Město Jihlava se stalo další zastávkou na naší cestě po rozličných hotelových provozech České republiky. Pro nocleh v centru Kraje Vysočina jsme zvolili čtyřhvězdičkový Grandhotel Garni, ležící v klidných uličkách jenom pár desítek metrů od Masarykova náměstí. Poloha hotelu v samém centru města je ideální, včetně perfektní návaznosti na městskou hromadnou dopravu. Ať se vypravíte do historické budovy radnice, Brány Matky Boží (vyhlídková věž) nebo do jihlavského podzemí, všude se vzdálenosti počítají na pouhé stovky metrů. Věžové nároží hotelu na rohu Komenského a Husovy ulice bylo inspirováno vídeňským stylem pojetí městských nárožních budov. Ani parkování v historickém centru není problém, hotel disponuje parkovacími místy v garáži nebo stačí obyčejně poodjet za nejbližší roh.

Secesní Grandhotel Garni nabízí celkem 32 pokojů ve standardní čtyřhvězdičkové kategorii a 4 dvoulůžkové pokoje, umístěné ve čtvrtém patře, které jsou zařazeny do nižší kategorie dvouhvězdičkové. Pokoje typu Supe-rior a Apartmá jsou jako jediné vybavené klimatizací. Vlastní budova hotelu je více než 100 let stará, vznikla v letech 1904-1906 přestavbou původního dvoupatrového domu dle návrhu Vincenze Zeizingera a do dnešních dnů si uchovala vznešeného ducha časů minulých. I když, pravda, některé prvky na hotelových chodbách připomínají i přes proběhlé rekonstrukce spíše necitelné zásahy z beznadějných let šedé normalizace.

PŘÍJEZD DO HOTELU
Rezervaci hotelového pokoje jsme provedli předem přes rezervační portál Booking.com. Vzhledem k momentální nízké obsazenosti hotelu jsme byli v podstatě očekáváni. Naše rezervace ležela vytištěná na recepci a sympatická recepční nás vítala, jako bychom patřili ke stálé klientele. Okolí hotelu bylo v rámci možností čisté, i přes parkovací zónu vyhrazenou pro rezidenty nám bylo umožněno krátkodobé parkování přímo před vchodem do budovy. Byly nám nabídnuty jak placené hotelové parkovací kapacity, tak i alternativní bezplatná parkovací místa. Check-in proběhl standardním způsobem v poklidném tempu, byly nám doporučeny nejenom služby hotelu, ale též gastronomické tipy pro poklidnou večeři v centru města. Recepční byla vzorně upravená, milá, s viditelně umístěnou jmenovkou. Prostor recepce však působil poněkud omšele, určitě by zasloužil více pozornosti. Hotel v době naší návštěvy bohužel nenabízel normální restaurační provoz, pouze snídaňovou restauraci v prvním patře.

POKOJ
Pokoj typu Superior byl při našem příchodu příjemně vyvětraný s optimální teplotou. Ocenili jsme oddělené WC a koupelnu s vanou, dostatek kvalitních kosmetických přípravků, živé květiny, misku čerstvého ovoce, skutečně obří postel se špičkovou matrací či bezplatné internetové připojení (Wi-Fi i LAN). Vše bylo funkční s výjimkou špatně naladěných českých programů na TV – zahraniční stanice fungovaly zcela normálně. Čistota pokoje byla příkladná, veškeré ručníky, osušky a ložní prádlo voňavé, měkké, kvalitní a příjemné. Nabídku minibaru i jeho ceny považujeme za více než vyhovující. K další výbavě pokoje patří prostorný psací stůl, vysoušeč vlasů a žehlicí deska. Do hotelového pokoje nepronikal z ulice žádný rušivý hluk, regulace teploty byla možná nejenom pomocí klimatizace, ale též klasickým větráním. Veškeré zařízení pokoje bylo plně funkční, ani na nábytku jsme nenašli žádné známky poškození či nepřijatelného opotřebení. Pokoj nezapřel proběhlou rekonstrukci. Vysoké stropy jenom umocnily pocit prostoru a vzdušnosti, pobyt v pokoji byl velice příjemný.

GASTRONOMIE
Snídaně probíhající v prostorách snídaňové restaurace v prvním patře byla roztomile úsměvná. Vzhledem k minimální obsazenosti hotelu nebylo potřeba kontrolovat čísla pokoje, obsluha zkrátka věděla, že my jsme hosté ze „superioru“. Po celou dobu snídaně jsme byli jedinými hosty. Bylo nám vysvětleno, jak bufet funguje, kromě samoobslužné nabídky jsme si objednali i ze snídaňového menu. Jídlo mělo přiměřenou teplotu i vzhled, bylo chutné, velmi příjemně potěšily i 100% ovocné džusy. V rámci prostoru vyhrazeného pro snídaně bylo i místo s nabídkou denního tisku a úplně vzadu jedna pracovní stanice s počítačem připojeným k internetu. Bufet byl jasně označen a personál byl opravdu přívětivý. Čerstvé nápoje (káva/čaj) byly řešeny samoobslužným automatem s vyhovující kvalitou.

CHECK-OUT
Check-out proběhl dle očekávání bez jakéhokoliv problému. Bylo nám poděkováno za návštěvu, veškeré položky na hotelovém účtu byly srozumitelné. Recepční byla opět usměvavá, upravená a velice ochotná. Snažila se nás vybídnout k další návštěvě hotelu, popřála hezký den i šťastnou cestu.

REZERVAČNÍ PORTÁLY A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Internetová prezentace Grandhotelu Garni Jihlava však není nijak oslnivá. Na internetové adrese www.grandjihlava.cz naleznete postarší webovou prezentaci, co pamatuje „lepší časy“ (schválně zkuste zadat do internetového prohlížeče http://www.grandjihlava.cz/menu.pdf – naběhne denní menu z poloviny prosince 2006). Podobných, v minulosti neskutečně diletantsky odstřihnutých virtuálních kostlivců žijících si vlastním životem má webová prezentace více. Zmiňme vinárnu Sandra, hotelovou restauraci nebo salonky. Samozřejmě, z viditelných stránek tyto podstránky dostupné nejsou, ale co roboti a v minulosti uskutečněné indexace ve vyhledávačích? To je takový problém vymazat neplatné a nepoužívané části statických stránek přímo ze serveru?

Vlastní rezervaci pokoje je možné uskutečnit buď přes zastaralý klasický formulář, nebo přes on-line rezervační a platební systém hotelu Continental Brno, který provozuje stejná společnost jako Grandhotel Garni Jihlava. Při platbě předem pomocí platební karty nabízí provozovatel hotelu údajnou slevu, systém byl ale zcela nefunkční a rezervace neumožňoval. Webová prezentace nabízí i dalších pět jazykových mutací, nicméně nové stránky by hotel potřeboval jako sůl. Práce se sociálními sítěmi je pro hotelový provoz zřejmě velkou neznámou.

Krátký orientační test cenové parity rezervačních systémů a vlastního prodejního kanálu jsme založili na unikátním datu 12. 12. 2012, pokoji „LX“ a portálech booking.com, hotels.com, hotel.de a agoda.com. Pokud vycházíme ze statického ceníku hotelu (vlastní rezervační systém byl nefunkční), pak se ceny ve všech případech shodují.

Grandhotel Garni Jihlava je typickým představitelem slušného regionálního hotelnictví, kterému však současné trendy poněkud proklouzávají mezi prsty. Nicméně musíme přiznat, že návštěva naplnila naše očekávání. Po úvodních rozpacích se dostavil pocit příjemné hotelové atmosféry, a pokud nás v budoucnu cesty osudu opět zavedou do náruče města ležícího po obou stranách česko-moravské zemské hranice, služeb Grandhotelu Garni rádi opětovně využijeme.

Mystery shopping je prováděn ve spolupráci s agenturou Dream Job.

https://hotel-spa.ihned.cz/c1-58492000-grandhotel-garni-jihlava