředitele centrály cestovního ruchu. Jméno pana Vondrušky má punc špičkového manažera¸ profesionála¸ za kterého mluví výsledky jeho práce.

Proč jste se rozhod pro tento obor?
Rozhodnutí bylo spíše dílem náhody¸ pro hotelovou školu jsem se rozhodl v 15ti letech nejspíše proto¸ že gymnázium v mém rodném městě mne nechtělo přijmout za studenta. Lákala mne také prestiž tehdejší československé gastronomie¸ kterou získala na světových výstavách.

Na jaké pozici jste začínal v cestovním ruchu?
Úplně první pozicí byl provozní na Jídelních a lůžkových vozech¸ poté jsem pracoval u společnosti Interhotel Praha¸ kde jsem začínal na vlastní přání jako číšník.

Co myslíte¸ že je za Vaším pracovním úspěchem?
To opravdu nevím¸ záleží i na tom jak kdo definuje úspěch. Myslím¸ že se mi vždy vyplatilo učit se od druhých a netvářitse¸ že všechno vím a všude jsem byl.

Podle čeho si vybíráte zaměstnance do týmu – hlavní 3 kritéria?
Samozřejmě podle kvalifikace a odhadnutých morálních vlastností¸ i když to může znít jako klišé. K tomu musí ale být také přítomný zájem o věc na straně uchazeče.

Co na zaměstnancích nejvíce postrádáte?
Vadí mi hodně¸ když lidé jen mechanicky bez zájmu vykonávají co jim kdo řekne a nedávají do své práce kus sebe a svou invenci. Je to pak vidět v negativním slova smyslu na výsledcích jejich práce.

Jak motivujete své podřízené?
Kromě stále platných a účinných hmotných stimulů se snažím¸ aby měli jistotu¸ že jejich práce je důležitá a jejich konkrétní počiny mohou posunout obor k větší kvalitě i prestiži. Je důležité¸ aby svou práci vnímali v širším kontextu¸ jako nepostradatelný stavební kámen velké stavby.

Co byste změnil na cestovním ruchu?
Asi nejpotřebnější je teď nový zákon o ČR a v rámci něho financování¸ je naprosto nutné¸ aby peníze¸ které cestovní ruch vydělá nemizely anonymně ve státní kase¸ ale byl definován mechanismus částečného návratu financí do rozvoje oboru cestovního ruchu.

Máte nějaký nesplněný sen?
Žádný kterého bych litoval.

Jaké je Vaše pracovní motto?
Chovej se k lidem tak¸ jak chceš aby se oni chovali k Tobě.

Co byste doporučil těm uchazečům¸ kteří by chtěli mít stejnou kariéru jako Vy?
To je těžké doporučení¸ vždy je na cestě spousta náhod. Asi nenechat se otrávit a dělat věci s radostí.

Děkujeme za rozhovor a držíme palce ve Vaší kariéře.

Ing. Pavla Berková
Headhunting & Recruitment Consultant
Dream Job, hospitality & gastronomy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *